Jeg spurte Møller Drotningsvik (Bergen) om dette, også de bekreftet at den kan underspyles.
Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.
Vis innleggmenySitat fra: tutti på onsdag 11. november 2015, klokken 13:02Sitat fra: Øyvind.h på onsdag 11. november 2015, klokken 12:46
Jepp. Statistisk sett ca 1%.
Utenom gjettingen din så blir det spennende å se hvor mange markedsandeler hydrogen- og hybridbiler vil ta fra rene elbiler etterhvert. Når godene på elbiler forsvinner etterhvert så vil nok mange gå over til disse eller fossilbiler som før.
Sitat fra: Arctic Roads på fredag 09. oktober 2015, klokken 14:52Sitat fra: .Andre på torsdag 08. oktober 2015, klokken 17:01
Artic Roads: Hvorfor kan dere ikke ta minuttpris slik som flere av konkurentene gjør?
Det må jo faktisk være bedre med mange kunder som betaler 50-100kr enn noen få som betaler 240?
Det skjer ikke at jeg betaler 240kr for å lade i 15-20 minutter. Det skjer rett og slett ikke.
Når de andre klarer det, må jo dere kunne klare det også.
Hei,
Ved første øyenkast er det naturlig nok å konkludere med at det måtte være tilfellet, men svaret er faktisk noe forenklet nei. Arctic Roads sin konklusjon er at minuttprising ikke er bærekraftig for den type ladenettverk vi planlegger å bygge. Et nasjonalt nettverk bestående av 388 lokasjoner med opptil 8 ladere pr lokasjon som kan lade 16 biler samtidig.
I en slik situasjon, hvor effektavgifter og selve annleggskostnadene er drivende for utgiftsbildet og ikke bruken i seg selv, har vi landet på en medlemskapsmodell. Litt som en forsikring hvor alle som er potensielle brukere er med å betale, og hvor bruken ikke koster noe dersom behovet oppstår for den enkelte.