Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 510 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.


Meldinger - El rayo

Sider: 1 [2] 3 4 ... 201
16
Kjøp og salg av deler og utstyr / Sv: Th!nk classic delebil
« på: Torsdag 29. November 2012, klokken 20:47 »
Bra at ting blir tatt vare på.

17
Elbilen i Samfunnet / Sv: Grønne opphavsgarantier til hodebry
« på: Onsdag 28. November 2012, klokken 14:50 »
Ja, noen av oss er lette å lure. Strømavtalen med Ishavskraft gir meg likevel billigere strøm enn "default" leverandør, Hafslund. Synd at jeg ikke han flytte over nettleien også den er dyrere enn selve strømmen.

18
Think City "Classic" (2000 - 2002 mod) / Sv: Trådløs diagnose og monitorering
« på: Onsdag 28. November 2012, klokken 13:54 »
Interessant prosjekt!

Kunne godt tenke meg det. Har dessverre ingen info om kommunikasjonen.

19
Kjøp og salg av deler og utstyr / Th!nk classic delebil
« på: Onsdag 28. November 2012, klokken 13:49 »
Selges for vrakpant. Må hentes på Vinterbro (Østlandet) i løpet av uka.

Etter det jeg kan huske er det sprekk i frontruta, laderen er defekt og batteriene mangler.

Gabrielsen, mobil 95126301

20
Elbilen i Samfunnet / Sv: Grønne opphavsgarantier til hodebry
« på: Tirsdag 27. November 2012, klokken 19:47 »
vi fyrer med polsk kullkraft.
Ikke jeg, for jeg har strøm med opphavsgaranti (fornybar kraft) fra Ishavskraft etter det jeg forstår av avtalen jeg har via Elbilforeningen.

21
Kjøpe elbil? / Sv: 4 seter kontra 2 seter
« på: Tirsdag 27. November 2012, klokken 19:42 »
Det er vanskelig å spå, særlig om framtiden. Jeg tror det vil være behov for både 2, 3 4, 5, 6, 7 og 9 seters biler i framtiden også. Misforsto jeg spørsmålet?

22
Enig med Lynet; hvis det ryker av Webasto-en er det for rik blanding: enten for lite luft (mest sannsynlig) eller for mye diesel (ødelagt dyse).

Det eneste du kan gjøre selv er å sjekke om eksosrøret er delvis klemt flatt - det har jeg sett flere tilfelle av, muligens noen som har satt jekken på det uten å se under bilen, eller at en mus eller lignende har krøpet inn i røret og tettet det. Sjekk også at luftinntaket til forbrenning er åpent (eget, sort rør under bilen, rett ved siden av der det blanke eksosrøret kommer ut.)

23
Kjøpe elbil? / Sv: Oppgradering av pendlerbil
« på: Mandag 26. November 2012, klokken 16:25 »
Jeg ville gått for "ny" Th!nk, de er forholdsvis billige nå, ned mot 100K har jeg sett på finn.no. Ta i betraktning  at prisen var 244k (så vidt jeg husker) da de kom i 2008.




24
Think City "Classic" (2000 - 2002 mod) / Sv: Vil ikke lade
« på: Mandag 26. November 2012, klokken 16:18 »
I have a very similar problem on my 2002 Think - I usually have to plug and unplug 2-5 times before charging becomes normal. Same symptoms otherwise.

I have suspected low 12V battery charge or noisy power supply  -- maybe even some fault with the pump/fans, but those have been very vague suspicions.

Anybody else with ideas?
A low 12V can give all sorts of trouble in communication. Replace the 12V battery first of all if you suspect it is more than 3 years old. Also fix all bad connections on the battery poles, ground wire on the DC/DC converter and all other ground connections you find.

25
Think City "Classic" (2000 - 2002 mod) / Sv: Vil ikke lade
« på: Mandag 26. November 2012, klokken 16:06 »
- Sjekket sikring på interface boks - her sitter det en tykk spiker istedet for sikring (se bilde)... På baksiden ser jeg at det har gått varmt, men det ser ut til å være lenge siden (irr på kobberet tyder på det). Uansett: det er forbindelse og jeg finner ikke noe fukt i boksen heller.
Dette må du få reparert. Den brente ledningen er ikke en ledning lenger, men en elektrisk motstand, som få høyere og høyere verdi for hver dag som går.

26
Maks tillatt ladestrøm fastsettes i en egen parameter.
   - Gen0 rev E PCU skal maks ha 8,26A
   - Gen0 rev F PCU skal maks ha 11,8A
   - Gen1 PCU skal maks ha 12,5A
Er det batteristrøm eller nettstrøm det er snakk om her?

27
"Nye" TH!NK City produsert fra 2008 - 2012 / Nytt, internasjonalt Th!nk forum
« på: Onsdag 21. November 2012, klokken 17:14 »
Et nytt engelskspråklig Th!nk-forum er startet på http://www.thinkcarforum.com/index.php
Dette har sitt utspring i at den gamle Th!nk yahoo gruppen http://autos.groups.yahoo.com/group/think_ev/ er veldig tungvint å finne fram i; alle innleggene der står i kronologisk rekkefølge uavhengig av emne.

Jeg oppfordrer alle engelskspråklige som har info om "ny" Th!nk de gjerne vil dele å registrere seg.


28
Elbilen i Samfunnet / Sv: Elektromagnestisk stråling i elbiler? Helsrisiko?
« på: Onsdag 21. November 2012, klokken 15:55 »
Personlig tviler jeg sterkt på at elbilen kan konkurere med mobiltelefon og tråløse nett i denne sammenhengen.
Det tenker jeg også. Elbilen er jo ikke laget for å sende ut stråling. Tvert imot er det nedlagt mye innsats for å dempe strålingen.

29
Think City "Classic" (2000 - 2002 mod) / Sv: Lader ikke, system fault, forladingsfeil
« på: Tirsdag 20. November 2012, klokken 19:57 »
Er der en sikring jeg bare kan ta ut for å koble fra DC/DC, eller må jeg koble fra kabler fysisk?
Man må koble fra en kabel,
* enten den firkantede på interfaceboksen - trekk forsiktig ut den røde låsehaken mens man lirker kontakten nedover. Denne er til 114V drivspenning
* eller den runde, sorte midt på fronten av DC/DC, som har skrukobling. Denne er til av/på styresignaler og utgang for feilmelding.

30
Good job, Chris!

Hope it's OK that I copy this info to the elbilwiki.

Sider: 1 [2] 3 4 ... 201