Ifølge min selger på BNH Oslo kommer det bare Apple carplay til launch edition. Ingen AA.
Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.
Vis innleggmenySitat fra: hma på onsdag 11. oktober 2017, klokken 17:42
Nye Leaf får både batterivarmer OG batterikjøler!
Det har faktisk hele tiden stått spesifisert på prislista
(det har jo vært en del diskusjon rundt antagelsen om at 40kWh-utgaven skulle mangle kjøling, i likhet med 24/30kWh utgaven)
Jeg har kontaltet Nissan Norge om dette i dag og fikk bekreftet at det stemmer. Hvilken teknisk utførelse kjølingen har vet jeg ikke (ennå).
Sitat fra: jkirkebo på mandag 09. oktober 2017, klokken 16:15Sitat fra: Gimlar på mandag 09. oktober 2017, klokken 16:02
Når det er en 3 fas hvor kun 2 faser brukes er det fortsatt 3-fas. Du må gjerne tro det kalles 2-fas, men det fins ikke. Hva man kobler på et 3-fas uttak gjør det ikke til noe mindre 3-fas. Ferdig.
Det er 2-fase lading fra en 3-fase kurs. Man kan også lade med 1-fase fra en 3-fase kurs. Kobler du en Leaf til en 22kW AC lader har du 1-fase lading, men boksen kan levere 3-fase. Kobles en ny eGolf til samme ladeboks har du 2-fase lading (N+L1 og N+L2).
Endel induksjonstopper støtter også bruk av 2 faser.Sitat
Leafen støtter vel å lade 6,6kw over 1-fas. Men får man tak i type 2 kabel med CEE stikk i enden slik at man ikke MÅ få installert ladeboks fra forhandler eller?
Sitat
Ja, men kabelen må ha en "kladd" med elektronikk på kabelen. Så vi snakker gjerne prisklasse på 6000,- og oppover. En ren kabel vil ikke fungere.
Sitat fra: hma på mandag 09. oktober 2017, klokken 08:46Sitat fra: Gimlar på mandag 09. oktober 2017, klokken 07:30Dette blir en akademisk diskusjon, men la gå.Sitat fra: hma på søndag 08. oktober 2017, klokken 10:57Sitat fra: TM på søndag 08. oktober 2017, klokken 10:00Edit:
e-Golf Facelift lader så vidt jeg har forstått på 2 faser a 16A, dvs 32A. Men den støtter ikke 32A 1-fas.
e-Golf kan lades både med 2-faser ( (L1, L2 og L3 fordelt mot 16A N+L1 og 16A N+L2. L3 tilføres nøytral i begge koblingene)
Dette er 3-fase...
Her må man slutte å bruke uttrykket 2-fase, for det er ingen ting som heter 2-fase.
I dette tilfellet er det faktisk bare 2 faser som benyttes, derav skrev jeg 2-faser og ikke 2-fase.
Tre fase-ledere (L1, L2 og L3) tilføres mellom 2 faser (L1-N og L2-N). L3 kobles som felles nøytralpunkt (N) for begge fasene.
Sitat fra: hma på søndag 08. oktober 2017, klokken 10:57Sitat fra: TM på søndag 08. oktober 2017, klokken 10:00Edit:
e-Golf Facelift lader så vidt jeg har forstått på 2 faser a 16A, dvs 32A. Men den støtter ikke 32A 1-fas.
e-Golf kan lades både med 2-faser ( (L1, L2 og L3 fordelt mot 16A N+L1 og 16A N+L2)
Sitat fra: BEVeRage på lørdag 07. oktober 2017, klokken 22:02
Vad vet vi om Nissans nya 7.5 kW hemmaladdare?
- Laddning via Typ2 eller CHAdeMO?
- Kräver 3-fas 11A, 2-fas 16A eller 1-fas 32A?
- Pris?
Sitat fra: autopass på mandag 07. august 2017, klokken 08:06Sitat fra: Gimlar på mandag 07. august 2017, klokken 07:59
Jeg har betalt depositum, og det er ikke noe problem å få det igjen akkurat som med Tesla. Jeg er jo helt enig i at hvis det er noen som ikke lar det trekke det ut igjen er det pussig.
At noen her inne syns det er rart med depositum for å få bilen litt raskere syns jeg også er rart, det er greit når det gjelder Tesla, men ikke Nissan? Helt greit det, men da får dere vente til alle vi som har betalt depositum har fått bilen vår før dere får
Håper forøvrig virkelig på 60 kwh. 40 blir skuffende.
Forskjellen er vel at Nissan ikke har en reservasjonsordning. Dvs at jeg som står på liste hos min forhandler stiller helt likt med deg som har betalt når det gjelder bestilling. Kan godt være at min forhandler er raskere å bestille bil selv om du har betalt depositum. Hos Tesla får du jo en plass i produksjonskø. Det gjør du ikke ved å betale til forhandler nå.
HÅper og på 60
Sitat fra: Navl1 på mandag 24. juli 2017, klokken 10:25
Kan ikke den der like gjerne være tripp a eller b?