Sitat fra: Muffinman på onsdag 01. august 2018, klokken 22:59
Spissingen bak er jo også vanskelig, da må man kunne måle individuelt på hjulene. I tillegg er justeringen eksentrisk innerst på toe-linkene og det er veldig vanskelig å vite hvor mye man justerer uten at bilen står i en maskin som måler i sanntid med skidplates. Jekker man opp blir det feil siden integrallinkene bidrar til at spissingen endres dynamisk med fjæringsutslaget...
Foran derimot er det enklere. Her kan man justere seg fram og evt måle total spissing (trenger ikke individuell) med toeplates, for eksempel. Setter man forhjulene perfekt parallelle vil det alltid funke uten skjevslitasje.
Det beste er nok, som du skriver, å få et firma som kan dette til å ta justeringen
Jeg skal nok ikke begynne med dette selv Så det får Romerike Auto ta seg av. De er det eneste firmaet jeg har funnet som tar på seg 4-hjulskontroll på senkede Tesla´er De har gjort det for meg tidligere, og resultatet var 100% lik slitasje på dekkene
Har nå forøvrig levert bilen tilbake til Tesla, montert originale links og fått de til å justere etter disse.
Jeg forsøkte meg på en "liten spansk en" og ba de om å montere på senke-linksene igjen etterpå - med var de ikke så gira på gitt
Har fått time til ny 4 hjulskontroll 16/8, så da setter jeg på senke-linksene rett i forkant av dette.
Enn så lenge, så får TMSen fly høyt