meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - VWspirit

#151
Enkle tekniske spørsmål og svar på disse / Sv: Kupevarmer ;-)
onsdag 28. november 2012, klokken 09:23
Propan utvikler vel vann når den brennes (mere dugg neste gang)
#153
PSA diagnose og vannfyllingsutstyr ønsket kjøpt
Ta kontakt på PM eller 91168420
#154
Sitat fra: Lars J på onsdag 22. august 2012, klokken 19:13
Sitat fra: Bjornt på onsdag 22. august 2012, klokken 14:41
Korreksjon.  Kjørelys er P13W  - 13 watt, og tåkelys er H8 35 Watt.  Peugeot Ion instruksjonsbok.

Eg har Think Classic, og den har hovedlys type H4 60/55 W. Dvs. kjørelys krever 2 x 55 W = 110 W.
Belastning på hovedbatteri er kanskje 150 W ? (lys på/av gir utslag på 1.5 A på robometeret).
Med bykjøring (snitt 30 km/h) utgjer dette lyset 5% av forbruket (150 Wh/3 kWh).

Finnest det alternative lyspærer med mindre effekt (LED), og som passar rett i holdaren?



Kun 3Watt litt lite i høstmørket?

http://www.ebay.com/itm/2X-Car-120-LED-3528-SMD-H4-White-Fog-Driving-Parking-Light-Headlight-Lamp-Bulb-/130671317820?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item1e6c9e133c&vxp=mtr

7,5Watt mulig noe bedre ;D

http://www.ebay.com/itm/2X-H4-7-5W-Big-Power-Car-LED-SMD-Fog-Lamp-Auto-Front-Lighting-Automobile-Bulbs-/150803149450?pt=US_Car_Lighting&hash=item231c91728a
#155
Finnes vel bare en førstegenerasjons citystromer i norge, generasjon 2 har et helt annet drivsystem så mye hjelp er det vel ikke å få her. Tror det enkleste er å montere en annen (ny) motorcontroller og bms
#156
Fikk selv ikke registrert meg som bruker, vet flere som har gitt opp, overtok selv bruker fra han jeg kjøpte bilen av. Proglemet lå da i den delen som viser alle disse bokstavene og tallene som skal tastes inn på sluten av registreringen.
#158
Alt det andre / Sv: Fiat kan overta Saab og Opel
mandag 04. mai 2009, klokken 07:05
Så vit jeg husker så var det mercedes som gikk tungt inn i chrysler og ikke omvent, mercedes solgte seg ut for et par år siden.
#159
 ;)
#160
Avansert: Batterier og Lading / Sv: Lading av elbil - 10A vs 16A
tirsdag 14. oktober 2008, klokken 22:03
Hvorfor ikke en 32 amp. kurs helst 3fas med fordelingsskap i garagen, da har du også flere muligheter i fremtiden.
#161
Alt det andre / Sv: Fikk besøk av eltilsynet..
søndag 28. september 2008, klokken 16:29
Syns at du skal kontakte dem og få et skriv fra dem hvor de begrunner de forskjellige punktene med referanser til de forskjellige paragrafer de har brukt for pålegget.
#162
Alternativ energi / Sv: Norges første passivhus-blokk
søndag 21. september 2008, klokken 19:27
Vårt hus er bygget 2000-2001 20cm isolasjon i vegger og tak, avtrekksvarmepumpe.
3etg ,260m2. 5 beboere, mye bading. 24000kwt i året. Har vært nede i 21000 men da fyrte vi mye med ved, fant ut at dette ikke lønte seg noe særilig.
#163
Avansert: Avanserte reparasjoner / Sv: Deler til lader på Think
fredag 19. september 2008, klokken 20:37
Ser for meg ut til at dette er en spole av et eller annet slag, tror du må prøve å ringe actia i sverige, snakk med teknisk og prøv å få oppgitt data på delen. Er det mange pinner på den?
#164
Avansert: Batterier og Lading / Sv: vw City Stromer
onsdag 17. september 2008, klokken 22:28
blinkende rødt lys - oversatt fra tysk - redusert motoreffekt
vill nok forsvine samtidig som feilkoden til inverteren :)
fortsetter du og kjøre med to ødelakte batteri vil nok flere ryke. :(

er nokk ikke bare sikringen hos meg nei, men bilen har flere ganger oppført seg underlig,i følge forrig eier, flere startforsøk før den starter. heller mer til teorien om dårlig kontakt et sted inne i inverteren.
har vært fukt i den, vises på div bolter.

gleder meg veldig til å få den på veien, er drita lei den bråkete og stinkende dieselharva mi
#165
Avansert: Batterier og Lading / Sv: vw City Stromer
onsdag 17. september 2008, klokken 17:22
Hei

Overtok bilen og Id. til forumet for 3 uker siden.

Bilen er ikke reperert, feilen er lokalisert til inverteren, får X5 conektor over helga så skal jeg se om jeg blir noe klokere  ::)

BMaS'en har vært i tyskland og fått nytt internbatteri og resatt til frabrikkinstillinger og var ok. Vag-com sier osså at den er ok. På inverteren får Vag-com feil 65535. laderen er også ok likeså batteriene.

Har hatt start på bilen en gang, gikk i sikkerhetsmodus. har ikke fått startet siden men hovedkontaktene har klikket inn noen ganger (1-2 sekunder)
Kan muligens være eir inne i inverteren, men tengte jeg skulle teste den med siadis før jeg demonterte den.

Har du fått bilen din til fungere 100% ?
© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA