Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - lr-80

#46
i-Pace / Sv: Ikke mulig å justere ladestyrke?
fredag 14. desember 2018, klokken 20:59
Keg kjøpte 32A lader før det ble vanlig med smarte/justerbare ladere. Vår i3 lader på 7,4 kW når det trengs, men redusert til vanlig pga 50A hovedsikring. Skulle ønske dette kunne justeres i I-Pace også.
#47
i-Pace / Sv: Bruktpriser I-Pace i 2019 (på Finn og i virkeligheten)?
torsdag 29. november 2018, klokken 22:13
Angående rekkevidde og bruktbilpris.
Når det blir enda vanligere med elbil tror jeg mange av de ny kundene, som har skreket om dette nå, vil legge litt mindre vekt på rekkevidden. Jeg solgte Landroveren og har siste 2 år klart meg med i3 som familiebil inntil vi får Jaguaren om noen uker. i3 94Ah med WLTP 240 km går nettopp dette i EcoPro+ på sommeren, vanlig vinterrekkevidde i displayet med vår kjøring er 160-170 km. Vi kjører ofte Oslo-Ringsaker (160 km), og rett som det er til hytte i Folldal (320 km) og Ål (200 km, men uten strøm på hytta). Det er NULL problem, og på to år har jeg opplevd ladekø 1 gang - det er da bare å kjøre videre til neste hvis man passer på å lade før det er helt tomt. De fleste ladinger går raskere enn vi bruker på handling, men på hjemtur søndager har vi opplevd å måtte sitte å fikle med mobiltelefonen en halvtimes tid mens elektronene finner veien til bilen.

Å ikke kunne kjøre mer enn 30-35 mil kan være en ulempe for noen, men flertallet vil ikke oppleve dette som noe problem, og skal man dømme etter bruktprisen på i3 blir det ikke noe stort drop etter ny versjon med bedre rekkevidde. Når det er sagt kan det hende at påkostede versjoner vil være litt mer utsatt for prisfall, da de mer kjøpesterke gjerne heller kjøper ny bil.
#48
i-Pace / Sv: I-Pace : Feil, mangler og workarounds
torsdag 22. november 2018, klokken 22:56
Jeg kjenner litt på at jeg kan komme til å savne i3'n som aldri har hatt en feilmelding, og har kun vært hos forhandler for klargjøring og vanlig service uten noe ekstra på 40000 km og to år.
#49
BMW i3 / Sv: i3 vs TM3
lørdag 17. november 2018, klokken 20:19
Største fordel med i3 etter 2 år/40.000 km er at vi ikke har hatt et feilslag og jeg har bare vært hos forhandler da den ble hentet og til første service (2 år). Den har ellers fungert godt som eneste bil for oss (4 personer) inkl til skiturer. Svært oversiktlig fra førerplass, finner ikke bedre bybil. Fungerer OK på langtur (32 mil til hytta). God på vinterføre.
Bytter nå kun fordi vi trenger mer plass og et sete til. Har forøvrig inspirert mine foreldre til å kjøpe i3, de bytter nå etter 9 mnd til 120 Ah (bor på bygda, kjører 40.000 i året).

Negativt: appen har fungert godt, men siste tid er det irriterende ustabilt.

Men jeg har ingen erfaring med Tesla.
#50
BMW i3 / Sv: ConnectedDrive
lørdag 17. november 2018, klokken 20:03
Appen fungerte før. Nå er den søppel. Får oftest ikke kontakt. Har iPhone.
#51
Sitat fra: TM på torsdag 08. november 2018, klokken 06:56
Sitat fra: Blodstrupmoen på onsdag 07. november 2018, klokken 18:38
Du kan lade akkurat som det passer deg på en i3. Den har inteligent ladestyring og temeraturkontroll, så levetiden på batteriet vil være mye lengre enn resten av bilen, 600000-900000km før man får reduksjon i batterikapasitet. Bare å kjøre å ikke tenke på dette.
Er dette ment som en spøk, ellers har vel du en 0 for mye  ;).
60.000 km , 3 år vil nok ikke gi en merkbare redusert kapasitet, men etter 600.000 km vil jeg tippe at restkapasiteten er 0 %.
https://www.google.no/amp/s/insideevs.com/lets-look-at-the-specs-of-the-samsung-sdi-94-ah-battery/amp/
#52
Jeg venter på en I-Pace. Hadde ønsket meg en el-Octavia 4x4, og synes den høyere prisen på I-Pace forsvares pga elbilfordeler. Kunne blitt en eTron. Kunne ikke blitt en Kia eller Hyundai, men muligens en M3.
Tror mange tenker som meg, og det er nok veldig mange med reservasjon på eTron som egentlig er på utkikk etter en bil til 500K.
#53
i-Pace / Sv: Automatisk innfellbare sidespeil
onsdag 24. oktober 2018, klokken 18:48
Sitat fra: Chimp på onsdag 24. oktober 2018, klokken 18:13
Btw, du har ikke slått inn speilene? Trodde bilen var 219 med speil..
Sitat fra: Chimp på onsdag 24. oktober 2018, klokken 17:38
Sitat fra: lr-80 på onsdag 24. oktober 2018, klokken 15:54
Jeg har en trang garasje, bredde port 215 cm, 249 cm innvendig. Det er selv med innfellbare speil ikke mulig å bruke denne garasjen i det daglige, men det lar seg gjøre å få bilen inn. Døren kan åpnes tilstrekkelig til at det er mulig å forlate bilen inne i garasjen.

Takk for bilder! Lurer bare på hva du mener med at det selv med innfellbare speil ikke er mulig å bruke garasjen? Du skriver jo, og jeg ser av bilder, at du får bilen inn?
Da er det jo mulig å bruke garasjen:)
De var slått inn forbi portåpningen. Det er så trangt at dørhåndtakene lever farlig om den skal brukes i hverdagen, så det tar jeg ikke sjansen på før vi har fått utvidet garasjen.
#54
i-Pace / Sv: Automatisk innfellbare sidespeil
onsdag 24. oktober 2018, klokken 15:54
Jeg har en trang garasje, bredde port 215 cm, 249 cm innvendig. Det er selv med innfellbare speil ikke mulig å bruke denne garasjen i det daglige, men det lar seg gjøre å få bilen inn. Døren kan åpnes tilstrekkelig til at det er mulig å forlate bilen inne i garasjen.
#55
Lading i Europa / Sv: Hurtiglading Øst-Europa
søndag 07. oktober 2018, klokken 08:40
Takk. Fant en ungarsk test av Tesla og Jaguar, så antar det må være mulig. Tenkte meg helt øst til Debrecen og Miskolc
#56
Audi e-tron / Sv: storkunderabatt eller rabatt generellt på e-tron
torsdag 04. oktober 2018, klokken 22:08
Sitat fra: ArTa på mandag 01. oktober 2018, klokken 22:28
Avtalen vi har (firmaet) går ut på at man mottar kjøregodtgjørelse og kjører minimum x antall km i firmasammenheng, det må bekreftes av firmaet.
Får ikke jeg den rabatten så er det hade til Møllergruppen for min del. For jeg ser på avtalen som en langsiktig samarbeid der vi kjøper over en lengre tidsperiode biler fra dem. Samtidig som den sørger for at Audi for den rette type sjåfør bak rattet (Teknologi firma, hovedsakelig ingeniører).
Hvor mange km er det snakk om?
#57
i-Pace / Sv: Forbruk og rekkevidde - utfra tester og egne erfaringer
torsdag 04. oktober 2018, klokken 14:23
Biler med soltak veier 8 kg mer enn de uten.
#58
Lading i Europa / Sv: Hurtiglading Øst-Europa
mandag 01. oktober 2018, klokken 22:52
Takk for tips. Blir det tur til sommeren kommer nok en rapport!
#59
Lading i Europa / Hurtiglading Øst-Europa
mandag 01. oktober 2018, klokken 16:24
Etter å ha kjørt land, strand og Norden rundt med vår 94Ah i3, har ønsker om Europa-tur neste sommer meldt seg. Vi får litt økt rekkevidde med I-Pace, og antar Tyskland blir uproblematisk. Men nå er ønsket litt mer østover. Tenkte Krakow-Zakopane og gjennom Slovakia til Ungarn der jeg tilbragte 6 år som student.

Er det noen som har erfaring med http://ccs-map.eu eller andre ladekart, og praktisk erfaring fra lading øst for Berlin/Wien?

Har ingen fossilbiler lenger, og kan akseptere litt «sport» for å kjøre elbilen til venner øst i Ungarn.
#60
i-Pace / Sv: Noe du savner etter å ha prøvekjørt i-Pace
søndag 30. september 2018, klokken 08:21
Det er vel vanlig at lading stopper når en låser opp en elbil, men den starter igjen etter en stund. I førerhåndboken til I-Pace står det «Kabelens låsemekanismen kobles inn igjen etter en kort periode». Jeg tolker dette som at det virker slik. Noen som har fått bil kan sikkert bekrefte.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA