Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - El rayo

#16
Kjøp og salg av deler og utstyr / Sv: Th!nk classic delebil
torsdag 29. november 2012, klokken 20:47
Bra at ting blir tatt vare på.
#17
Elbilen i Samfunnet / Sv: Grønne opphavsgarantier til hodebry
onsdag 28. november 2012, klokken 14:50
Ja, noen av oss er lette å lure. Strømavtalen med Ishavskraft gir meg likevel billigere strøm enn "default" leverandør, Hafslund. Synd at jeg ikke han flytte over nettleien også den er dyrere enn selve strømmen.
#18
Interessant prosjekt!

Kunne godt tenke meg det. Har dessverre ingen info om kommunikasjonen.
#19
Kjøp og salg av deler og utstyr / Th!nk classic delebil
onsdag 28. november 2012, klokken 13:49
Selges for vrakpant. Må hentes på Vinterbro (Østlandet) i løpet av uka.

Etter det jeg kan huske er det sprekk i frontruta, laderen er defekt og batteriene mangler.

Gabrielsen, mobil 95126301
#20
Elbilen i Samfunnet / Sv: Grønne opphavsgarantier til hodebry
tirsdag 27. november 2012, klokken 19:47
Sitat fra: Aspiranten på tirsdag 27. november 2012, klokken 11:13vi fyrer med polsk kullkraft.
Ikke jeg, for jeg har strøm med opphavsgaranti (fornybar kraft) fra Ishavskraft etter det jeg forstår av avtalen jeg har via Elbilforeningen.
#21
Kjøpe elbil? / Sv: 4 seter kontra 2 seter
tirsdag 27. november 2012, klokken 19:42
Det er vanskelig å spå, særlig om framtiden. Jeg tror det vil være behov for både 2, 3 4, 5, 6, 7 og 9 seters biler i framtiden også. Misforsto jeg spørsmålet?
#22
Enig med Lynet; hvis det ryker av Webasto-en er det for rik blanding: enten for lite luft (mest sannsynlig) eller for mye diesel (ødelagt dyse).

Det eneste du kan gjøre selv er å sjekke om eksosrøret er delvis klemt flatt - det har jeg sett flere tilfelle av, muligens noen som har satt jekken på det uten å se under bilen, eller at en mus eller lignende har krøpet inn i røret og tettet det. Sjekk også at luftinntaket til forbrenning er åpent (eget, sort rør under bilen, rett ved siden av der det blanke eksosrøret kommer ut.)
#23
Kjøpe elbil? / Sv: Oppgradering av pendlerbil
mandag 26. november 2012, klokken 16:25
Jeg ville gått for "ny" Th!nk, de er forholdsvis billige nå, ned mot 100K har jeg sett på finn.no. Ta i betraktning  at prisen var 244k (så vidt jeg husker) da de kom i 2008.



#24
Think City "Classic" (2000 - 2002 mod) / Sv: Vil ikke lade
mandag 26. november 2012, klokken 16:18
Sitat fra: angenvilla på søndag 25. november 2012, klokken 10:37
I have a very similar problem on my 2002 Think - I usually have to plug and unplug 2-5 times before charging becomes normal. Same symptoms otherwise.

I have suspected low 12V battery charge or noisy power supply  -- maybe even some fault with the pump/fans, but those have been very vague suspicions.

Anybody else with ideas?
A low 12V can give all sorts of trouble in communication. Replace the 12V battery first of all if you suspect it is more than 3 years old. Also fix all bad connections on the battery poles, ground wire on the DC/DC converter and all other ground connections you find.
#25
Think City "Classic" (2000 - 2002 mod) / Sv: Vil ikke lade
mandag 26. november 2012, klokken 16:06
Sitat fra: olehenrikfjeld på lørdag 24. november 2012, klokken 15:36
- Sjekket sikring på interface boks - her sitter det en tykk spiker istedet for sikring (se bilde)... På baksiden ser jeg at det har gått varmt, men det ser ut til å være lenge siden (irr på kobberet tyder på det). Uansett: det er forbindelse og jeg finner ikke noe fukt i boksen heller.
Dette må du få reparert. Den brente ledningen er ikke en ledning lenger, men en elektrisk motstand, som få høyere og høyere verdi for hver dag som går.
#26
Sitat fra: hma på fredag 23. november 2012, klokken 15:26
Maks tillatt ladestrøm fastsettes i en egen parameter.
   - Gen0 rev E PCU skal maks ha 8,26A
   - Gen0 rev F PCU skal maks ha 11,8A
   - Gen1 PCU skal maks ha 12,5A
Er det batteristrøm eller nettstrøm det er snakk om her?
#27
Et nytt engelskspråklig Th!nk-forum er startet på http://www.thinkcarforum.com/index.php
Dette har sitt utspring i at den gamle Th!nk yahoo gruppen http://autos.groups.yahoo.com/group/think_ev/ er veldig tungvint å finne fram i; alle innleggene der står i kronologisk rekkefølge uavhengig av emne.

Jeg oppfordrer alle engelskspråklige som har info om "ny" Th!nk de gjerne vil dele å registrere seg.

#28
Sitat fra: Griffel på onsdag 21. november 2012, klokken 13:01
Personlig tviler jeg sterkt på at elbilen kan konkurere med mobiltelefon og tråløse nett i denne sammenhengen.
Det tenker jeg også. Elbilen er jo ikke laget for å sende ut stråling. Tvert imot er det nedlagt mye innsats for å dempe strålingen.
#29
Sitat fra: cra på tirsdag 20. november 2012, klokken 10:33
Er der en sikring jeg bare kan ta ut for å koble fra DC/DC, eller må jeg koble fra kabler fysisk?
Man må koble fra en kabel,
* enten den firkantede på interfaceboksen - trekk forsiktig ut den røde låsehaken mens man lirker kontakten nedover. Denne er til 114V drivspenning
* eller den runde, sorte midt på fronten av DC/DC, som har skrukobling. Denne er til av/på styresignaler og utgang for feilmelding.
#30
Good job, Chris!

Hope it's OK that I copy this info to the elbilwiki.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA