Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 510 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.


Meldinger - Hodetelefoner

Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 84
31
Model S / Sv: Smart Suspetion vs Air Suspention
« på: Onsdag 05. August 2020, klokken 23:11 »
Det er de som produserer gummien rundt. Det har ikke noen innvirkning på annet enn pris.

32
Lading av Tesla / Sv: Batteriproblem, eller er dette riktig?
« på: Onsdag 05. August 2020, klokken 23:09 »
Helt riktig tap dette.
Dere får teste annet batteri utstyr. Vil tro de har tapt seg mere på 22 måneder etc.
Tung pedal = større tap

33
Model X / Sv: Kjøpe brukt X - hva bør jeg tenke på?
« på: Mandag 03. August 2020, klokken 01:37 »
Fordelen med raven = mykere bil.  Litt behageligere å kjøre.
Litt mindre forbruk i lav hastighet.
Ulempen:
Bilen ser ut som en 90talls corolla innvendig.
Stygge seter uten justering av nakkestøtte.
Dashbord uten Alcantara..  (Grusomt).
Mindre logoer på lister etc. Bilen er laget billigere. Det syns godt på seter og lister. Mangler faktisk litt lister i forhold til de eldre også.

34
Tesla / Sv: Nå kommer ny S/X
« på: Torsdag 30. Juli 2020, klokken 04:37 »
Dagens tesla batterier og drivlinje ville vært flott i mange biler.
Men da måtte de gått ned på tillatt utnytte etc. Det er ganske tydelig at batteriene ikke liker å bli utbyttet som de blir i dag. Derfor tesla struper de mere og mere også.

35
Model S / Sv: Smart Suspetion vs Air Suspention
« på: Torsdag 30. Juli 2020, klokken 04:34 »
Selve systemet er bosch / mercedes enda. Tesla har bare egne instillinger på dempere.
Om 5-10år. Får vi samme system mercedes bruker i dag.
Ifra 2016(?) gikk tesla over til veldig stive dempere på S. De nye som har kommet med raven har nok hjulpet her.
Nå trenger de bare komme med litt grøvre krenghemmere igjen.
Eller kjøpe lisens av bosch / mercedes for å bruke dagens støtdempere som hjelp under sving ( mercedes bruker dette på akkurat samme dempere ;))

36
Hjelper lite at det er solgt mange 2016 og 17biler. Når mange av 12 og 13 bilene har gått 10x så langt. En Sw i 2019 satte døds støtet på en del mcu. Men den tar et stort jafs av nyere biler :)

37
Model 3 / Sv: Advarsel, amerikansk Model 3 til salgs på Finn
« på: Lørdag 25. Juli 2020, klokken 20:32 »
Støtter da DC lading med adapter på alle steder de har chademo.
Det er da hurtiglading

38
Model S / Sv: Model S 402 miles range
« på: Torsdag 25. Juni 2020, klokken 19:32 »
Ikke mange ukene man har den rekkevidden.
Slike tester burde vært gjort etter 6 måneder...

39
Model S / Sv: Redusere camber bak Model S
« på: Torsdag 25. Juni 2020, klokken 19:32 »
De første norskproduserte dukker opp om litt. Venter på foringer :)
Justerbare. Men får også noen som ser ut som de originale. Som er 5mm lengre

40
Model S / Sv: Nylig rekkevidde reduksjon "typical"
« på: Torsdag 25. Juni 2020, klokken 19:30 »
Et batteri blir dårligere for hvert sekund som går.
Helt naturlig at rekkevidden faller.

41
Model S / Sv: 10% reduksjon på 85kWh-batteriet...
« på: Torsdag 04. Juni 2020, klokken 21:56 »
62@50 er vanvittig bra! Hadde aldri klaget da. Mitt 100 batteri nærmer seg dette 😆

42
Model S / Sv: Fra P85D til 100D/P100D - er det verdt det?
« på: Mandag 27. April 2020, klokken 12:01 »
Jeg vil påstå at top gear vet godt brukte P100DL går ræva. Derfor brukte de ikke en ny / pent brukt P100DL.


https://www.google.com/amp/s/www.teslarati.com/top-gear-tesla-model-s-vs-porsche-taycan-drag-race-defense/amp/

43
Model S / Sv: Fra P85D til 100D/P100D - er det verdt det?
« på: Mandag 27. April 2020, klokken 11:54 »
Hva synes dere om at Topgear må jukse for at P100DL  skal virke raskere på papir?
Hadde dragtimes bilen full av bly?
Eller skrur tesla ned effekten på gamle biler?

44
Model S / Sv: Fra P85D til 100D/P100D - er det verdt det?
« på: Mandag 27. April 2020, klokken 08:45 »
Ingen av dere vil tjene 500kr på 5 minutter?
Min kredibilitet?
Altså... Nok av venner og bekjente vet om dette. Selv om de ikke skriver her.
Topgear vet det godt. De måtte faktisk gi Tesla falske tall mot Taycan.
Dragtimes tok en test etter dette. Og fant det samme.
Jeg advarer bare andre.
Om en nisse som deg ikke skjønner bedre. Så er jeg ikke så nøye på det :p
Jeg har dessverre solgt min P85D nå. Så vanskelig å sammenligne start, noen med P85D i Oslo som vil møtes en dag? :) 
Eller enda bedre.
Dere som ikke tror P100DL får redusert ytelse. Kjøp min billig? :) 
Jeg søker P85D / P90D igjen. Må ha bil med litt futt i.

45
Model S / Sv: Fra P85D til 100D/P100D - er det verdt det?
« på: ſøndag 26. April 2020, klokken 21:25 »
Regner med at du også har en Toyota Dyna tilgjengelig som vedkommende får teste for å sammenligne?
Selvfølgelig har jeg Toyota dyna tilgjengelig! 

Dette var underholdende  :laugh:

Hadde vært underholdning om noen av de som tviler, vil komme å teste.

Får litt vondt av dem.. Som tror P100DL er en bra bil, I mere enn noen uker..
Det positive er jo at jeg får solgt bilen fort. Til en stakkars intetanende

Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 84