Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Sele

#1246
Sitat fra: K S på søndag 01. mars 2015, klokken 18:55
Sitat fra: fredsjo på søndag 01. mars 2015, klokken 18:29
Ja da mangler det vel stort sett bare skinnsetene. Noe jeg mener har mye å si for helhetsinntrykket. Men bevares, hvilken bil man lander på handler mye om personlige preferanser. Personlig mener jeg Kiaen ikke tiltaler meg utseendemessig. Faktisk på et slikt plan at jeg ikke hadde kunnet eid den. Men jeg tviler ikke på at den i grunn er et bedre valg ut ifra de testene jeg har lest! Jeg gjorde samme avveiningen som deg og landet på Leaf, MYE grunnet utseende faktisk. :)

Interessant! Vi valgte Soul, Leaf var helt utelukket pga utseendet. :-)
Når jeg i ettertid ser erfaringene med Leaf sin rekkevidde kontra Soul er jeg lykkelig over valget vi gjorde. Jeg likte heller ikke utseendet første gang jeg så Soul, nå er det den bilen jeg liker best av Leaf-Golf-I3-Zoe, trillingene er en annen klasse, både størrelse og rekkevidde, det er også Up.

Når det gjelder rekkevidde så er forskjellen minimal.
#1247
Sitat fra: ingardj på lørdag 28. februar 2015, klokken 13:40
Da har jeg prøvekjørt Nissan Leaf og oppsummert er mine erfaringer vs Kia Soul;

Nissan Leaf:
- Veldig plastic fantastic. Masse hardplast og brytere osv gir skikkelig dårlig kvalitetsfølelse
- Utdatert infotainmentsystem med liten kornete skjerm, og masse rot med knapper overalt. Det er jo tre display å forholde seg til.
- Ikke DAB+??!! Det er jo helt sykt på en 2015 modell
- Store stolper framme hindrer sikt
- Dødgang på rattet når det står sentrert. Samboeren min syntes det var veldig ekkelt i motorveifart. Forhandler mente man vendte seg til dødgangen :/
- Bra med plass i kupeen og brukbart bagasjerom
- Stille og den sjenrende elbil-pipinga var merkbart bedre enn i Kia Soul
- Klarte fint 60 km rute og en del småkjøring. Vi hadde 36% igjen etter prøvekjøringa og jeg kjørte ikke økonomisk. Det virket bra.
- Nå kunne vi få den til 240000,- i Acenta variant med varmepumpe og ettermontert DAB-radio via USBinngang. Denne har jeg litt skepsis til!
- Gjennomført kjedelig :/

Kia Soul:
- Utrolig lettkjørt og veldig retningsstabil
- God sikt i alle retninger
- Veldig bra og moderne infotainmentsystem med god og fine menyer
- God kvalitetsfølelse gjennom hele bilen. Gode knapper og intuitivt system
- Sitter litt høyere og lett å komme seg ut og inn
- Lite bagasjerom
- Den ganske høye sjenerende pipelyden fra elmotoren som man enten hører og irriterer seg over eller ikke hører i det hele tatt (etter hva jeg har lest av andres erfaringer)
- God rekkevidde. Kjørte samme ruta, men med en del mer småkjøring, stopp osv og hadde rundt 40% kapasistet igjen.
- Ser bedre ut og er totalt sett en mer moderne og spennende bil i mine øyne. Leafen virker noe utdatert.

Noen som er enige i dette? :p (er jo mine subjektive meninger dette da)

Plastic følelsen får du i både leaf,kia og zoe. Når det gjelder utsende på biler så er det sånn heldigvis at alle liker ikke det samme. Jeg liker ikke kia'en sitt utsende selv om den var god og kjøre,så valget sto mellom zoe og leaf. Zoe sitt ladesystem slo negativt ut for meg så det ble leaf tekna på meg.
#1248
Kjøpe elbil? / Sv: Brukt leaf eller ny Soul 110 km t/r + småkjøring
lørdag 28. februar 2015, klokken 19:49
Har prøvet både leaf,zoe og kia. Jeg endte tilslutt opp med 2015 leaf tekna. Alle bilene fikk godkjent av meg.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA