Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 495 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.


Meldinger - oggy007

Sider: 1 [2] 3 4 ... 7
16
Bestilling og levering / Sv: Prøvekjøring
« på: Mandag 18. November 2019, klokken 12:48 »
Vært flere ganger hos Tesla Kr.sand, både i forbindelse med garantisaker og bare for å ut å kikke. Står stort sett alltid X, S og 3 klar for prøvekjøring. Vær gang jeg har spurt har det bare vært å registrere seg, for så å ut og prøve bil.. Rart at det noen steder skal være vanskelig..

17
Tesla SW og AP / Sv: 2019.36
« på: Mandag 04. November 2019, klokken 17:06 »
Fikk min oppdatering på lørdag, 36.1. Må jo ha vært flere en kun 9 stk som har fått denne oppdateringa i helga?  ::)

Jeg har heller ikke fått testet denne så mye, men skal på nattskift i natt, så da gleder jeg meg til og stille inn planlagt forvarming vertfall :)

18
Model S / Sv: skifte av skiver og bremseklosser
« på: Tirsdag 22. Oktober 2019, klokken 16:47 »
Settet med kalipper bak var 7184 kr helt ok det.

Det er jo helt "ok" pris, men spørsmålet er jo hvorfor man må bytte disse etter 6 år. Burde holde lengre. Men hvis ikke det er tatt noen som helst type bremse servicer, så er jeg enig at de kanskje ikke holder lengre..

19
Tesla / Sv: Hva er det med Tesla?
« på: Onsdag 17. Juli 2019, klokken 00:37 »
Hvis ikke folk har fått det helt med seg, så har de fleste bilmerker «årlige» servicer som man BURDE inn på, alt fra km intervall til årlige servicer som kommer opp som et «varsel/gul feilmelding i dashbordet.. Kjempe motto å kjøre rundt med, og dette må man selvsagt fjerne..

Bare å få «fjernet» denne meldingen koster penger!
Hadde en Volvo v50 før jeg fikk Teslaen i hus. Husker første gangen jeg skulle få fjernet denne meldingen da jeg byttet filter, olje  osv selv, de skulle ha 400 kroner bare for å slette meldinga!!!!
Kjøpte meg fort egen diagnose utstyr selv for å si det sånn..


Men uansett, så bør man på en forbrenningsmotor bytte olje, og filter vært år. Og det er i hovedsak derfor de vil ha bilene inn årlig, og hva de stort sett gjør på den «årlige servicen». Greit at Teslaen min sikkert ikke kommer til og bli billig å holde, for det er jo en premium bil, men slipper vertfall 4-5 år med 4-5000 i årlige servicer!

Mange merker krever også at du følger «service intervallene» for at garantien skal gjelde. (Selvfølgelig har man 5 års reklamasjon, men dem prøver alltid å vri seg unna).
Hos Tesla er dette uproblematisk som nevnt tidligere. De stiller ingen krav til om bilene har vært på en haug med servicer, og fikser stort sett problemene uten spørsmål.


20
Model S / Sv: Reklamasjoner på Tesla?
« på: Torsdag 11. Juli 2019, klokken 20:51 »
Aldri hatt noen feil i det hele tatt, og min er 8 mnd nå.

21
Tesla / Sv: Hva er det med Tesla?
« på: Torsdag 11. Juli 2019, klokken 20:49 »
"Tror min lett kjører fra en Tesla" og "vil ikke vente på varm maskin".
Lykke til med motoren i din RS6 om du ikke varmer motoren før du gyver løs, men du har vel råd til X antall Olje, filter og motorbytter siden du kjører en slik bil :P.
Og jeg "tror" ikke du kjører fra en P100DL raven på 1/4 mile, i det hele tatt.

Skjønner egentlig ikke hvorfor du gidder og diskutere om du skal kjøpe en, når du åpenbart ikke har lyst på en?


22
Tesla SW og AP / Sv: 2019.16
« på: Fredag 17. Mai 2019, klokken 12:45 »
Det mest irriterende var at tiden jeg må ta på rattet er betydelig redusert. Nå går det ca 15 sek uansett før jeg må ta i rattet, mens jeg før kunne kjøre opptil det dobbelte, og vel så det.
Så dette er uten tvil det kjipeste med oppdateringen.

Rattet skal man vel holde i hele tiden. Den reduserte tiden før den reagerer er nok en EU-tilpassing, og er nå lik det tyske biler har hatt hele tiden.

Jeg holder hele tiden i rattet, men man må gi det motstand for at den skal registrere det som du sikkert vet :)
Skulle kanskje formulert det litt annerledes, men håper folk skjønner hva jeg mener :)
Redigert innlegget nå til «justere på ratt» :+1:

Det som er kjedelig er jo at tyske biler er «milevis» bak Tesla hva gjelder selvkjøring, så er tragisk at Tesla holdes igjen av et gammelt, utdatert regelverk.

23
Tesla SW og AP / Sv: 2019.16
« på: Fredag 17. Mai 2019, klokken 09:37 »
Installerte igår kveld og testet til jobb idag. E39 fra Mandal til Kr.sand. For dem som ikke er så kjent, stort sett 1 felt,  og mye svinger før man kommer til Søgne (ca midtveis i turen).
Kjørte bra de aller fleste svinger. 2 «80 graders» svinger peip den og sa jeg måtte ta over, men den «slapp» ikke autopilot. Kjørte også litt treigere i de 2 svingene, men her pleier jeg uansett normalt ta over rattet og kjøre selv siden autopiloten bremser ned i 55-60 (etter oppdatering 55-50)

Resten kjørte den helt normalt.

For min del så gjør «auto sentry mode» opp for dette i denne oppdateringa. Da alle steder jeg normalt kjører på autopiloten fungerte akkurat som før. Jeg kjører ikke på autopilot på uoppmerket/landevei vei fordi det er ALTFOR ustabilt uansett, og det samme gjelder et par plasser på E39 her rundt Mandals området som jeg holder til, fordi det er altfor mye og krappe svinger på hovedveiene.

Nav on autopilot kom ikke opp da jeg prøvde å navigere til jobb. (Aktivert i meny, men usikker på om jeg gjorde noe feil, eller om bare dette ikke er helt klart enda) Står jo at det kommer opp om det er mulig..
Håper dette fungerer bedre på vei hjem og at jeg har gjort noe feil.

Det mest irriterende var at tiden jeg må justere på rattet er betydelig redusert. Nå går det ca 15 sek uansett før jeg må justere på  rattet, mens jeg før kunne kjøre opptil det dobbelte, og vel så det.
Så dette er uten tvil det kjipeste med oppdateringen.

Menmen. Jeg liker den nye visninga av bilen som varierer fra «stor bil» lik AP1 og «liten bil».

Skal selvfølgelig teste dette mer, men har ikke rukket å angre enda ;)


24
Model S / Sv: Oppgraderte til FSD for kr 16700,- inkl moms. No brainer?
« på: Tirsdag 12. Mars 2019, klokken 20:01 »
Er det 25k som er originale prisen?

Den var 40.000 og noe, men ble satt ned 2 ganger.
Jeg tror personlig ikke den blir satt opp til 40.000 igjen. Men det er bare noe jeg TROR.
Uansett, jeg er solgt allerede, og har investert i dette. For dem som elsker AP og bruker det mye, som meg, så er det en nobrainer..

25
Model S / Sv: Oppgraderte til FSD for kr 16700,- inkl moms. No brainer?
« på: Tirsdag 12. Mars 2019, klokken 16:26 »
Jeg hev meg bare rundt og bestilte med en gang. Hvem vet hva Tesla plutselig finner på?
Kanskje kommer det beskjed fra Musk at alle som bestiller nå til rabattert pris ikke får HW3, eller ei eller anna begrensning i forhold til når det stiger til 25.000 igjen,
Ikke vet jeg, men best å bare få bestilt så fort som mulig.

Btw. Ekstremt lurt av Tesla å holde på sånn. Vil tippe de får inn LASS med kaptial inn nå. Spørsmål er om det er bra på lang sikt..

26
Model S / Sv: Tips til rute Bergen til Nord Italia
« på: Onsdag 06. Mars 2019, klokken 18:15 »
Det skal være verdt og sies at etter vi booket AirBnB leiligheten i Como, skrev vi en melding til utleierne og fikk svar på 10! sek da vi spurte ang lading. Virket som de hadde ganske peiling og lurte på hvilke kontakter vi hadde. Vi forklarte dem, og dette skulle være i orden. (Tviler på det er noe hurtig, men så lenge vi får plugget i bilene så er vi fornøyde).
Dette var en såkalt "superhost", så kan være derfor vi fikk svar umiddelbart.

27
Tesla / Sv: Slitasje innside på dekk, ikke så ille?
« på: Onsdag 06. Mars 2019, klokken 18:04 »
Jeg har hørt at man kan spørre på Tesla (eller selvfølgelig gjøre det selv om man har peiling på bil og Tesla) om de kan stille spissingen på hjulene til og være "riktig/matche" på low, eller very low for dem som har X.

Da skal det i teorien ikke bli noe mer slitasje ved å kjøre på den innstillingen du velger. (spissingen er satt til standard fra fabrikk). Ulempen er at man må velge low eller ekstra low selv vær gang man starter bilen. Evt går den automatisk til low ved minimum 80 hvis man setter på autosenking funksjonen.

28
Model S / Sv: Tips til rute Bergen til Nord Italia
« på: Tirsdag 05. Mars 2019, klokken 16:43 »
Gøy å se at mange andre også har planer om tur sydover i sommer! :D

Vi er 2 par som skal nedover i slutten av Mai. Vi skal også til Nord Italia, men skal først ha et par netter i bilen.
Vi reiser en Tirsdag med tidlig ferja fra Kristiansand og tenker og kjøre denne https://www.google.com/maps/dir/57.58851,9.96003/55.786395,9.667926/54.477896,9.544913/53.104089,9.981917/51.947228,10.140842/51.087435,9.485296/49.912046,10.001735/48.955856,10.18254/47.8804833,10.0397833/@51.86083,11.0751484,5.83z/data=!4m2!4m1!3e0!11m1!6b1 ned til syd Tyskland så fort vi klarer, helt syd i Tyskland ved en plass kalt Aichstetten er det en stor rasteplass med Superchergers. Regner med å ankomme her natt til Onsdag en gang. Med min 75D viser den ca 15 timer, med snittemperatur på 10 grader. 7 ladestopp, og totalt ca 4 timer med lading. (man kan sette inn en haug med valg, men vi har ikke noen tidsplan, så om det tar 14 eller 17 timer spiller ikke så mye rolle for oss).
Når vi da kommer ned så plugger vi bilen i lader, sover, for så og kjører opp til superchargerne ved Quinto, Sveits. Som er midt i alpene.
Der skal vi bare kose oss, kjøre litt rundt i Alpene og finne et flott "utsiktspunkt" og parkere Teslaene og "campe" til Torsdag. Da kjører vi til Como innsjøen, hvor vi har leid leilighet via AirBnB fra Torsdag til Søndag. Her blir det bare "feriering" og avslapping mest sannsynlig. Mer har vi ikke spikret i stein, men vi har veldig lyst til å ned til Firenze, og en dagstur til Milano. Men vi må være hjemme til påfølgende Torsdag, så det er litt knapt med tid, da vi også har lyst til og innom syd Frankrike.

Nå var dette litt info bare hvordan vi hadde planlagt, men vi har plottet inn rutene med https://abetterrouteplanner.com/ og sender bare disse til bilen. Den stemmer sikkert ikke 100% da både vær og vind og masse annet spiller inn, men man har vertfall en "viss" tidslinje og forholde seg til.

Mange gode tips som nevnt tidligere i Facebook gruppen "elektrisk bilferie i Europa", ellers kommer jeg til og følge denne tråden videre for gode tips :)

29
Tilbud og etterspørsel av tjenester / Noen som gir vekk gratis superlading?
« på: ſøndag 03. Februar 2019, klokken 22:49 »
Vet ikke om dette er i riktig forum og ta opp, men er det noen som ikke kjenner så mange nok folk med Tesla og har lyst til og gi vekk gratis superlading i 6 mnd til meg?
Fikk ikke folk som henviste lov til å gi vekk 5 gratis superladninger til "venner" per henvisning?
Regner med noen da kanskje ikke har gitt alle vekk, og sitter med henvisninger som de egentlig ikke får bruk for selv :P

Kan sikkert bli enig om en liten sum hvis ikke det er noen supergreie folk som vil gi vekk :)

Skal på Eurotrip på sensommeren, og jeg mister gratis superladning i juni :(

30
Model S / Farger på ambient belysning dører
« på: Fredag 11. Januar 2019, klokken 11:43 »
Jeg har veldig lyst til og få farget ambient belysningen i dørene på bilen. Jeg vet jo at fotbrønn, frunk å trunk er enkelt og skifte ut i farger. Men er det noen som har en grei måte å få farger i dørene? Tenker da ikke lys under dørene, men under armlene, hvor det er ei hvit «kjedelig» stripe.
Denne kunne Tesla med fordel gjort «multicolored» spør du meg :P

Er det noen som har prøvd med noe slags gjennomsiktig farga tape (https://www.amazon.com/dp/B01N4TL6WC/?coliid=I238O0IF6OLA7I&colid=LV6KFLUJFWRQ&psc=0&ref_=lv_ov_lig_dp_it&tag=tmc064-20), eller noe annet smart for å få farger på lysene???

Sider: 1 [2] 3 4 ... 7