Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 510 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.


Meldinger - Zuexi

Sider: 1 [2] 3 4 ... 50
16
Kia Niro EV / Sv: Takstativ til e-Niro
« på: Tirsdag 02. April 2019, klokken 22:11 »


Kona og Niro har samme type lave rails der en trenger «føtter» som klyper rundt railen i og med at railene ligger nedpå taket. Jeg sjekket på Thules websider i dag og fant ut at jeg kan bruke samme takstativ som det jeg har liggende fra en 5-serie touring (2010-2017). Med andre ord passer nok stativene til flere biler med samme type lave rails slik at en kan gjenbruke eller kjøpe brukt.

Hvor fant du det?

BMW 5-serie T 10-16 står listet monteringskit 4022, mens e-Niro står listet med monteringskit 4076.

17
Hyundai KONA / Sv: TPMS vil ikke synkronisere :/
« på: ſøndag 31. Mars 2019, klokken 14:54 »


Hehe, skal nok først og fremst spørre hvorfor det ikke er sensorer der i det hele tatt

Hvordan ser man det? Sitter ikke sensoren på innsiden av dekket/felgen?

18
Kia Niro EV / Sv: Ettermontere Gabrielsen?
« på: Torsdag 21. Mars 2019, klokken 22:43 »
Geir Sverre på Facebook gruppa skal montere krok for sykkelstativ på e-Niro.

19
Kia Niro EV / Sv: e-Niro på Finn.no
« på: Onsdag 20. Mars 2019, klokken 19:28 »
Tror e-Niro vil holde seg godt i pris av flere grunner. Som kompakt familiebil er det lite sammenlignbare modeller i klassen, og det kommer heller ingen direkte konkurrenter med det aller første.

Model 3 spys ut om dagen, og vil nok lette litt på trykket til kjøpekåte nordmenn, men dyrere modell og sedan er kanskje ikke superegnet som familiebil. Kona, Ampera-e, Bolt, nye e-Soul har samme størrelse på batteripakke, men mindre bagasjerom. Leaf 40 har den innvendige plassen, men kortere rekkevidde, det gjelder forøvrig 62 kWh modellen også. Er selvsagt flere forskjeller mellom variantene, så det spørs hva en kan klare seg med, kontra hva en ikke kan klare seg uten...

Er vel også skrevet tidligere at det vil bli lenger leveringstid på bestilte e-Niro pga batterimangel - og ettersom e-Soul også kommer med mulighet for samme batteripakke nå, så må de dele på de som er tilgjengelig.

20
Kia Niro EV / Sv: Levering av e-Niro
« på: ſøndag 17. Mars 2019, klokken 21:18 »
Kan jo være noe i det?
Ble jo skrevet i Februar at det blir forsinkelser på leveringer av e-Niro utover året pga batterimangel. Kanskje KIA har valgt å putte de i nye e-Soul istedenfor?

https://www.electrive.com/2019/02/21/kia-niro-ev-customers-have-to-wait/

21
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Har Leaf mistet litt fotfeste?
« på: Lørdag 16. Mars 2019, klokken 08:34 »
Leaf gir jo mye elbil for pengene, ihvertfall hvis man var tidlig ute med kjøp av 40 kWh. Bilen er ikke perfekt på alle områder, men dekker behovet til "folk flest".

22
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Har Leaf mistet litt fotfeste?
« på: Fredag 15. Mars 2019, klokken 23:43 »
Har vel ikke mistet fotfeste, men kanskje mere nyhetens interesse...

23
Kia Niro EV / Sv: Takstativ til e-Niro
« på: Torsdag 14. Mars 2019, klokken 22:43 »


Ukjent merke fra ukjent butikk på nett. Men stativet er fint det :)

Dette er Wingcarrier fra Erkul Auto i Tyrkia.
Har vurdert det samme selv, da jeg synes det ser ut som det bygger litt lavere enn øvrige stativer.  (Synes ikke noe om takstativ som ser ut som det står på stylter)
Hadde ikke funnet det i Norge, så takk for tips!

Har du mulighet til å måle høyde fra tak opp til nedre kant av stativet?

24


Bilene har stop, men ingen har i praksis "Go".

Nissan har gjort en kjempejobb med websidene sine slik at mange hastet med å kjøpe LE med ProPilot for å få ACC uten Bose (Jeg holdt på å gå på den, forsto at det ikke var helt slik men endte opp med LE alikevel).

Tråden her viser at de klarte å forvirre enda en gang.

Når Nissan lanserte Launch Edition visste man jo ikke om noe annet. Når de åpnet for andre modeller kunne man ikke lenger bestille Launch Edition, så blir feil å sammenligne modellene kun basert på ACC/ProPilot.

25
e+ N-Connecta er rimeligste 62 kWt fra kr. 356.700,-

https://www.nissan.no/biler/nye-biler/leaf/bilbygger.html

26
Kompensere for hva da?
Det folk har bestilt til nå er Limted Edition. Den kan ikke bestilles lenger.
Nå har de åpnet opp for at man kan spec'e sin egen bil og utstyrsgruppe. Derav enten billigere eller dyrere bil - uansett mener jeg bilen er priset noe for høyt i forhold til sine konkurrenter - forskjellen er at Nissan har vist vilje til å levere biler innen rimelighetens tid.

27
Kia Niro EV / Sv: Erfaringer fra eNiro i bruk
« på: Lørdag 09. Mars 2019, klokken 08:51 »
Dere som plages / ikke plages over hjulstøy - har dere bil med eller ikke med ekstra støydemping?

28
Kia Niro EV / Sv: Levering av e-Niro
« på: Fredag 08. Mars 2019, klokken 23:33 »
Er jo skrevet om forsinkelser i levering pga bl.a. batterimangel, så kommer trolig færre og færre biler....

29
Kia Niro EV / Sv: e-Niro på Finn.no
« på: Fredag 08. Mars 2019, klokken 22:12 »
Vanvittig mange e-Niroer som havner på Finn. Noen her som har solgt, og til evt hvilken pris?
Er det? Synes det er overraskende få jeg. Var langt fler Kona'er i begynnelsen synes jeg.
Kom noen til å begynne med, men nå er stort sett bare forhandlerbiler som legges ut.


Edit: Så nå at Finn har lagt ut e-Niro som undergruppe og ikke lenger bare Niro. Lå noen flere biler der ja.

30
Kia Niro EV / Sv: Levering av e-Niro
« på: Mandag 04. Mars 2019, klokken 23:13 »
Det som er mer bekymringsfullt for oss med originalt reservasjonsnummer nærmere 1000 er når kommer det flere biler. Kia har ikke sagt noe om leveranser de neste månedene. Betyr dette at det ikke kommer flere biler før påske?
Skal komme en last 20 mars, men aner ikke hvor mange...

Sider: 1 [2] 3 4 ... 50