Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - lr-80

#1
Model Y / Sv: Nyttelast Model Y
lørdag 26. februar 2022, klokken 10:21
Venter på bil som leveres i mars. Gode nyheter med økt nyttelast. Vet noen om faktisk vekt på tom bil stemmer med vognkort? På min Ioniq 5 er faktisk vekt nærmere 200 kg mer enn vognkort, og dermed tangerte jeg tillatt totalvekt med unger, hund og bagasje men uten kona i bilen...
#2
i-Pace / Sv: Ville du kjøpt I-Pace idag ?
mandag 08. februar 2021, klokken 11:50
Hadde nok kjøpt igjen. Bilen er fantastisk, og en bil jeg snur meg etter og smiler en ekstra gang når jeg har parkert. Jeg har bil levert i 2018, og har nok hatt noe barnesykdommer jeg gjerne skulle vært foruten. (Software for det meste, men har også måttet bytte noen deler). Forhandler ordner opp, men det er alltid stress når du står der og har det travelt, og må innom forhandler for småting. Barnesykdommene er kanskje luket ut nå?
#3
Kjøpe elbil? / Sv: Elbil til damen
søndag 21. juli 2019, klokken 10:07
Vi har hatt i3 som eneste bil i 2 år. Familie på 4, skiene over seteryggene i midten er ikke optimalt men det går. Minstemann på 6 har bare godt av en bag bak forsetet til å legge beina på. Påsketur går greit, hjem fra juleferie med alle gaver til barn i tillegg krever over gjennomsnittlig sportslig innstilling.

Nå kjører vi I-Pace med skiboks, men den koster 300.000 mer.
#4
i3 kan jeg kjøre til hurtiglading med 0 i margin fra fullt batteri når navigasjon er plottet. I-Pace er ikke slik og trenger mer buffer, kan noen ganger falle raskt mot 0 i løpet av få kilometer. Batteriprosent er derfor bedre enn guessometeret. Jeg beregner fra 82,5 kWh ved 100%, det virker vanligvis bra.
#5
Sitat fra: Knut@@ på fredag 12. juli 2019, klokken 23:14
Sitat fra: Tellus på torsdag 11. juli 2019, klokken 23:41
Eller en test fra Nederland

https://www.nettavisen.no/livsstil/tesla-danker-ut-audi-og-jaguar-i-rekkeviddetest/3423596556.html

Jeg har ingen tro på at I-Pace går lenger enn Model 3 LR i det virkelige liv. Ei heller enn Model X i motorveihastighet. Men jeg sliter med å få snitt over 100 km/t selv på rene transportetapper, og for kjøring blandet landevei og motorvei har jeg i praksis litt bedre rekkevidde enn kamerater med X75D. Har nå snitt på ca 24 kWh/100 km i bilens levetid, 20" vinter + skiboks, og 22" sommer. Kjører alltid Comfort eller Dynamic (ser ikke forskjell på forbruk) med blanding av høyre og venstre felt. Går lett over 30 kWh/100 km på motorvei, men aldri på en «hel tur».
Forbruket gjennom levetid gjenspeiler forøvrig oppgitt rekkevidde som sjelden beveger seg langt fra 350 km (+/-30 km).
#6
i-Pace / Sv: Ionity
fredag 05. juli 2019, klokken 12:13
Jeg fikk 96 kW et minutt eller så, starte på 33%. Deretter 80%, fulgte ikke med på laderen da jeg gikk for å spise, hadde 34 kW da jeg kom tilbake på 96% (tiden av en burger). Fra % i appen (tok noen screenshots underveis) tyder det på at jeg fikk snitt 80 kW til 50%, 80 kW til 60%, 74 kW til 76% og 54 kW til 83%.
Dette under forutsetning at %-angivelse er ut fra en total på 84 kWh. Men ser at totalen på 52 kWh fra 33-96% gir 82,5 som 100%. Antar den kan lade noe etter at det angis 100%, da det tar en god stund med kjøring før den går fra 100 til 99% i display.
#7
i-Pace / Sv: Ionity
fredag 05. juli 2019, klokken 10:50
Ikke hatt problemer med hverken gammel eller ny programvare. Har alltid startet med Plugsurfing brikke.
Fikk maks 56 kW med gammel (vinter) og 96 kW med ny (sommer) programvare.
#8
i-Pace / Sv: Tester og medieomtaler
fredag 05. juli 2019, klokken 00:29
Vår er også en del av den statistikken. Fikk svarte skjermer en dag.
#9
i-Pace / Sv: Hjemmeladestasjon?
torsdag 04. juli 2019, klokken 11:21
Du får ikke 3-fas på din nåværende I-Pace, men har du 400V inn i huset bør du legge opp til f.eks. 3x16 (vil gi 11 kW, men bare 3,6 på I-Pace) eller 3x32 (7,2kW på I-Pace, inntil 22 kW på fremtidig elbil).
Jeg har annen lader, men ville gått for Easee om jeg kjøpte lader idag.
#10
Elbilen i Samfunnet / Sv: 10 års levetid?
søndag 30. juni 2019, klokken 17:08
Sitat fra: sylwester på søndag 30. juni 2019, klokken 16:35
...aktiv batterikjøling/varming...
Dette er ikke standard på enkelte biler som de fra Nissan, VW og Jaguar. Sikkert flere, men disse vet jeg ikke har det.
Jaguar har thermal management: As it turns out, the 90 kWh battery (LG Chem supplied cells) is maintained inside its optimum range of 15-30°C through liquid cooling - for best performances and longevity.

https://youtu.be/pNSbiyO6vWA
#11
Elbilen i Samfunnet / Sv: 10 års levetid?
søndag 30. juni 2019, klokken 14:35
Her snakkes det om 50% tilgjengelig batterikapasitet etter 10 år. Dette var svært konservativt.
Batteripakka til i3 (94 Ah) er testet til å gå 843.000 km før den har mistet 20% kapasitet.

Kilde
https://insideevs.com/news/338067/bmw-i3-samsung-sdi-94-ah-battery-rated-for-524000-miles/
#12
Min forhandler avdramatiserte dette og sa det handlet om lovverk som krevde 1 sek respons på noe som Jaguar hadde stilt inn til 1,5 sek.
Merker ingen endring etter oppdatering.
#13
i-Pace / Sv: Store hjulbuer
søndag 02. juni 2019, klokken 19:49
Er ikke plass til mye mer luft her...
[ You are not allowed to view this attachment ]
#14
i-Pace / Sv: 15% økt rekkevidde for 9000 kr
onsdag 08. mai 2019, klokken 21:08
Jeg savner ikke de 12000 jeg fikk for mine 18"
[ You are not allowed to view this attachment ]
[ You are not allowed to view this attachment ]
#15
i-Pace / Sv: Mange i-Pace på finn.no
tirsdag 07. mai 2019, klokken 12:16
Jeg ser tilbudet og prisene på Finn, men er det noen som vet hva de faktisk går for, og omsetningstakt?
Et mulig husprosjekt som kan bli avhengig av å redusere kapital bundet opp i bil en periode...
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA