meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - gte-bjørn

#31
ID.3 / Sv: Førerassistentysystemer deaktivert ved start hjemmefra
tirsdag 26. desember 2023, klokken 17:34
Det er nok mulig å rygge inn men jeg tror det da blir enda mer komplisert å komme seg i posisjon for å kjøre ut. Og: de gangene jeg faktisk skal bruke bilen så har jeg ofte behov for tilgang til bagasjerommet og det blir da vanskelig.

Etter at jeg postet over, så har naboen med bil til høyre flyttet til Spania for et par år, og leid ut til en familie som ikke har bil. Så jeg vet ikke om SW 3.2 kan ha fikset problemet. Men da jeg kom hjem fra jul nå så stod det plutselig en bil der likevel, en annen nabos ID.4 ??? Så da får jeg kanskje testet det snart likevel.

Jeg tipper det er det at den får kollisjonsvarsel i *front* mens jeg *rygger* som får den til å tro at noe må være veldig feil. ::)
#32
Ladeplasser og ladekabler / Sv: Chargefinder i Android Auto, MEN
onsdag 20. desember 2023, klokken 23:31
Hmm, i Android finnes ikke "tillat alltid", det er kun "bare tillat når appen brukes" eller mindre. Men appen brukes da når jeg starter den i AA?  ::) Jeg skal som sagt teste, det blir imorgen.
#33
Ladeplasser og ladekabler / Sv: Chargefinder i Android Auto, MEN
onsdag 20. desember 2023, klokken 19:54
Hmm jeg hadde satt "Sett appaktivitet på pause hvis ubrukt" (som er standard) og det er godt mulig jeg ikke hadde åpnet appen på en stund. Nå har jeg skrudd det av så skal teste neste gang jeg kjører.
#34
Ladeplasser og ladekabler / Chargefinder i Android Auto, MEN
onsdag 13. desember 2023, klokken 19:04
En nylig oppdatering til chargefinder-appen kom omsider med støtte for Android Auto. Jeg testet den her forleden, åpnet opp appen i Android Auto i infotainment-systemet (ID.3). Der ble jeg møtt av en sort bakgrunn og beskjed "Please open the chargefinder-app on your phone to activate". ???

Det er jo helt bak mål! >:( Hele vitsen med Android Auto er jo at jeg skal kunne bruke appen uten å måtte stoppe for å finne fram telefonen, evt. være avhengig av å ha en passasjer som kan bruke den. Nå stod jeg fortsatt parkert så jeg kunne gjøre som den sa men når jeg virkelig trenger den så går ikke det.

Jeg håpet at det kanskje bare var noe jeg måtte gjøre første gang men nei. Jeg har brukt ihvertfall fire andre apper i AA (to til navi, to til podcast) og ingen av dem krever at jeg tar opp telefonen.

Er det andre som har prøvd, evt. funnet noen vei utenom?
#35
ID.4 / Sv: Innrapportering av feil hastighet registrert i bilen
torsdag 07. desember 2023, klokken 17:46
I tillegg til alle tilfeller av feil fartsgrense (min ID.3 leser bl.a. av og til 60 som 50), så er det annen ting jeg stusser over: Den skifter ikke mening om hva fartsgrensen er før ca. 50 meter *etter* skiltet. Det gjelder uansett om den endres opp eller ned. Den rekker gjerne å komme med varsel om for høy fart før den ombestemmer seg, selv om jeg har stilt inn på å varsle kun ved 5 over.

Bilen jeg prøvekjørte før bestilling gjorde det samme.
#36
CCS / ChaDeMo hurtigladere / Sv: Eviny ladestasjoner
torsdag 07. desember 2023, klokken 17:36
Jeg kjørte der med min Golf GTE sommeren '17. Ville normalt ikke gidde å fylle på morgenen med 120km å gå på men så innså jeg at det var 105 km til neste bensinstasjon. Så da ble det fylling i Kilpisjärvi før avreise. :D
#37
CCS / ChaDeMo hurtigladere / Sv: Eviny ladestasjoner
tirsdag 05. desember 2023, klokken 19:51
Bra med mer på Dombås, det ble fullt mens jeg ladet der lille julaften ifjor. Men er det flere totalt? 150 eller 360 kW spiller ingen rolle for meg da jeg ikke kan lade mer enn ca. 120. ::) Chargefinder viser 6 stk. 180, Bilkraft har ingen av disse men istedet 4 stk. 360 hvorav to står som ute av drift.  ???

Jeg ville heller hatt 6 stk. 180 enn 4 stk. 360....
#38
ID.4 / Sv: Ladingen overskrider satt grense på 80%
søndag 03. desember 2023, klokken 17:41
Jeg har ingen app som kan snakke med bilen utenom VW-appen.
#39
ID.4 / Sv: Ladingen overskrider satt grense på 80%
fredag 01. desember 2023, klokken 21:30
Jeg har aktivert den innstillingen som alltid skrur ladegrensen tilbake til 80 selv om jeg har overstyrt manuelt for en enkelt lading. Det har funket hver gang unntatt den ene hvor den ser ut til å ha "glemt" det. Det var på Eviny Aurland hvor Bilkraft-appen forteller meg at jeg ladet fra 9 til 81%. Tror det også var eneste gang jeg var under 10%, kan det være derfor? Jeg har software 3.2.
#40
ID.4 / Sv: Ladingen overskrider satt grense på 80%
onsdag 29. november 2023, klokken 18:40
Jeg opplevde én gang på hurtiglading av min ID.3 i sommer at den ikke stoppet ved 80, så jeg måtte selv stoppe ved ca. 82%. Det var vel og merke ikke første lading etter at jeg hadde ladet til 100% hjemme. Ingen anelse om hvorfor. ???
#41
CCS / ChaDeMo hurtigladere / Sv: Circle K på ville veier?
onsdag 22. november 2023, klokken 22:36
Det gjør ikke meg noe om CK-koppen ikke holder varmen så godt, jeg drikker uansett opp iløpet av max. 20 minutter eller så. Nesten bare en fordel hvis kaffen i utgangspunktet var for varm, så slipper jeg å vente ::). Og ja jeg lukker den alltid etter hver slurk. Har også en større termos som kan åpnes med én hånd og som holder varmen mye bedre
#42
CCS / ChaDeMo hurtigladere / Sv: Circle K på ville veier?
onsdag 22. november 2023, klokken 18:12
Påfyll av kaffe er nødvendig for langkjøring, ikke bare for ladepause. Forøvrig opplever jeg av og til at kaffe som de serverer fra "tank" og ikke fra automat kan være altfor varm til å drikkes med en gang.

Nå skal jeg faktisk innom CK Stjørdal på lørdag på vei til Storlien for å handle, så da kan jeg spørre om å få nytt klistremerke. Kan alltids kjøpe noen boller.... Men jeg stusser over at bildet på websiden sier gyldig til 31. *oktober* 2024  ???

#43
CCS / ChaDeMo hurtigladere / Sv: Circle K på ville veier?
tirsdag 21. november 2023, klokken 23:33
Jeg ser et bilde med info om 100kr for kopp og 0kr for avtale gyldig til 31. oktober 2024 (ikke 31. desember) men ikke noe mer info? Jeg ser ingenting i appen. Hva skal man gjøre?

Har ikke vært på en CK-stasjon siden tidlig i september men det blir nok et par besøk i jula. Og ja de har nok tjent på både boller, is og lading fra meg.  ;D
#44
Ladeplasser og ladekabler / Sv: Hurtiglading er et ran!
søndag 20. august 2023, klokken 10:47
Minimum to mnd. var vel også svaret jeg fikk da jeg spurte om Ionity Passport her før sommerferien. Så da lot jeg være. Ladet heller aldri på Ionity. Det var aktuelt på Alvdal da disse var ved CK-stasjonen jeg likevel skulle innom for kaffe. Men idet jeg kjørte inn i Alvdal kunne We Charge-appen i bilen fortelle meg at kun 1/6 var ledig. Så da ble det Eviny 300m bortenfor der nesten alle var ledig. Det viste seg at den ene Ionity var ute av drift og da jeg kom dit stod det en bil i kø. Det er ulempen med Ionity: altfor ofte opptatt av folk med gunstig avtale.
#45
ID.4 / Sv: Batteri og rekkevidde.
fredag 04. august 2023, klokken 15:26
Jeg har ikke sjekket rekkevidde så mye på min ID.3 Pro S (77 kWh) men: tidligere i sommer ladet jeg til 80% på Vang i Valdres, kjørte så 310 km til Berkåk og hadde 22% igjen. Det gir en rekkevidde på ca. 535, ikke dårlig nå det på papiret skal være 542. :+1: Det er ca. -50m høydeforskjell og hvis vi regner ca. 1% per 100m så blir det likevel ca. 530. Jeg ladet til 50% på Tesla Berkåk men hadde ikke trengt det, brukte kun 13% på 85km til Trondheim.

Igår kjørte jeg Trondheim-Røros, 182km inkludert litt ekstra fordi jeg etter 12km innså at jeg hadde lagt igjen lommeboka hjemme ::) Brukte kun 38% som betyr ca. 480km rekkevidde og det med 600 høydemeter! Men idag gikk det tilsynelatende med 7% på kun 24 km så mulig den viste litt høy SOC ved ankomst igår.
© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA