Nei, har prøvd det samme. Hvis du ha lyst taktrekk må du i stedet bygge opp fra Advaced Plus, og miste mye av kundefordelen
Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.
Vis innleggmenySitat fra: https://lovdata.no/forskrift/2016-03-18-260/§24Dersom det på plass med tidsbegrenset parkering er innført påbud om bruk av parkeringsskive, skal fører umiddelbart etter at motorvognen er parkert, stille viseren på parkeringsskiven på det tidspunkt motorvognen ble parkert. Gjelder det ikke tidsbegrenset parkering på det tidspunktet motorvognen ble parkert, stilles viseren på parkeringsskiven på det tidspunkt det igjen innføres tidsbegrenset parkering.
Sitat fra: Øyvind.h på tirsdag 05. februar 2019, klokken 20:09Det står ikke noe sted på siden til DSB. Det ser ut som flere og flere norske importører har skrudd med til 8A. Mener å huske noe om Ampera-e eiere som uforvarende tok med ladekabel ved verkstedbesøk, og uanmeldt fikk byttet denne ut med en nedgradert versjon. Det skal angivelig finnes en anbefaling om dette. Usikker om denne fremdeles gjelder:
Hvor står det? Jeg skjønner poenget ift varme sikringer, men kursen skal jo tåle full belastning og vel så det.
80% trodde jeg var en tommelfingerregel fra gamledager.
Sitat fra: Griffel på fredag 29. april 2016, klokken 16:26
Siden DSB anbefaler å begrense lading fra vanlig Schuko stikkontakt til 8A er det fint at Nissan følger opp denne anbefalingen med sin standard ladekabel med kladd.
Fra heftet "Lading av elektriske biler" et sammarbeid mellom DSB, NEK, Elbilforeningen og NELFO:Sitat
Ladestrømmen er begrenset av bilens elektronikk. Strømmen er vanligvis satt til ett sted mellom 8 og 13 A. Det er gjennom tilsyn med elektriske anlegg, og tester, dokumentert at langvarig høy belastning på Schuko kontakter kan føre til varmgang og brann. Maksimal kontinuerlig belastning for en Schuko kontakt bør ikke overstige 8A. Derfor anbefaler vi kun å montere denne ladeløsningen hvis man har en eldre bil som ikke har mulighet for å benytte andre ladekontakter.SitatNEK har opprettet et eget forum for elektriske biler, hvor deltagere sitter på tvers av normkomiteer, gruppen har også deltagere fra organisasjoner og myndigheter, under er en uttalelse fra gruppen:
29. august 2012 trakk EV forum følgende konklusjon:
"Ekspertgruppen tilråder en hurtig migrering til ladeløsningen «Mode 3 – type 2», jf. NEK IEC 62 196. Dette anbefales for all nyinvestering eller oppgradering av eksisterende ladepunkt – enten disse tilbys av offentlige eller private aktører. Ved salg av nye elbiler som er mode 3-kompatible, bør det etableres tilsvarende løsning for private ladepunkt (for eksempel i elbileiers hjem)."