Førerassistentpakka tror jeg vi står over. Synes det blir for mye piping og varsling, særlig i en bil som vi ikke har tenkt å bruke på langkjøring. De ordinære sikkerhetssystemene tror jeg holder.
Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.
Vis innleggmenySitat fra: tessy på tirsdag 20. desember 2016, klokken 15:47Tipper at det er tilgangen på batterier som begrenser produksjonen.
Skrev kontrakt igår uten tidligere kontakt med Opel.... Håper jo att bilen kommer i slutten av 2017, men no spørs det om det blir Ampere eller Tesla model E som kommer først på tunet :-p
Håper på Ampere om ca 1år.. Og Model 3, sommeren 2018...
Tipper det blir mer info etter att alle har skrev kontrakt i Januar, av de som reserverte, då vet de hvor mangen
som annulerer kontrakten.. De sa vel på en film att de kunne produsere 300 biler på ett 8 timers skift, så med 900 biler i døgnet på fabrikken i detroit, er det jo litt kapasitet, men de prioriterer gjerne fossil...
Sitat fra: Hansi på lørdag 17. desember 2016, klokken 12:05Eller er det vanlig å bruke mye tid på sosiale medier når man nettopp har fått utlevert en ny bil? Jeg tror det er dette spørsmålet du heller bør stille deg.
Jeg hadde håpet at det var flere eiere som hadde stått frem med omtaler av sin utleverte Bolt til nå.. Er det noen grunn til bekymring, eller er det vanlig å begynne produksjon såpass sakte?
Sitat fra: Hansi på søndag 18. desember 2016, klokken 23:56Det kan bli aktuelt for oss også siden leveranse trolig blir henimot jul 2017.
Hehe, dette lurte jeg på i dag også vurderer om jeg skal be om å få bilen levert med vinterdekk på originalfelgene og handle nye sommerfelger med dekk
Sitat fra: Amoss på torsdag 15. desember 2016, klokken 09:59Det ser ut som om et viktig spørsmål til forhandler ved konfigurering kan bli om setene med og uten komfortpakken er de samme. Jeg frykter kanskje at forhandler ikke vet dette. Setekvaliteten er for meg langt viktigere enn skinn/ikke skinn. Kanskje på tide med et spørsmål til Opel sentralt?Sitat fra: kammiz på torsdag 15. desember 2016, klokken 08:45Interessant. Ser at også han klaget på korsryggstøtten, men altså fant at disse nye/stoff setene var bedre. Da er det håp for meg også
" I was greatly disappointed in the seats when I sat in the Bolt at the SF Auto Show. The lack of lumbar support, cushion shape and asymmetrical pattern of the covers turned me off. The one I drove today had cloth seats and I found them to be much better than the show car."
vet ikke om dette er fordi stoff er bedre enn skinn, eller om setene har blitt forbedret da.
Har du en kilde på sitatet?
Sitat fra: Ipadjove på lørdag 10. desember 2016, klokken 19:05Jeg tror fergene har nok med å få ladet egne batterier om de ikke skal tømme de over i elbiler under overfarten.
Å få lade på fergene hadde vert flott. F.eks lade Ampera-e på fergen Ampere Noen fergekaier har hurtiglader men da risikerer man å stå over en ferge.
Sitat fra: Øyvind.h på onsdag 30. november 2016, klokken 11:44Og færre ladesykluser må vel også være bra.Sitat fra: Gurba på onsdag 30. november 2016, klokken 10:50Med stort batteri får du fleksibilitet ift hvor du skal lade, og du kan kjøre inntil du eller passasjerer trenger pause. Ikke inntil bilen må ha pause.Sitat fra: erato på onsdag 30. november 2016, klokken 09:40Samme tenker jeg. Hvis jeg skal kunne forsvare å bytte en nedbetalt bil med en med lån må jeg lade hjemme og det forutsetter bra rekkevidde.
Hovedgrunnen til at jeg vil ha stort batteri er ikke kjørelengde og rekkeviddeangst, men for å være uavhengig av kommersielle ladestasjoner.
Og ikke minst - det store batteriet gjør det langt lettere å holde seg unna bunn og topp ift. skånsom behandling av batteriet for lang levetid
Sitat fra: TM på lørdag 08. oktober 2016, klokken 15:05På 30 minutter skal eAmpera lade nok til ca 15 mil kjøring. Til 3 kr minuttet blir det 90 kr, altså omtrent dieselpris pr mil (6 kr), eller 30% under bensinkostnader for en gjennomsnittlig bensinbil. Ved lading hjemme er det vel 50 øre til 1 kr/kwh, altså 1-1,50 pr mil. Da snakker vi sparebøsse. Hovedgrunnen til at jeg vil ha stort batteri er ikke kjørelengde og rekkeviddeangst, men for å være uavhengig av kommersielle ladestasjoner.
Ladehastigheten vil variere med temperaturen på batteriet. Normalt tror jeg du på et så stort batteri og med aktiv kjøling kunne kjøre full fart minst til 80 %. Det vil nok gå en knapp time til 80 %, men det er nok sjelden du vil gjøre det. 150 kr for en full tank (=10 liter brnsin) er uansett til å leve med
NB ! Dette er kvalifisert gjetting...jeg vet ikke. Men det står kanskje et sted i tekniske data for Bolt ?
Sitat fra: Krisw på tirsdag 29. november 2016, klokken 20:13Ja, verdt å merke seg: Aber der Qualitätseindruck ist seit dem Prototyp von Paris (som var den som var i Oslo) erheblich besser geworden. Die Sitze wirken trotz der gefederten Platte in der Lehne bequem, ihr Leder fühlt sich ordentlich an. Und unser Demo-Auto hatte sogar hinten Sitzheizung.
Synes denne artikkelen er interessant:
http://www.auto-motor-und-sport.de/news/opel-ampera-e-elektroauto-2017-500-km-reichweite-765522.html
Bildene synes å bekrefte mørkt interiør. Av artikkelen fremkommer det også at kvalitetsinntrykket er hevet fra Paris-prototypen (som var på besøk på Youngstorget), og det lover godt! Men det ser ikke ut til at det blir digitalt ryggespeil...