@Argi: Hvordan får du ut naglene uten å ødelegge dem?
Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.
Vis innleggmenySitat fra: elektrolux på tirsdag 25. august 2015, klokken 21:36
"Problemet" er minimalt da de aller fleste kladder med schuko kommer med tempsensor i støpselet.
SitatHva koster det å lade på Fortum Charge & Drives nettverk?
Kostnaden for SMS og RFID lading er:
Hurtiglading: 3 kr/minutt
Sitat fra: Leon på tirsdag 24. mars 2015, klokken 16:44
Fin oversikt, men prisen hos Fortum er vel fremdeles 2,50 kr per minutt, og ikke 3 kr.
De har imidlertid varslet en økning fra 1.juni 2015, men har ikke hørt noe om den eventuelt nye prisen:
http://fortum.no/no/Strom-Privat/charge--drive1/Priser-for-lading-av-elbil/
Sitat
Hva koster det å lade på Fortum Charge & Drives nettverk?
Kostnaden for SMS og RFID lading er:
Hurtiglading: 3 kr/minutt
Fleksilading: 0,6 kr/minutt for 11kW, 1 kr/minutt for 22kW
Normallading: fra 10 kr /påbegynte time
Sitat
Vad kostar det att ladda på Charge & Drives laddstolpar?
Kostnaden för SMS och RFID-laddning är:
Snabbladdning: 3 kr/minut
Semisnabbladdning: 1,5 kr/minut
Normalladdning: 5 kr/timme
Sitat fra: Erik182 på lørdag 21. mars 2015, klokken 21:23
Ble fortalt at selvom kursen er på 16A så er det kun lovlig å lade en elbil med 10A.
Og hvis han skulle montere på et CEE uttak så måtte han kutte ladekabelen som følger med bilen og montere på et CEE støpsel. Han anbefalte ikke overgang fra schuko til CEE av en eller annen grunn...
Sitat fra: Erik182 på søndag 22. mars 2015, klokken 10:02Sitat fra: elektrolux på søndag 22. mars 2015, klokken 08:59
Jeg ville lagt ut 3x4mm og satt opp et kombistikk sikret med 16A for bruk til høytrykkspyler / Motorvarmer / Sveising.
Siden kan du lovlig lade med original 10A kladd via Schuko, eller koble til 16A ladestasjon / Ladekabel via Cee.
Det er nok den løsningen jeg vil gå for. Men spørsmålet er da om dette blir godkjent for elbil? Og pris da.
Sitat fra: emil på søndag 15. mars 2015, klokken 18:08
Men alle Kiwi-ladere jeg har vært borti kan kun lade en bil om gangen uavhengig av DC eller AC mens enkelte ABB-ladere jeg har brukt klarer AC og en DC samtitig