Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Hodetelefoner

#31
Rekkevidde om du velger en kjedelig bil ja. Men de fleste liker noe med fart i. Da er det ikke noe rekkevidde fordele på fossilbil siden.
Alltid kortbetaling?   Alltid noe tull ja?. Og ulempen med å jobbe halve måneden for å betale for bruken av fossilbilen(gjelder ikke en kjip corolla. Men vi glemmer sånne biler. Utelukket for folk flest).
Leken fossilbil = minst et drivlinje havari i uken. Minst...
Ulempen med dagens elbiler er de fordømte folkene som sender ut "oppdateringer" som kan gjøre vinteren til et helvete!
Rekkevidde med taklast og henger?  Den ene gangen hver vår eller høst får man heller lade en ekstra gang.  Eller be DHL hente / levere.
#32
Tesla / Sv: Refresh TMS/TMX i inventory nå
tirsdag 27. desember 2022, klokken 11:23
Hjelper ikke med 3 motorer bak..når de ikke har kontroll på de.
Eldre tesla med awd er det ingen som slår på kontroll. De nyere er det verre med.. (Føles som Halden innimellom 😂).  Plaid har jeg ikke testet enda. Men mtp at folk drar av veien ved hard ned bremsing + dumper... Så er jeg usikker på om de har så stålkontroll som de sier.

Tesla kom med innebygget skjermer og moderne interiør i 2012..  Mens andre produsenter plasserte skjermer midt på dashbordet..

Ting har skjedd... Nå setter tesla skjermene midt på dashbordet og gir kundene dørtrekk ifra Volvo 240..
Model X har fått forferdelige tåkelys foran (gikk ifra lin styrte til hardwired ala Volvo 240..). Bakfanger på model X og S ser heller ikke bra ut nå.
S i 2013-15 hadde flott nedre del. Men nå er diffuser borte..  Hva de har gjort på X er heller ikke godt å si.. Ser ut som katastrofe..
#33
Model X 2014 - 2022 / Sv: Hva valgte dere etter tesla x, og hvorfor?
mandag 26. desember 2022, klokken 21:58
Finner det vanskelig å tro ingen ser at front og bakfanger er veldig stygg på nye X. Interiøret er hentet ifra Volvo 240 og 2015 mercedes.
#34
Model S 2013 - 2022 / Sv: Hovedlys led stripe
lørdag 13. august 2022, klokken 10:55
Brenner ikke ut. Når jeg hadde S stod lysene alltid på. 200.000km og tusenvis av timer. Er fukt som gjør det.
Mange har byttet led ene selv. Trenger ikke akkurat samme type. Bare noen som trekker like mange A. Noen bytter til programmerbare led også. Så de får sirkuslys når de blinker
#35
Tesla / Sv: 4680 nyheter
søndag 07. august 2022, klokken 00:10
Poenget med 46mm celler er ikke ytelse eller rask lading.  Det er pris.
Skal du ha ut mye effekt og lade raskt så er det fortsatt best med 18mm cellene. Mindre celler er lettere å kjøle
#36
Model S 2013 - 2022 / Sv: Hovedlys led stripe
fredag 05. august 2022, klokken 17:37
Bare å bytte lykt det.  Er du fingernem kan du bytte led lysene inni også.  Ofte fukt skader
#37
Tesla SW og AP / Sv: 2022.20.x
torsdag 04. august 2022, klokken 20:00
Etter 7 år så tror dere Tesla klarer å ordne dette? :p
Dere må nok kjøpe Ap1 2014 2015 biler. Alt dette fungerer mye bedre på disse bilene.
Tesla har brukt 7 år på sitt eget system nå.  trash cans and cones.... Det eneste de har fått til bedre...
#38
Tilgjengelighet. alle vil ha Lightning 218..
buddy kom før model S.
Man trenger noe som er bedre enn tilsvarende fossil.
Det er det eneste som teller. Folk driter i lyden.
Aldri før har et menneske sagt "kul lyd i den 4ern". 
#39
Du må fylle 3.1 3.5 bar i dekkene dine.  Les manualen.

Den gule ringen er kosmetisk. Vanlig kjent feil. Du kan fjerne den med UV lys.

Mye sving og revers så kan noen dekk subbe litt. Helt normalt.
Samme skjer ofte fremover.

#40
Jeg har en ny buddy kewet driveunit. 13kw 72v DC.
Kan noen linke meg til en passende DC kontroller? Det meste jeg finner er til børsteløse motorer.
#41
Model S 2013 - 2022 / Sv: Hater s75d bilseter
onsdag 09. juni 2021, klokken 11:23
Tesla gjør ikke frivillig nei. Har du fått seter hvor du får stålstangen nederst på ryggen?  En del av de har fått nye seter. Når det er "farlig" å sette seg fort ned i setet. (Som igjen hadde vært skikkelig ille ved påkjørsel bakfra).

Som skrevet, se etter brukte seter. Ingen problem å bytte selv. Mange har gjort dette.
Jeg har en 75d lånebil med halv vonde seter nå.
Dessverre er den så utrolig god på alt annet. Så skal høre om de vil bytte min 2021 P3 mot denne 😆
#42
Model S 2013 - 2022 / Sv: Hater s75d bilseter
lørdag 29. mai 2021, klokken 18:17
Du har vært uheldig å fått en bil med forferdelige seter. Dette varierer veldig. To biler som er hentet ut samme dag. Kan ha forskjellige seter. Jeg har hatt en bil med seter vonde som F.  Helt sykt. De få timene vi lånte den justerte vi ryggen "feil" i noen minutter. For å så justere den riktig igjen. Da ble kroppen lurt i noen minutter :p
Mitt tips er at du bør finne andre seter, prøv setene med ventilasjon. De er gode.
#43
Sikring til kontaktoren i batteriet. Man må slå bilen HELT av.  Mulig du bare kan koble av 12v batteriet også. Så låse bilen og legge vekk nøkkel. Ladekabel må ikke stå i bilen da.
(Ikke lukk panser :p)
#44
Jeg måtte ta sikringen til kontaktore. For at bilen skulle ta en skikkelig restart.
Den Ville ikke starte kompressoreren på noen annen måte.
#45
Model 3 / Sv: Montere senkefjærer på TM3
torsdag 01. april 2021, klokken 09:31
Ingen forskjell på bilene ( i dette tilfellet).
Husk å ta en justering av instillingene etterpå.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA