BMW kaller tilbake til sammen over 70 000 elbiler pga. at bilen kan miste motorkraften.
Feilen har å gjøre med at bilen tror at det er en feil i høyvoltsanlegget, og gir en melding på skjermen noen sekunder før kraften til motoren(e) kuttes helt. Bremser og servo blir ikke påvirket, men fortsetter å fungere som normalt.
Det er anslått at rundt 1 av 1000 biler er påvirket. Feilen kommer til å bli utbedret med verkstedbesøk eller OTA-oppgradering.
Kilde: https://www.caranddriver.com/news/a65256474/bmw-ix-i4-i5-i7-evs-drive-power-recall/
Jeg har ikke hørt om dette problemet før, men nå er det kanskje ikke så voldsomt mange tusen av disse bilene på norske veier heller. Hvis problemet bare dukker opp i en promille av bilene, blir det vel bare en håndfull med uheldige eiere i landet.
- i4: 35 414 stykker
- iX: 25 280 stykker
- i7: 5 484 stykker
- i5: 4 674 stykker
Feilen har å gjøre med at bilen tror at det er en feil i høyvoltsanlegget, og gir en melding på skjermen noen sekunder før kraften til motoren(e) kuttes helt. Bremser og servo blir ikke påvirket, men fortsetter å fungere som normalt.
Det er anslått at rundt 1 av 1000 biler er påvirket. Feilen kommer til å bli utbedret med verkstedbesøk eller OTA-oppgradering.
Kilde: https://www.caranddriver.com/news/a65256474/bmw-ix-i4-i5-i7-evs-drive-power-recall/
Jeg har ikke hørt om dette problemet før, men nå er det kanskje ikke så voldsomt mange tusen av disse bilene på norske veier heller. Hvis problemet bare dukker opp i en promille av bilene, blir det vel bare en håndfull med uheldige eiere i landet.