Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Chivas

#31
Kia Niro EV / Sv: e-Niro på Finn.no
torsdag 16. april 2020, klokken 16:55
Sitat fra: Øyvind.h på torsdag 16. april 2020, klokken 15:47
Hvem er det som hevder det nå? Virker som du forsøker å slå inn åpne dører her :D
Sant...det er vel kanskje kun selgerne igjen som hevder det ;)
#32
Kia Niro EV / Sv: e-Niro på Finn.no
torsdag 16. april 2020, klokken 15:31
Stille her om dagen gitt; har interessen falt for e-niro, eller venter alle på 2020-modellen? :)

Jeg følger fortsatt litt med, og ganske interessant å se hvor mange som ikke blir solgt selv om man blir fortalt at "alle" venter på å få satt kloa i en e-niro "koste hva det koste vil" :)

Dog er det mange som fortsatt legger ut eksemplaret sitt til over 400k  ???

Nei, man må nok godt ned.
Sjekk f.eks denne:
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=173385656

Har gått ned 60.000,- siden jeg begynte å følge med...
#33
Kia Niro EV / Sv: e-Niro på Finn.no
onsdag 18. mars 2020, klokken 08:11
Sitat fra: gr på tirsdag 17. mars 2020, klokken 16:18


Har denne bilen app-støtte? Skulle ikke det komme først til høsten?

Av hva jeg har sett av info rundt det gjelder det alt av FL fra dag 1.
#34
Kia Niro EV / Sv: e-Niro på Finn.no
tirsdag 17. mars 2020, klokken 15:14
Sitat fra: Øyvind.h på tirsdag 17. mars 2020, klokken 15:00
Sitat fra: Chivas på tirsdag 17. mars 2020, klokken 14:53
Sitat fra: Øyvind.h på tirsdag 17. mars 2020, klokken 14:28
Mangler den noe mer enn ventilerte skinnseter og vinterhjul?

Vinterhjul står det at den har. I forhold til First edition sin helskinn, så har den delskinn - og sikkert noen andre forskjeller
Står med store bokstaver øverst at vinterdekk kommer i tillegg ser jeg nå.
Om det er en litt mer skrapet versjon uten ventilert skinn, er det da en importbil eller har Kia åpnet for levering av biler med lavere spekk?

Jeg er ikke noen guru på dette, men har forstått det slik at på FL har man muligheten for å velge forskjellige utstyrsnivåer - denne bilen spesifikk kan godt være import
#35
Kia Niro EV / Sv: e-Niro på Finn.no
tirsdag 17. mars 2020, klokken 14:53
Sitat fra: Øyvind.h på tirsdag 17. mars 2020, klokken 14:28
Mangler den noe mer enn ventilerte skinnseter og vinterhjul?

Vinterhjul står det at den har. I forhold til First edition sin helskinn, så har den delskinn - og sikkert noen andre forskjeller
#36
Kia Niro EV / Sv: e-Niro på Finn.no
tirsdag 17. mars 2020, klokken 14:08
Første Faceliften på Finn! Under 400k gitt:

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=173170508
#37
Kia Niro EV / Sv: e-Niro på Finn.no
mandag 02. mars 2020, klokken 11:29
Noen begynner å nærme seg mer realistisk nivå, og denne går nok snart etter å ha blitt satt ned noen ganger:

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=171400031
#38
Kia Niro EV / Sv: e-Niro på Finn.no
tirsdag 25. februar 2020, klokken 09:16
Sitat fra: advale på mandag 24. februar 2020, klokken 22:56
Har ikke fulgt så nøye med. Men hvis ting selges så fort så hvorfor kryper prisene nedover?

Gikk inn på Finn, 3 står med solgt, alle fra bilforhandlere. Disse kan jo bli brukt mot innbytte etc. Men prisen på billigste av de 3 var 395' og kun gått 20km. Tror nok du var heldig med salget av bilen din.
Har kun fulgt med par mnd, men helt tydelig at private sliter med å selge - og de jeg "overvåker" kryper stadig ned i pris, eller settes inaktive.
#39
Kia Niro EV / Sv: e-niro og regenerering
tirsdag 25. februar 2020, klokken 08:34
Sitat fra: Robert E-Niro på mandag 24. februar 2020, klokken 12:38
Merker det samme. Er en vanesak.
På nivå 3 regenrerer den så fort men ikke aksellererer, altså løfter lett (ikke helt) på gasspedalen.
Det samme skjer forsåvidt i vår dieselvolvo også, do ikke i samme grad.

Det skal vel være slik? Blir veldig brå brems hvis foten må helt av gasspedalen før nivå 3 regen tar tak?

Syntes forsåvidt også at e-niroen bremset ganske kraftig på nivå 3 når gasspedalen gikk av. Det er nok en vanesak som du skriver, men vil ikke systemet bruke unødvendig suppe når den bremser bilen slik at man må gi ekstra gass for å holde samme flyt som f.eks en bil som ikke oppfører seg slik?
#40
Kia Niro EV / Sv: e-niro og regenerering
tirsdag 25. februar 2020, klokken 08:25
Sitat fra: Hansi på mandag 24. februar 2020, klokken 14:29
Er det mulig å skru av regenerering og "seile" når man slipper gassen?
Av hva jeg forsto fungerer det på nivå 0 (avslått) - den har nivå 0, 1, 2 og 3
#41
Kia Niro EV / e-niro og regenerering
mandag 24. februar 2020, klokken 12:24
Hei.
Hadde denne egentlig som et punkt i annen tråd etter å ha prøvekjørt, men stusser fortsatt litt over dette :)

- Regenerering føles som at den regenererer hele tiden istedenfor at den regenererer kun når man tar av gassen. Er det korrekt at det skal være slik?

Merket ikke så mye av det på nivå 1, men på nivå 3 kjente jeg det godt, og føltes rart at man skal kjøre rundt samtidig som at man "holder bremsen inne" :)
#42
Kia Niro EV / Sv: Prøvekjøring eNiro
lørdag 22. februar 2020, klokken 12:02
Litt gammel tråd, men fikk prøvekjørt e-niro før helgen og må si at den gjorde ett godt inntrykk. Har fra før e-golf FL og sammenlignet med den merket jeg jo at kvaliteten kanskje ikke er helt på samme høyde, dog ikke i nærheten av å utgjøre noe problem.

Man sammenligner jo med hva man er vant til, og ting som jeg la merke til:

- mer støy i e-niro.
- hardere(?) seter - har stoff på e-golfen.
- regenerering føltes som at den regenererer hele tiden istedenfor som på golfen, hvor den regenererer kun når man tar av gassen. Ikke nødvendigvis noe negativt, men ihvertfall uvant.
- niro mangler litt mer fancy digitale skjermer, men noe som vel bedrer seg på e-niro FL
- en ting som har irritert meg på e-golf er at den ikke har lyd av/på på rattet (noe som jeg trodde "alle" biler hadde) - det har ihvertfall niroen :)
- og selvfølgelig, grunnene til at jeg ønsker å gå for niro (som skal erstatte bensin familiebilen, og ikke golfen); den er større, større bagasjerom, lengre rekkevidde, sitter høyere osv enn golfen

Så, da er det bare å vente på mer edruelig pris på niroen ;)
#43
Kia Niro EV / Sv: e-Niro på Finn.no
torsdag 20. februar 2020, klokken 19:27
... og allikevel får man ikke solgt bilen sin på Finn - skjønn det 😁
#44
Kia Niro EV / Sv: e-Niro på Finn.no
lørdag 15. februar 2020, klokken 00:07
Sitat fra: Øyvind.h på tirsdag 04. februar 2020, klokken 18:43
Sitat fra: advale på tirsdag 04. februar 2020, klokken 17:13
Er det noen som gidder å ta ut bilen for å tjene 5000-ish...?

Vanlig kutyme er prute litt ned på prisen, så selv om det annonseres 410' så forventer man 400' eller mindre.

Denne her tror jeg må ha ligget ute en liten stund (også har selger justert prisen?): https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=169142012

400' er nok maks hva man kan forvente ved salg av e-Niro fremover.
Ikke dårlig. 390 for en ett år gammel bil gått 15000km.
Spørs om han får det da.
Etter ett år ville jeg nok tenkt mer 360ish.

Gått ned til 380.000 nu.

Mulig jeg er litt overkill på det, men mener at korrekt pris burde vært nærmere 350k...ting skjer fort nå mot sommeren, så da gjelder det vel å ikke sitte med skjegget i postkassa.

Til sammenligning; den dyreste på Finn nå er 459k - lurer på hvem som går for den? :-D
#45
Hei.

Jeg begynner å få god oversikt over hva man skal se etter om det er norsk bil eller ikke, men en ting jeg lurer på er at det på noen biler så ser det ut til at de har en rød strek (rødt ambient lys?) rundt konsollen med girvelger og annet. Er dette en feature, bildet som lyver, eller hva?

Sjekk f.eks dette bildet:
https://images.finncdn.no/dynamic/1280w/2020/2/vertical-3/14/6/170/491/386_577307382.jpg
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA