Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - AmocoCadiz

#1306
Takk for tilbakemeldinger om frirulling i N.
Har lurt litt på det med tauing også, kan jo oppstå behov for tauing av forskjellige årsaker over litt lenger avstander, og forstår ikke helt hvor grensen 30km kommer fra hvis bilen likevel er i "fri" ved tauing i N. Da skulle det vel i være mulig å taue over lenger avstander enn 30km, hvis en f.eks. tar noen pauser og lar bilen "hvile" litt for hvert 30km...?
#1307
Ved kjøring i lange nedoverbakker når en ikke trenger re-generering, kan frirulling i N-Gear fungere greit og gi mer behagelig kjøring i forhold til å konstant passe gasspedal i D-gear for å holde kjøring i tilnærmet fri og "seile".
Er dette er greit eller finnes det en reel grunn til at det ikke er greit å skifte til N-gear av og til for frirulling. I følge manualen rekomenderes  f.eks. frirulling ved tauing til maksimalt ca 3km. Finnes det noen faktisk grunn til å ikke kunne bruke N-gear av og til, om dette kan skade drivverk?
#1308
Laderen fungerer fint idag, brukt midt på dagen og igjen på kvelden ok.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA