Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - DulciusExAsperis

#46
Sitat fra: Toonster på tirsdag 03. november 2015, klokken 12:46


Var vel egentlig ingen prisøkning der? Bare at de måtte prise bilen inkludert doku avgift og vrakpant som du sier?

Sist økning var vel rundt midten av august (ca 5% om jeg ikke tar feil)


Er ikke 100 % (mer 99) sikker, men mener at endringen i pris var på ca 10 000, men altså inkluderte nevnte avgifter. Ettersom disse avgiftene skal utgjøre 5 200, så ble vel den reelle prisøkningen ca 5 000?
#47
Var vel for to uker siden.

Startpris lå 581' da jeg sjekket for to uker siden. Noen dager senere, da jeg skulle bestille, så var startprisen økt til 591' (som den nå ligger på). Vel å merke inkludert dokumentavgift og vrakpant. Så ca 5000 i prisøkning ble jeg rammet av. Har ikke sjekket om prisøkningen rammet tilleggsutstyr også, så godt mulig økningen ble større.
#48
Model S 2013 - 2022 / Sv: Bjørns videoer
mandag 02. november 2015, klokken 22:02
Gratulerer! Videoene har utvilsomt bidratt til at jeg gått til skrittet og bestilt en TMS i høst.

De burde også installere en superlader hjemme hos han som en finishing touch.
#49
Lading av Tesla / Sv: Detektivarbeid: Finne fremtidige Superchargers?
torsdag 29. oktober 2015, klokken 15:09
Sitat fra: tkjoerlaug på torsdag 29. oktober 2015, klokken 08:24
Sitat fra: DulciusExAsperis på onsdag 28. oktober 2015, klokken 16:35
Har endelig tatt steget fullt ut og bestilt en 85D. Den største bekymringen rundt Teslaen er rekkevidden på turen fra Oslo til Nordfjord, og da er det naturlig å fokusere på den eventuelle SC-en på Lom. Sendte mail til Lom kommune og fikk svar i dag (fikk tillatelse til å gjengi svaret):

Har du mulighet til å saktelade i Nordfjord? Isåfall tror jeg ville kjøpt meg et Chademo-adapter og lagt bekymringen i skuffen. Via Hemsedal er det 440km til Nordfjord. Starter du med fullt batteri, så trenger du bare 60-100km ekstra for å komme greit frem. Kjører du via Gol, så kan du supercharge. Kjører du via Lillehammer og Lom så kan du supercharge på Lillehammer og bruke Chademo i Lom.

På turer i Sør-Norge på 400-500-600km, vil det gå helt greit uten Supercharger så lenge man kan saktelade når man kommer frem. Chademo gir deg 150-200km per time lading, og med fult batteri får du 350-400km ved varierte forhold. Så da kommer man som regel frem med en halvtime Chademo-lading. Fordelen med Chademo er at de finnes "over alt", så man kan planlegge inn to 10-15min stopp i stedet for en lang pause. Ulempen er at dersom man lader på EV power eller Arctic Roads, må man betale 150-220kr per lading..

Har trolig mulighet til å saktelade i Stryn, men det hadde vært det enkleste om det var en rask lademulighet i Lom/Skjåk, ettersom disse turene ofte har endedestinasjon Strynefjellet hvor det ikke finnes noen lademulighet. Samtidig ville det åpne seg større muligheter for en svipptur innom f.eks. Geiranger og den retningen i stedet for å kjøre direkte til Stryn. Er først og fremst ruten Oslo - Lillehammer - Otta - Stryn/videre i Nordfjord som er aktuelt, men skal huske på tipset ditt. Takk for info. Dette forumet virker å være veldig informasjonsrikt.

Skal for øvrig følge opp både kommunen og Tesla på den eventuelle SC-en i Lom. Vil poste så fort jeg får vite noe.
#50
Lading av Tesla / Sv: Detektivarbeid: Finne fremtidige Superchargers?
onsdag 28. oktober 2015, klokken 16:35
Har endelig tatt steget fullt ut og bestilt en 85D. Den største bekymringen rundt Teslaen er rekkevidden på turen fra Oslo til Nordfjord, og da er det naturlig å fokusere på den eventuelle SC-en på Lom. Sendte mail til Lom kommune og fikk svar i dag (fikk tillatelse til å gjengi svaret):

> Vi er framleis i dialog med Tesla angåande ei plassering av ein eventuell superlader i Lom,
> eg prata nettopp med dei no.
> Dessverre er det ikkje endeleg avklart enda, så eg kan ikkje gi deg eit meir oppklarande svar enn det.
> Mitt beste tips er å følgje med og gjerne signaliser interesse ovanfor Tesla, det er litt opp til dei no:-)

Vet ikke om dette er nyttig info, men uansett tenkte jeg at jeg skulle poste dette.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA