Har en M3P, har kun brukt supercharger 2 ganger om vinteren og begge gangene har jeg fått mye lavere hastigheter, lang unna det jeg forventet som gjorde jo turen unødvendig langt.
1) Februar. Var på Hafjell bilen var parkert ved hytta i 4 dager -18 om nettene -5 på dagtid.
Ca 70% ved start, forvarmet bilen i 20 min, valgte naviger til supercharger i Brumundal (250KW) hadde da 0 regen i de første 15-20 min på vei ned , ankom Brumundal med 47% da etter å ha kjørt i 35min .. fikk da 63KW Ladet da i 15 min , hastigheten var 63-65kw.
2) M3P er på service pga ødelagt hjullager, så har en lånebil M3LR 2019.
Kjørte Oslo-Gardermoen så sto bilen parkert i 3 timer, valgte da i meny at bilen skal vare klar til tur kl 21:00. Ca -2 ute, så valgt naviger til Supercharger Kløfta (250KW) ankommer da med 21% etter å ha kjørt 10-15min får 24KW.. lader i 10 min..fortsatt 24-25KW. Bytter til en annen lader .. får 115KW, men går ned til 70KW etter noen sekunder.
Utrolig dumt at model 3 ikke viser temp på batteri , umulig får meg å vite/lære om man må forvarme bilen i 10min eller 3 timer, men sikkert noen av dere som har mer erfaring med Superladere om vinteren, setter stor pris på alle tips
PS: Har hatt lange turer i vinter også men da startet med 100% så rekker jo bilen å bli varm slik at man får perfekt ladekurve (Tromsø-Oslo og Oslo-Bergen og tilbake )
1) Februar. Var på Hafjell bilen var parkert ved hytta i 4 dager -18 om nettene -5 på dagtid.
Ca 70% ved start, forvarmet bilen i 20 min, valgte naviger til supercharger i Brumundal (250KW) hadde da 0 regen i de første 15-20 min på vei ned , ankom Brumundal med 47% da etter å ha kjørt i 35min .. fikk da 63KW Ladet da i 15 min , hastigheten var 63-65kw.
2) M3P er på service pga ødelagt hjullager, så har en lånebil M3LR 2019.
Kjørte Oslo-Gardermoen så sto bilen parkert i 3 timer, valgte da i meny at bilen skal vare klar til tur kl 21:00. Ca -2 ute, så valgt naviger til Supercharger Kløfta (250KW) ankommer da med 21% etter å ha kjørt 10-15min får 24KW.. lader i 10 min..fortsatt 24-25KW. Bytter til en annen lader .. får 115KW, men går ned til 70KW etter noen sekunder.
Utrolig dumt at model 3 ikke viser temp på batteri , umulig får meg å vite/lære om man må forvarme bilen i 10min eller 3 timer, men sikkert noen av dere som har mer erfaring med Superladere om vinteren, setter stor pris på alle tips
PS: Har hatt lange turer i vinter også men da startet med 100% så rekker jo bilen å bli varm slik at man får perfekt ladekurve (Tromsø-Oslo og Oslo-Bergen og tilbake )