Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Gimlar

#31
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Android Auto
onsdag 01. november 2017, klokken 11:52
Ifølge min selger på BNH Oslo kommer det bare Apple carplay til launch edition. Ingen AA.
#32
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Leaf 2018 specs
onsdag 11. oktober 2017, klokken 17:50
Sitat fra: hma på onsdag 11. oktober 2017, klokken 17:42
Nye Leaf får både batterivarmer OG batterikjøler!
Det har faktisk hele tiden stått spesifisert på prislista  ;D
(det har jo vært en del diskusjon rundt antagelsen om at 40kWh-utgaven skulle mangle kjøling, i likhet med 24/30kWh utgaven)
Jeg har kontaltet Nissan Norge om dette i dag og fikk bekreftet at det stemmer. Hvilken teknisk utførelse kjølingen har vet jeg ikke (ennå).

Dette må du spesefisere, hvilket punkt i prislista er det står batterikjøler?
#33
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Leaf 2018 specs
mandag 09. oktober 2017, klokken 17:08
Sitat fra: jkirkebo på mandag 09. oktober 2017, klokken 16:15
Sitat fra: Gimlar på mandag 09. oktober 2017, klokken 16:02
Når det er en 3 fas hvor kun 2 faser brukes er det fortsatt 3-fas. Du må gjerne tro det kalles 2-fas, men det fins ikke. Hva man kobler på et 3-fas uttak gjør det ikke til noe mindre 3-fas. Ferdig.

Det er 2-fase lading fra en 3-fase kurs. Man kan også lade med 1-fase fra en 3-fase kurs. Kobler du en Leaf til en 22kW AC lader har du 1-fase lading, men boksen kan levere 3-fase. Kobles en ny eGolf til samme ladeboks har du 2-fase lading (N+L1 og N+L2).

Endel induksjonstopper støtter også bruk av 2 faser.

Sitat
Leafen støtter vel å lade 6,6kw over 1-fas. Men får man tak i type 2 kabel med CEE stikk i enden slik at man ikke MÅ få installert ladeboks fra forhandler eller?

Her blander du uttrykk. Du burde tydeliggjøre om du snakker om IT ellet TN nett. Fra et TN nett  kan du gjøre det du snakker om, men i Norge er det desidert flest som har IT nett. I IT nettet er det også 3 faser inn, men ingen nøytralleder. Teknisk sett er det 2 faser du da får i stikket hjemme, men i bransjen kalles dette 1-fase.

Sitat

Ja, men kabelen må ha en "kladd" med elektronikk på kabelen. Så vi snakker gjerne prisklasse på 6000,- og oppover. En ren kabel vil ikke fungere.

Følger det ikke med ladekabel med elektronikken og schoko kontakt? " Denne leafen blir min første =)
#34
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Leaf 2018 specs
mandag 09. oktober 2017, klokken 16:02
Sitat fra: hma på mandag 09. oktober 2017, klokken 08:46
Sitat fra: Gimlar på mandag 09. oktober 2017, klokken 07:30
Sitat fra: hma på søndag 08. oktober 2017, klokken 10:57
Sitat fra: TM på søndag 08. oktober 2017, klokken 10:00
e-Golf Facelift lader så vidt jeg har forstått på 2 faser a 16A, dvs 32A. Men den støtter ikke 32A 1-fas.
Edit:
e-Golf kan lades både med 2-faser ( (L1, L2 og L3 fordelt mot 16A N+L1 og 16A N+L2. L3 tilføres nøytral i begge koblingene)

Dette er 3-fase...

Her må man slutte å bruke uttrykket 2-fase, for det er ingen ting som heter 2-fase.
Dette blir en akademisk diskusjon, men la gå.
I dette tilfellet er det faktisk bare 2 faser som benyttes, derav skrev jeg 2-faser og ikke 2-fase.
Tre fase-ledere (L1, L2 og L3) tilføres mellom 2 faser (L1-N og L2-N). L3 kobles som felles nøytralpunkt (N) for begge fasene.
;)

Når det er en 3 fas hvor kun 2 faser brukes er det fortsatt 3-fas. Du må gjerne tro det kalles 2-fas, men det fins ikke. Hva man kobler på et 3-fas uttak gjør det ikke til noe mindre 3-fas. Ferdig.

Leafen støtter vel å lade 6,6kw over 1-fas. Men får man tak i type 2 kabel med CEE stikk i enden slik at man ikke MÅ få installert ladeboks fra forhandler eller?
#35
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Leaf 2018 specs
mandag 09. oktober 2017, klokken 07:30
Sitat fra: hma på søndag 08. oktober 2017, klokken 10:57
Sitat fra: TM på søndag 08. oktober 2017, klokken 10:00
e-Golf Facelift lader så vidt jeg har forstått på 2 faser a 16A, dvs 32A. Men den støtter ikke 32A 1-fas.
Edit:
e-Golf kan lades både med 2-faser ( (L1, L2 og L3 fordelt mot 16A N+L1 og 16A N+L2)

Dette er 3-fase...

Her må man slutte å bruke uttrykket 2-fase, for det er ingen ting som heter 2-fase.
#36
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Leaf 2018 specs
søndag 08. oktober 2017, klokken 09:36
Sitat fra: BEVeRage på lørdag 07. oktober 2017, klokken 22:02
Vad vet vi om Nissans nya 7.5 kW hemmaladdare?
- Laddning via Typ2 eller CHAdeMO?
- Kräver 3-fas 11A, 2-fas 16A eller 1-fas 32A?
- Pris?

Vil tro det er 1-fas 32A, da det kun er nye boligområder som har TN nett (400 v 3-fas)

2-fas 16A? Det er ike noe som heter 2-fas.
#37
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Super salg, klarer de å levere?
søndag 24. september 2017, klokken 14:22
Jeg vet det det fordi jeg ble oppringt av selger når jeg var i Tokyo Under lanseringen, og kom ikke hjem før en uke etterpå. Etter et par dager fant jeg ut at de tok bestillinger fortløpende og da fikk jeg selger til å bestille /holde av en bil til meg siden de tok bestillinger fortløpende og ikke kunne nekte noen som kom innom å kjøpe en bil. Så det er bnh som har denne «reservasjon muligheten», men Nissan leverer biler etter bestilling, ikke etter reservasjon virker det som.
#38
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Litt nytt om neste generasjon Leaf
søndag 24. september 2017, klokken 14:14
Så teit hvis de ikke implementerer en slik funksjonalitet!

Er det noen som har sett om det den vil komme med elektriske seter?
Jeg var i Tokyo når daen ble lansert, men i alt kaoset med å se bilen og få oversikt over alt det nye glemte jeg å sjekke ut om det var manuel justering eller elektrisk
#39
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Litt nytt om neste generasjon Leaf
søndag 24. september 2017, klokken 12:53
Dere som har leaf fra før, er det en funksjon som som Tesla og amera-e hvor man kan stille inn at den ikke skal lade batteriet fullt?
#40
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Super salg, klarer de å levere?
søndag 24. september 2017, klokken 12:51
Jeg reserverte, med det var ikke noe vits.havnet bak folk som bare møtte opp.
#41
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Legger du inn bestilling på nye Leaf?
torsdag 14. september 2017, klokken 09:09
Hvordan stiller dere dere til de ulike service avtalene. Er dette noe som det er vert å legge ved eller kommer man bedre ut av det hvis man følger opp service selv?
#42
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Litt nytt om neste generasjon Leaf
onsdag 13. september 2017, klokken 07:18
Jeg kom akkurat hjem fra Japan og kan fortelle at mitt inntrykk av den nye leafen var veldig bra. God kvalitetsfølelse og veldig god plass både forran, bak og i bagasjerommet.
#43
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Litt nytt om neste generasjon Leaf
mandag 07. august 2017, klokken 09:58
Sitat fra: autopass på mandag 07. august 2017, klokken 08:06
Sitat fra: Gimlar på mandag 07. august 2017, klokken 07:59
Jeg har betalt depositum, og det er ikke noe problem å få det igjen akkurat som med Tesla. Jeg er jo helt enig i at hvis det er noen som ikke lar det trekke det ut igjen er det pussig.

At noen her inne syns det er rart med depositum for å få bilen litt raskere syns jeg også er rart, det er greit når det gjelder Tesla, men ikke Nissan? Helt greit det, men da får dere vente til alle vi som har betalt depositum har fått bilen vår før dere får :)

Håper forøvrig virkelig på 60 kwh. 40 blir skuffende.

Forskjellen er vel at Nissan ikke har en reservasjonsordning. Dvs at jeg som står på liste  hos min forhandler stiller helt likt med deg som har betalt når det gjelder bestilling. Kan godt være at min forhandler er raskere å bestille bil selv om du har betalt depositum. Hos Tesla får du jo en plass i produksjonskø. Det gjør du ikke ved å betale til forhandler nå.

HÅper og på 60

Ja det kan du si, men for oss som bor i Oslo så er det mange om benet. Og når man har plass tidlig i køen hos en av de største nissanforhandlerene i landet er det ikke urimelig å tenke seg at du vil være ganske tidlig ute med å få bil på landsbasis.

Du sikkrer deg ihvertfall til en viss grad, så bortkastet er det jo så absolutt ikke :)
#44
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Litt nytt om neste generasjon Leaf
mandag 07. august 2017, klokken 07:59
Jeg har betalt depositum, og det er ikke noe problem å få det igjen akkurat som med Tesla. Jeg er jo helt enig i at hvis det er noen som ikke lar det trekke det ut igjen er det pussig.

At noen her inne syns det er rart med depositum for å få bilen litt raskere syns jeg også er rart, det er greit når det gjelder Tesla, men ikke Nissan? Helt greit det, men da får dere vente til alle vi som har betalt depositum har fått bilen vår før dere får :)

Håper forøvrig virkelig på 60 kwh. 40 blir skuffende.
#45
Sitat fra: Navl1 på mandag 24. juli 2017, klokken 10:25
Kan ikke den der like gjerne være tripp a eller b?

Det er et poeng, et veldig lite tall for å vise rekkevidde. Er vel ikke usannsynlig at det kan være tripp teller.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA