Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - lfc4ever

#61
Sitat fra: Mazzbot på lørdag 05. mars 2016, klokken 10:04
De gangene jeg har ladet der har det vært et par biler som har stått der lenger enn 3 timer . Men de står der uansett , tror de bor i leilighetene som er i bygget faktisk . Hvorfor ikke sette opp flere ladestasjoner ? Men det er jo dumt å ha en type 2 og en shucko ved hver plass.

Burde vært sånn at man må skanne en kvittering for å kunne avslutte lading , eller betale om man ikke er kunde på senteret .

Jeg syntes 3 timer på type 2 er greit , det er jo 6 plasser ved åsane senter med shucko , ofte ledig
#62
Zoe / Wallbox 11 kw og 3,6 kw lik?
lørdag 05. mars 2016, klokken 10:30
Hei
Jeg har nå kjøpt meg en brukt Zoe. Tidligere eier hadde 3,6 kW lading på it-nett.
Jeg har TN nett og jeg lurer å om wallbox takler 11kW på TN nett, da jeg ikke trenger transformator som en trenger på IT-nett?
#63
Hver gang jeg er det er alle 6 plassene med semihurtiglading opptatt.
Så nå har jeg sent mail til horisont og spurt om det kunne vært mulig å sette en tidsbegrensning på ladetid på 1t, slik at flest mulig kunder for brukt dette fine tilbudet.
Jeg har også en mistanke om at det kan være personer som arbeider på senteret som bruke ladeplassene mens de er på jobb...
Blir spennende å se på hva svar jeg får fra Horisont.
#64
Zoe / Sv: hvor får man kjøpt den gule "boksen"?
fredag 04. mars 2016, klokken 20:54
Har nettop kjøpt meg en Intense(Q210) og bestilt bøtte fra nofuel. Kan komme tilbake med ladetid når jeg har fått den.
#65
Zoe / Sv: Nytt 40+ kWh batteri?
lørdag 27. februar 2016, klokken 16:48
Jeg synes det er flott ser ut til at de går for løsning som gjør det mulig å få oppgardert til et større batteri. Er vel så langt eneste merke som pr nå ser ut til å ville tilby en slik løsning.
Vil telle positiv for meg om de legger opp til en slik løsning. Vil kunne øke brukt verdien vil jeg tro på Zoe vist kjøpere kan oppgradere til et større batteri.
Blir spennende å se om 2017 modellen til Zoe vil kunne leveres med 40 KW batteri. Da kan det godt hende jeg går for Zoe, men håper også de kommer med mulighet for hurtiglading.


#66
Elbiler i media / Sv: Skuffende fra Hyundai?
lørdag 27. februar 2016, klokken 16:38
Jeg synes det er bra det kommer enda et merke med en elbil. Blir mer å velge i. Vi kommer dog nok også til å gå får en Bolt eller TM3, selv  om vi kan klart oss med rekkevidden til Ioniq. Om Hyndai klarer å legge seg lavt nok i pris vil den nok kunne selge godt. 

Tenker 2017 blir en skikkelig fint år for de som skal kjøre elbil :
Langdistanse elbil kan kjøpes til en ikke alt for dyr penge: Bolt og TM3
De fleste mellomdistanse elbilene vil tilsvarende rekkevidde eller bedre en nye Leaf:
Egolf, Ioniq, Ford Focus, BMW i3, Soul, Zoe.
Jeg håper også på at Mercedes kommer med hurtiglading, da har vi enda en som kan legges til listen.

Spørsmålet er vel hvor stor er forskjellen i pris på langdistanse elbilene og mellomdistanse elbilene.
Si at Bolt og TM3 havner på 400 000 og en del av de andre rundt 250-300 er det en såpass stor differanse at dersom en i hverdagen klarer seg med 250 km rekkevidde så vi nok mange velge å spare de 100 000 å kjøpe en bil med en noe begrenset rekkevidde.
#67
Enklere i bruk, mulig med betaling via visakort og sms varsling når lading er fullført.
#69
Ladeplasser og ladekabler / Sv: Trådløs lading av elbil
søndag 21. februar 2016, klokken 19:49
Her er litt fra hjemmesiden om effektiviteten til den trådløse ladningen:


"What's the efficiency of the Plugless system?
Plugless is ~12% less efficient than corded L2 30amp 240V charging systems and ~7% less efficient than corded Level 1 charging systems."

#70
Ladeplasser og ladekabler / Trådløs lading av elbil
søndag 21. februar 2016, klokken 11:46
Dette må vel være fremtiden?

http://insideevs.com/plugless-accepting-reservations-for-7-2-kw-wireless-charging-system-for-tesla-model-s/

https://www.pluglesspower.com/

Tenkt hurtiglading på samme måte, det hadde vært noe.

Her er en norsk artikkel: http://www.tv2.no/broom/8069008/
#72
Hva med et manuelt kølapp system ved/på lader hvor en trekker en lapp. Info om hvor mange som er i kø kan da leses av i en app/internett side?
Hurtiglading bør være tilnærmet like enkelt som lading hjemme.
Makstid /til for eksempel 80 %, så fremt saktelading er tilgjengelig for de som må lade
mer en 80 %.
Må kunne stole på at status på lader er korrekt! De fleste lader kun på hurtiglader når en må.....
#73
e-Golf / Sv: medbragt reservebatteri mulig?
lørdag 26. desember 2015, klokken 10:37
Fant en link hvor noen har ringt produsenten av e-jerry og fått litt info om kapasitet : 10 kw på 1 time
https://my.teslamotors.com/en_AU/forum/forums/jerre-contemporary-brother-jerry-can-portable-ev-charger-range-extender-it-allows-you
#74
Kjøpe elbil? / Sv: Vurdere elbil
mandag 21. desember 2015, klokken 18:17
Gratulere med ny bil. Godt du kjøpte den bilen du hadde lyst på. Ut i fra 1 kjøreturen din er det nok godt mulig du et par ganger i året må lade på veien, men det tenker j ikke er noe problem. Flott om du poster erfaring på rekkevidde når det blir litt kaldere.
#75
Lyden i Zoe skal være bra, men den mangler litt andre ting....
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA