Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Bfs

#31
Model 3 / Sv: Oppdaterte nettsider for Model 3
fredag 11. august 2017, klokken 12:50
Får noen andre sjekket estimert leveringstid? Jeg får ikke lov til å logge inn for å sjekke det, verken på den norske eller amerikanske nettsiden, men kommer inn på my tesla.

Sent fra min KIW-L21 via Tapatalk

#32
Model 3 / Sv: Model 3 priser og spesifikasjon
lørdag 29. juli 2017, klokken 19:45
Sitat fra: krister461 på lørdag 29. juli 2017, klokken 18:26
Sitat fra: Bfs på lørdag 29. juli 2017, klokken 18:10
Har noen en formening om hvordan den norske prisen vil bli i forhold til den amerikanske? Jeg tenker da ikke på kronekurs, men hvordan avgifter ol. vil påvirke prisen.
Det er vel bare å sammenligne norske og amerikanske priser på model s. Forholdet blir nok rimelig likt.
Ja, har regnet litt på det. Billigste model s koster 74.190 $ i Norge(582.300) og 70.700 i USA. Så en model 3 til omtrent 50000 $(stort batteri, preemiumpakke og farge) bør ligge på omtrent 53.990 i Norge, som med dagens kurs blir 420.000. I tillegg blir det levering, vinterdekk og evt. 4x4,Autopilot, 19" dekk. Så vi snakker nok 450.000+++ for de fleste.

#33
Model 3 / Sv: Model 3 priser og spesifikasjon
lørdag 29. juli 2017, klokken 18:10
Har noen en formening om hvordan den norske prisen vil bli i forhold til den amerikanske? Jeg tenker da ikke på kronekurs, men hvordan avgifter ol. vil påvirke prisen.


#34
Det er tydelig at det har mye å si hvilken forhandler man kontakter her.

Min sa at forhandlerne ikke har fått noe konkret info på rekkevidde, pris, plass mm.,og at de forhandlerne som tilbyr kontrakter osv. med spesifikasjoner kun baserer seg på antakelser og rykter.

De tilbød at jeg kunne være førstemann som gikk bilen hos dem hvis jeg la ned depositum, men det er foreløpig lite lukrativt når man allikevel har en relativt tidlig køplass hos Hyundai sentralt.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA