Bare en presisering: alle biler har Virtual cockpit men bilen kan også ha Virtual cockpit +, som gir mye bedre visning på skjermen bak rattet (mener jeg og andre som har funksjonen). Går såklart å leve uten også.
Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.
Vis innleggmenySitat fra: daktari på fredag 14. januar 2022, klokken 15:47
JuiceBooster er en bra løsning. 16A på schuko ville ikke jeg turt.
Sitat fra: villho på onsdag 24. november 2021, klokken 11:31
Til alle som har fulgt nettokapasiteten deres: har dere lagt merke til noen sammenheng på årstider/utetemperatur? Jeg mener, hvor mye mindre (hvis noen) du får ut av batteriet, hvis batteriet er kaldt?
Sitat fra: flux på torsdag 18. november 2021, klokken 19:55
Lading i kaldt vær med lav ladestrøm [...] gir mer "slitasje" på batteriene.
Sitat fra: Øyvind.h på torsdag 18. november 2021, klokken 15:41Sitat fra: Hideyowife på torsdag 18. november 2021, klokken 14:47Årsaken til at mange ikke "har skjønt det" er fordi det ikke har rot i virkeligheten.
Mange har ikke skjønt at nettleien nå er designet for å ta rotta på oss som kjører elbil. Lykke til, til dere som faktisk må lade 2 elbiler hver natt.
Elbilene står for en brøkdel av forbruket i en normal husstand og er en forbruker som er svært lett å flytte.
Men at det vil ramme de som lader med svært høy effekt hjemme er det ingen tvil om. En mikroskopisk del av markedet (de som lader fast med 11-22kW pga reelt behov) vil få betydelig endrede priser. De som ikke har behov for 11-22kW hjemme skjønner at laderutine må legges om og justerer seg.
Målet er mer effektiv utnyttelse av infrastruktur. Sånn sett ikke dumt å bruke pris som virkemiddel, for det er mange som har et helt ubevisst forhold til hvilken effekt de trekker fra nettet.