Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - horven

#31
Model S 2013 - 2022 / Sv: PROSJEKT: Tesla P85+
mandag 08. mai 2017, klokken 10:02


#32
Model S 2013 - 2022 / Sv: PROSJEKT: Tesla P85+
mandag 08. mai 2017, klokken 10:01
Sitat fra: Muffinman på mandag 08. mai 2017, klokken 09:55
Hvis du har stagene som Bilkomponenter selger (de dyreste) vil 1/2 omdreining på utgjøre ca 1mm på lengde. Det utgjør i sin tur 5,5mm på høyden. Du trenger fastnøkler 9+10mm samt en tusj å merke hylsa før du starter så du ikke justerer deg vekk. Foran går det ved å sette i high og jekke opp så hjulopphenget strekkes (husk bukk så du ikke risikerer å klemme deg om jekken svikter). Bak må hjulet av.

At vi ser 50mm+low på bildene tror jeg ikke helt på, dette ser mer ut som +10-11mm på stagene og kanskje 70mm på bilen. Mulig bildet lyver eller at bilen står på ujevnt underlag? Det forhjulet så ihvertfall rimelig oppiklemt ut.  Kan godt vise deg hvordan min ser ut med 28mm senk til sammenligning :) Ville startet med å justere alle stagene 1 hel runde kortere (2mm).

Tesla tar justering av hjulvinklene. Jeg fikk det gjort før helgen hos flinke sunnmøringer. Men finn din sweetspot på senkingen først. Mitt mantra er at bilen ikke skal være lavere i standard høyde at det ser ut som noe produsenten kunne ha funnet på å levere orginalt :)



Her er bilen i low i dag.

Er enig med deg Muffinman. Skal se "ganske originalt" ut. Dette er de dyreste Bilkomponenter selger ja, og de ble justert 10mm. Skal prøve 2mm  mindre :-)
#33
Model S 2013 - 2022 / Sv: PROSJEKT: Tesla P85+
mandag 08. mai 2017, klokken 09:50
Sitat fra: Thor2014 på mandag 08. mai 2017, klokken 09:38
Du kan vel ta to fastnøkler å justere, mens de sitter på bilen. Hvis du får den høyt nok da  ;D

Tenkte mer på firehjulskontrollen :-)
Tror ikke jeg skal begynne med det selv :-)
#34
Model S 2013 - 2022 / Sv: PROSJEKT: Tesla P85+
mandag 08. mai 2017, klokken 08:30
Sitat fra: Muffinman på fredag 05. mai 2017, klokken 17:18
Jøss, det var mye senking. Kan fort bli gjennomslag på alt over middels humper det der, ikke mye fjæringsvei igjen...

Jeg fikk justert hjulvinklene i dag, og selv om min bil er langt mindre senket måtte det justeres en del. Neste stopp for deg også sikkert?

Ja, ble ca 50mm. Så nå kjører jeg faktisk stort sett på "standard" høyde (bildet viser bilen i low).
Må inn og justere litt ja. Hvor gjorde du dette? Kan man gjøre det på f.eks. Mekonomen? :)
#35
Model S 2013 - 2022 / Sv: PROSJEKT: Tesla P85+
fredag 05. mai 2017, klokken 14:45
En liten oppdatering :)

Jeg fikk nettopp dette bildet tilsendt på mobilen. Nå er lowering links på plass  :D :D
Skal hente bilen i ettermiddag, og så går turen til Arendal :)
Blir en fotosession i løpet av helga eller tidlig neste uke. Legger ut flere bilder da.

God helg! :)
#36
Model S 2013 - 2022 / Sv: Adjustable lowering links for Model S
tirsdag 02. mai 2017, klokken 17:25
Sitat fra: Stig O på tirsdag 02. mai 2017, klokken 17:14
Har lakkert de selv, og da det er Brembo som lager de valgte jeg Brembo merker. Synes det så bedre ut.

Høres akkurat som det jeg har tenkt til å gjøre :-)
Hvor fikk du tak i Brembo-merker?
#37
Model S 2013 - 2022 / Sv: Adjustable lowering links for Model S
tirsdag 02. mai 2017, klokken 13:10
Sitat fra: overlay på tirsdag 02. mai 2017, klokken 13:03
Ganske sikker på at alle Model S har det

Du har nok rett i det, men har ikke sett TMS med Brembo label'a kalipere tidligere...  :)
#38
Model S 2013 - 2022 / Sv: Adjustable lowering links for Model S
tirsdag 02. mai 2017, klokken 12:58
Sitat fra: Stig O på torsdag 06. august 2015, klokken 14:01
5mm her! Synes det er nok, og det funker over de fleste fartsdumper i low. Kjører for det meste i low og har ingen skjevslitasje på bakhjulene.

Har du Brembo-bremser, Stig O ??
#39
Model S 2013 - 2022 / Sv: Sommerprosjekter?
mandag 01. mai 2017, klokken 21:05
Sitat fra: Muffinman på mandag 01. mai 2017, klokken 15:28
Hadde fra før tatt krom`en med kondomspray type gunmetal men fjernet den igjen før foliering, men etter å ha kjørt 30 mil på vei dit jobben skulle gjøres fikk jeg melding fra en uheldig mann som hadde fått prolaps. Da ble det retur, og ny chromedelete med spray. Denne gangen  mattsvart. Måtte bare få det gjort, krommen gjorde meg nesten syk...

Er dette en relativt "real" og grei jobb? Hvilket produkt bruker du? :)
#40
Model S 2013 - 2022 / Sv: Skrytebilder! :)
torsdag 27. april 2017, klokken 09:52
Sitat fra: Muffinman på torsdag 27. april 2017, klokken 09:12
Husk også at dette er permanent, slik at når bilen skal selges er det greiest med en farge som er "populær" om man ikke skal måtte lakkere om igjen. Det sier i det minste hjernen, mens blodpumpa sannsynligvis mener at det er lurt å kjøre på med det man liker best selv :)

Jeg tenker at "skitt au" - i verstefall kan man alltids lakkere de sorte igjen :)
#41
Model S 2013 - 2022 / Sv: Skrytebilder! :)
torsdag 27. april 2017, klokken 08:55
Sitat fra: Muffinman på torsdag 27. april 2017, klokken 08:46
Brukte Foliatec sin tokomponentlakk på kaliperene. Ikke så veldig arbeidskrevende, men synes nok at forarbeidet som beskrives i bruksanvisningen er i knappeste laget. Jeg brukte vel et par ekstra bokser bremserens og gjorde meg god flid med rengjøring og maskering. Var litt for kaldt når jeg gjorde jobben på ene siden slik at herdetiden ble lang, og det de foreskrevne 15 minutter mellom strøkene ble for lite. Men resultatet ble godt nok, tar andre siden i kveld.

Greit å ha to garasjejekker når man holder på med dette. Lakken blir ubrukelig etter et par timer, så det er greit å mikse ca. halvparten i slengen og jobbe med en side av gangen.

Sorry offtopic igjen..
Men kjøpte du inn ekstra bremserens i tillegg til det som følger med pakken?

Jeg har vurdert denne:
http://foliatec.no/produkt/foliatec-bremse-kaliper-lakk-sett-toxic-gronn/
#42
Model S 2013 - 2022 / Sv: Skrytebilder! :)
torsdag 27. april 2017, klokken 00:00
Sitat fra: Muffinman på onsdag 26. april 2017, klokken 22:46
Møkkete bil, men kom endelig i mål med sweetspot på senkingen :) Står i low på bildene.

Nice!!!!
Utrolig flott bil :-):-)

Har du lakkert kaliperne selv? Mye jobb?
Gult så råbra ut!!
#43
Sitat fra: F_P på tirsdag 25. april 2017, klokken 14:31
Kjøp de "dyre". De kan justeres mens de står på bilen, og de tåler faktisk en hel del salt og møkk uten at det går utover justering opp og ned senere.

Det er disse jeg skal montere 5. mai.
Uansett om man kjøper de "dyre" senkestagene så er senking av en Tesla laaaangt billigere enn på noen annen bil med tradisjonelle fjærer :)
#44
Model S 2013 - 2022 / Sv: PROSJEKT: Tesla P85+
mandag 24. april 2017, klokken 11:22
Sitat fra: snd på mandag 24. april 2017, klokken 11:16
Tips: Be Tesla ordne gapet under panseret... Det fortjener bilen din

Slik skal det se ut

Takk for tips!! Har reagert på det selv - men tenkt at det "skulle være sånn" :-)


Sent from my iPhone using Tapatalk
#45
Model S 2013 - 2022 / Sv: PROSJEKT: Tesla P85+
mandag 24. april 2017, klokken 10:57
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA