Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Einstein

#16
Model S 2013 - 2022 / Sv: Navigasjonen er en katastrofe
torsdag 30. juni 2016, klokken 12:40
Jeg har techpakke, så den burde være inkludert i så fall.

Men har aldri fått melding om kartoppdatering ila året jeg har eid bilen.

Men ser noen den nye veien mot Hemsedal? Hvis noen gjør det har de i hvert fall nyere kart enn jeg har.
#17
Model S 2013 - 2022 / Sv: Navigasjonen er en katastrofe
torsdag 30. juni 2016, klokken 12:15
Gammel tråd, men gjelder fremdeles navigasjonen...

Jeg har aldri fått melding om oppdatert kart, og Tesla sier det kommer med vanlige SW-oppgraderinger. Min finner fremdeles ikke den nye veien fra Sokna mot Hemsedal.

Har noen fått oppdatering hvor den er med? Skulle gjerne vite det sikkert før jeg tar bilen til service nå i august.
#18
Model S 2013 - 2022 / Sv: Reell rekkevidde
mandag 14. mars 2016, klokken 15:55
Kjørte min S60 Oslo - Hemsedal - Oslo i helgen. Var spent på forbruket før jeg dro og ladet til 100%. Kom frem til Hemsedal Sentrum (ca 210 km) med 26% igjen etter et forbruk på 190wh/km. Dro så av 5% til på å kjøre opp i Holdeskaret. Hjem igjen var forbruket 145wh/km. Det synes jeg var bra (men så var det var jo ganske fint føre også).

Nokian R2 piggfritt med 3,5 bar og range mode ON. 
#19
Model S 2013 - 2022 / Sv: Gasspedal?
torsdag 18. februar 2016, klokken 12:13
Det engelske order "Accelerator" er jo dekkende for alle typer fremdrift. På norsk høres "akselerator" kanskje litt kjedelig ut, men....
#20
Model S 2013 - 2022 / Sv: Midtkonsoll - mobilstøy
tirsdag 02. februar 2016, klokken 09:10
Sitat fra: Kvark på tirsdag 02. februar 2016, klokken 08:06
Sitat fra: Einstein på tirsdag 02. februar 2016, klokken 07:50
Jeg fikk montert midtkonsoll for et par uker siden. Jeg spurte om de også kunne skjerme for mobilstøy. Det gjorde de. De sa de hadde pakket inn hele lydanlegget i alu(folie?). Jeg har ikke hørt støy siden, og de brukte vel en drøy halvtime ekstra på jobben. Dette var tesla Skøyen.

Det er en bedre løsning å pakke inn forsterkere og alt før i signalkjeden enn å montere aluminiumsfolie i området rundt telefonen.

Jeg vet ikke i detalj hvor de pakket inn hva, men de sa de hadde hele anlegget ute og skjermet. Jeg tolker det som de tok forsterker etc. Uansett: jeg har ikke hørt støy etterpå, heldigvis  :)
#21
Model S 2013 - 2022 / Sv: Midtkonsoll - mobilstøy
tirsdag 02. februar 2016, klokken 07:50
Jeg fikk montert midtkonsoll for et par uker siden. Jeg spurte om de også kunne skjerme for mobilstøy. Det gjorde de. De sa de hadde pakket inn hele lydanlegget i alu(folie?). Jeg har ikke hørt støy siden, og de brukte vel en drøy halvtime ekstra på jobben. Dette var tesla Skøyen.
#22
Model S 2013 - 2022 / Sv: Firmware v7.1x
mandag 25. januar 2016, klokken 00:22
Har 7.1 skrudd av baklysene i dagslys? Jeg mener da bestemt at mine baklys alltid har vært på før, men nå etter 7.1 er de av i vanlig dagslys. Skal det være sånn? 
#23
Hvis du lader utendørs i mye dårlig vær med UMC bør du vel vurdere å beskytte "kladden" ekstra da den ikke er så vanntett som den burde. Mange har måttet bytte disse pga det..
#24
Model S 2013 - 2022 / Sv: Endelig kom Spotify
mandag 18. januar 2016, klokken 00:18
Jeg fant frem noe gammel ELO (Electric Light Orchestra)  ;D
#25
Model S 2013 - 2022 / Sv: Endelig kom Spotify
tirsdag 12. januar 2016, klokken 00:27
Det som er åpenbart er jo at de ikke gir bort alt gratis. De har gitt et en meget bra, gratis mulighet - men selvfølgelig vil Spotify at du skal kjøpe egen Premium konto.

Helt innafor, spør du meg.
#26
Model S 2013 - 2022 / Sv: Firmware v7.1x
mandag 11. januar 2016, klokken 19:35
Koblet til en dårlig wifi og ingenting skjedde. Tilbake til 3G så gikk det bare 5 min før jeg fikk beskjed.
TIlfeldig? Kanskje, men nå blir det Spotify  ;D
#27
Hjul, dekk og felg. / Sv: Pigg eller ikke pigg?
lørdag 19. desember 2015, klokken 18:48
Sitat fra: SunSeeker på lørdag 19. desember 2015, klokken 15:32
Sitat fra: Einstein på lørdag 19. desember 2015, klokken 11:57
Hvis du får sleng på bilen med piggfritt får dekkene gjerne skylda.

Hvis du får sleng på bilen med piggdekk - hvem skal ha skylda da?

Føret?

Eller har sjåføren noe ansvar i begge situasjoner?
#28
Hjul, dekk og felg. / Sv: Pigg eller ikke pigg?
lørdag 19. desember 2015, klokken 11:57
Hvis du får sleng på bilen med piggfritt får dekkene gjerne skylda.

Hvis du får sleng på bilen med piggdekk - hvem skal ha skylda da?
#29
Model S 2013 - 2022 / Sv: Kjøp av brukt Tesla S
fredag 18. desember 2015, klokken 10:56
Jeg har en S60 (des 14 m/autopilot). Er veldig fornøyd med den, men som eneste bil hadde det kanskje blitt litt begrensende. Vi har en diesel-volvo også som kan brukes hvis vi skal steder hvor S60 ikke egner seg.

Når det er sagt, er det svært sjelden det skjer... Den diesel-tanken er fylt 1 gang siste halvår, og det er fordi vi har hatt behov for to biler - ikke langtur.

Jeg teller stadig på knappene om jeg skal selge S60 nå som prisene er gode (ser det i hvert fall ut til på finn) og få tak i en S85. Men usikker på om jeg prioriterer det all den tid vi har volvoen. Det er vel egentlig den jeg bør selge.

Jeg hadde prioritert siste HW-versjon med autopilot og ikke minst TACC.
#30
Model S 2013 - 2022 / Sv: Ladelukeåpning via UMC
mandag 14. desember 2015, klokken 21:52
Jeg mener mottakeren for signalet fra UMC sitter oppe på c-stolpen (på innsiden). Så hvis jeg holder UMC over bakluken åpner ladeporten alltid. Vanligvis pleier jeg imidlertid å åpne ladeporten mens bakluken er åpen, og da virker det alltid uten at jeg tar hensyn til hvor UMC er når jeg trykker på knappen.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA