Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - lfc4ever

#16
Brukes til avkjøling av batteri ved sakte og hurtiglading. Derfor stopper bilen.
#17
Dette er desverre en ganske vanlig feil på trillingene. Jeg hadde det samme med min C-zero, men hos meg røk den 3 uker før garanti tiden. Den ble derfor reparert på garanti.
Generelt synes jeg verksted burde vist litt skjønn her og reparert den for deg uten kostand eller evt. gitt deg en god rabatt, siden dette er en kjent feil og garantien akkurat er gådt ut.
Det var en annen tråd på forum her med samme problem og som fant et verksted som kunne gi en pris på 18 000.
#18
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Litt nytt om neste generasjon Leaf
søndag 13. august 2017, klokken 11:09
"Zoe er vel en vesentlig mindre bil?"

Nei, vi er en familie på 5. Baksete plassen er mindre i Leaf enn Zoe, da det ble for trangt i Leaf. Så vi gikk for Zoe.
#19
Lade hjemme / Ladestason for 2 biler
fredag 28. juli 2017, klokken 16:58
Jeg ser at salto har noen. Finnes det andre stasjoner med mulighet for lading av 2 elbiler?
Må også ha B-vern i ladestasjonen og gjerne lastdeling. Skal koples til 1 fas 32 ampere på TN nett.
#20
Jeg bor i Bergen og her er det BKK  og App som gjelder, de støtter ikke elbilforeningens brikke :-1-: men så var vi på tur til Kristiansand fikk vi brukt brikken og den er genial. Heng den på nøkkelhanken og du har enkel betaling. Glemte brikken på hotellet i Kristiansand og skulle bruke app. Måtte gi opp dette pga passord rot. Sendte 5 sms uten hell. Gikk sikkert 30 min før jeg ringte fortum og fikk startet lading. Elbilforenigensbrikke er gull, kjipt at BKK ikke vil være med
#21
Jeg har satt i 1 pioneer dab radio som bruker eksisterende antenne for signal. Dog er jeg ikke helt fornøyd med signal kvaliteten

Retrogarasjen:
Du har bestilt følgende varer:
1 x Pioneer DEH-X8700DAB BT/USB/iPhone/DAB+ (pakkeprodukt) (PioDEH-X8700) = 2.156,-
1 x Citroën, ISO-overgang m/CanBus-interface (singlefunk.) (pakkepro (P4/061) = 687,- Tillegg -
1 x Citroën, USB-overgang (pakkeprodukt) (Tc6501PSA) = 255,-
1 x Citroen (06-), ISO-overgang (pakkeprodukt) (P4/733) = 82,-
1 x Antenneovergang DIN-Fakra (pakkeprodukt) (Tzrs-golfVD2) = 60,-
1 x DAB/FM-antennesplitter m/forsterker (pakkeprodukt) (KinDAA7001) = 255,-

Sub-Total: 3.495,-

#22
Zoe / Sv: Priser service Zoe
torsdag 08. juni 2017, klokken 22:06
51000 km, motorforum bergen, 2700 med skifte av kupe filter. Fikk gratis skifte til sommerdekk samtidig + endel ting som gikk på garantien.
#23
Zoe / Sv: Kart over 43kW AC ladere i Norge
lørdag 27. mai 2017, klokken 17:55
Fra en annen tråd på forumet:
"Når oppgraderingen er ferdig, vil det være mulig å lade 4 biler der samtidig: 2xDC, og 2xAC. På grunn av effektbegrensninger på stedet, vil makseffekt på AC - uttakene bli satt til 22kW."
#24
Zoe / Sv: Kart over 43kW AC ladere i Norge
lørdag 27. mai 2017, klokken 10:03
Ser at på Aksdal er det nå kun 22kw. Noen som vet status i Flekkefjord, 22 eller 43?
#25
Vi er en familie på 5 som bruker zoe som bil nr 1. Det går helt fint. Viktig å vite om begrensningene, men ladeutfordringene it vs tn er ikke så stor. Største minus er mangel på hurtiglading dersom en skal på ferietur. Prisen tatt i betrakting og et ok utsende er den fint kjøp så lenge en ikke bruker den til langkjøring og kan innstallere ladestasjon hjemme.
#26
Hva med å lade på en mode 2 lader isteden for på hurtiglader? Billigere er det og
#27
Jeg mener en bør se på hvordan en kan få en effektiv utnyttelse av hurtigladere og at de faktisk brukes til hurtiglading.

Alt 1: Lading stopper automatisk ved 80 %, lader frakobles og melding sendes bileier.
Forutsetning: Det finne type 2 lader på plass hvor en kan få ladet fra 80%- til  100%
Alt 2: Når 80 % oppnås går melding til eier av bil, prisen vil nå feks dobles innen 3 min dersom en vil lade fra 80%- 100%

Innspill fra Hurum:
Istedet for 80 % heller si at når ladefart har blitt redusert med 50 % i forhold til start ladehastighet


#28
Da har j hentet bilen fra verksted. Vart reparert på garanti. Jeg har ikke hatt service på bilen min, så var litt spendt på om det hadde noe å si.
#29
Kjøpe elbil? / Sv: Første kjøp av elbil
mandag 03. april 2017, klokken 21:49
Dersom du skal ha bil nå, ville jeg gått for hyundai ioniq. God rekkevidde med et realativt lite batteri. Ok pris i forhold til feks egolf. Dersom kan vente litt så kommer både egolf og leaf med bedre rekkevidde, samt Ampera. Du kan sikkert også få gode tilbud på leaf nå når de snart kommer med ny modell.
#30
Zoe perfekt som nr 2 bil, men ikke så egnet for langturer pga semi- hurtiglading. For familier på tur er det også minus at en ikke kan ha orginalt takstativ og at det ikke er mulig å legge ned bare deler baksete. Det med lading IT vs TN av bilen er ikke noe stort problem så lenge en kan innstallere hjemmelader. Vi har den sorte bøtta og kunne egentlig klart oss fint uten.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA