Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 495 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.


Meldinger - MrOtto

Sider: 1 [2] 3 4 ... 17
18
Hyundai KONA / Sv: Sommerdekk
« på: Fredag 10. Mai 2019, klokken 12:34 »
Hakka Blue 2 har jeg kjørt med og de er ganske stille. Ellers ruller Goodyear Efficientgrip performance lett, relativt stille og er ganske prisgunstige.

19
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Antennen og skiboks
« på: Onsdag 08. Mai 2019, klokken 08:47 »
Jeg bruker også en kort antenne til noen få kroner fra ebay som skrus rett på, rundt 4-5 cm. Fungerer helt ok de stedene jeg kjører. Merker egentlig ingen forskjell fra std. antenna da DAB-uansett kan være variabelt.

20
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Batteri degradation Leaf 40kwh
« på: Lørdag 27. April 2019, klokken 10:56 »
Batteriet faller fort til under 95%, ca i løpet av 20000 km ja, men de neste 9000 km faller det omtrentlig 0,7%

21
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Leaf E+ ser ut til å ha god rekkevidde
« på: Lørdag 27. April 2019, klokken 10:55 »
Leaf 40 kan muligens lades til 38,8 kWh, men den ikke utlades til 0 kWh, så utnyttbar batterikapasitet er noe under 37 kWh.

22
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Har Rapidgate blitt løst???
« på: ſøndag 14. April 2019, klokken 11:36 »
Nissan sa at for en bil levert i april i fjor var det ingen planlagte software-oppdateringer ved service nå et år senere og jeg måtte forklare problemet med hurtigladingen.

23
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Whispbar eller Thule EVO?
« på: Tirsdag 02. April 2019, klokken 13:11 »
Ved første øyekast ser Whispbar jevnere ut med mindre areal som kan gi lavere luftmotstand ved ca. samme Cd.

24
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Rekkevidde - praktisk erfaring
« på: Tirsdag 02. April 2019, klokken 13:10 »
Bilen bruker ikke mer strøm i B eller e-pedalmodus. Energiregnskapet blir bedre med regen enn trilling nedover f.eks, fordi du taper energi ved høyere hastighet enn du bevarer energien pga. økende luftmotstand. Så konstant hastighet med cruise control er optimalt ved kjøring nedover. Problemet med regen kontra seiling er at du kan ende opp med dårlig styring av wattpedalen at du retarderer for mye og må bruke wattpedalen igjen, men kontrollert styring av wattpedalen, jevn retardasjon, vil du regenere helt opp til punktet du skal seile, f.eks igjennom en sving. Jeg har kjørt 26000 km nesten alltid med e-pedal.(den har f.eks ingen funksjon om du kjører med cruise control) Det er veldig få ganger den kutter regen og bruker bremsene i stedet. Ellers gir e-pedal mer regen for samme wattpedalposisjon enn kun med f.eks B. Fordelen en elbil har er å omgjøre kinetisk energi til elektroner i batteriet ditt. Jeg planlegger fremover og ender nesten alltid opp med å starte regen på riktig tidspunkt så jeg ikke ender opp med å bruke bremseskivene eller å starte regen for tidlig så man må bruke wattpedalen for å komme frem til svingen/stopplyset. Det er en treningssak som alle bør kunne bli vant med.

25
Hyundai Ioniq / Sv: Ioniq 2020: 378km (ndec)
« på: Tirsdag 02. April 2019, klokken 12:51 »
KIA/Hyundai vil ikke selge biler, så da blir det vanskelig for dette å bli noe alternativ til Tesla.

26
Elbiler i media / Sv: Elbiler krasjer mer enn andre biler, spesielt Tesla
« på: Fredag 15. Mars 2019, klokken 09:28 »
F.eks. Tesla, så uten AP ville Tesla kræsjet enda mer fordi den redder sjåfører fra mobil/skjerm-uoppmerksomhet eller ville sjåførene sett mer på veien uten AP? 59 000 kr for noe som som gir eieren et halvt års ventetid på service.

Hvordan slår det nye oppmerksomhetssluket av en skjerm i Model 3 ut på statistikken neste år?

27
Elbiler i media / Dobbelpost
« på: Fredag 15. Mars 2019, klokken 09:26 »
Dobbelpost

28
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Rapport: Vinterferie til fjells - med takboks
« på: Torsdag 21. Februar 2019, klokken 08:30 »
Du vil ikke kjøre den ned til 20 Gids, da risikerer du at den stopper. Jeg vurderer aldri å kjøre ned under 40 Gids, da er marginene altfor små og man risikerer at bilen må hentes av lastebil.

29
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Alarm spylervæske
« på: Torsdag 21. Februar 2019, klokken 08:23 »
Er det virkelig så vanlig med varsel om tom spylevæsketank?

Alle biler jeg har kjøp siste 20 år har hatt det, bortsett fra Leafen. Div. BMW og VW samt Teslaene.

Min opplevelse er det motsatte i denne prisklassen. Ingen av bilene jeg har kjørt som er sammenliknbare de siste 10-15 årene har hatt det.

30
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Rapport: Vinterferie til fjells - med takboks
« på: Onsdag 20. Februar 2019, klokken 12:03 »
Temperatur? Jeg kjørte nordover med skipose på taket sist helt og forbruket var overraskende lavt i starten da temperaturen lå mellom 3-6 grader, men økte markant, uten noen særlig mer høydemeter, da temperaturen sank til -3 og -6 ved Lillehammer. Lav temperatur vil slå ut mer med stor taklast enn ellers.

Sider: 1 [2] 3 4 ... 17