Fikk akkurat update available på app`en. Har allerede fått to versjoner av 6.2 tidligere.
(85d)
(85d)
Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.
Vis innleggmenySitat fra: Amoss på søndag 26. april 2015, klokken 02:50Tja. Ganske enkelt da å kopiere siden for å fiske brukernavn og passord til mytesla. Med dette kan man "bare" finne, åpne og starte biler... Selv om det ser ut som om man har en stor rød knapp som kutter app tilgangen så er dette overhodet ikke bra!
Det er vist "bare" en DNS hack - altså, websidene er uberørte, men sidevisninger blir redirigert til en server i russland som viser den hackede siden. Så ingen ting tyder på at de har kommet fysisk inn på Teslas servere. Verre er det da med tweeter kontoen(e)?
Sitat fra: felix på fredag 17. april 2015, klokken 09:20De leverer ihvertfall de elektromekaniske bremsene som ble innført ifm. autopiloten.
Er Bosch leverandør til Tesla?
Sitat fra: GOS på mandag 13. april 2015, klokken 21:504000,- + 600,- pr adapter. Veldig god løsning, men i en fellesgarasje må man være litt kreativ for å unngå tyveri da den ikke er skrudd fast til veggen.Sitat fra: Ipadjove på mandag 13. april 2015, klokken 21:43Har parallell diskusjon på dette i en annen tråd. Ekstra UMC koster 4000,- evt. +600,- for ekstra blått adapter. Kjempeløsning, men i en fellesgarasj
Kan man kjøpe en ekstra "laddekladd" (1300,-) fra Tesla og ha den stående tiloblet fast til den blå kontakten? Slik at en kan ha den andre liggende i bilen til vanlig?
Nei, den "ladekladden" du referere til for 1300 kroner er en Type 2 kabel som krever at det er en "boks på veggen". UMC kabelen eller en Mennekes kabel har denne "boksen" innebygget i de klumpen som er på kabelen.
Tror en ekstra UMC koster 4-5000, tror Mennekes kabelen er litt billigere men den kan ikke kobles til adaptere på den måten UMC kabelen
Sitat fra: fanatic på fredag 17. april 2015, klokken 00:12Har du ikke fått solgt den P85'en din ennå?
med siste oppdatering er 0-100 slik i følge Tesla.
P85D = 3.2 (0.1 raskere med siste SW)
P85+ = 4.1 (endret til 4.2 i høst, fikk nå ca 0.1 raskere etter SW)
85D = 4.6
Sitat fra: Johnny på tirsdag 14. april 2015, klokken 22:16
Jeg leser det ikke slik, så her trenger vi en tredje oppfatning for å avgjøre dette
Sitat fra: Muffinman på tirsdag 14. april 2015, klokken 22:24Legger meg langflat, utbedret...
Denne siden inneholder noe av den minst gjennomtenkte quotingen jeg har sett. Det er lov å fjerne deler av innlegget man ikke svarer på
Sitat fra: Johnny på tirsdag 14. april 2015, klokken 18:44
"Ekspertgruppen tilråder en hurtig migrering til ladeløsningen «Mode
3 – type 2», jf. NEK IEC 62 196. Dette anbefales for all nyinvestering
eller oppgradering av eksisterende ladepunkt – enten disse tilbys av offentlige
eller private aktører. Ved salg av nye elbiler som er mode 3-kompatible, bør det
etableres tilsvarende løsning for private ladepunkt (for eksempel i elbileiers
hjem)"
Formynderene våre deler åpenbart ikke almuens begeistring for ladekladder!
Sitat fra: Johnny på mandag 13. april 2015, klokken 12:06Nei, det gjør det igrunnen ikke. Er nok solgt ganske mange flere UMC`er. Disse blir behandlet ganske tøft og sikkert stått ute både en vinternatt og en regnværsdag.Om man leser på forumet så har det skjedd at noen UMC har sluttet å fungere, men vet ikke om feilprosenten er noe høyere enn for ladestasjoner mtp. hvor mange UMC`er som har gått ut.Sitat fra: Øyvind.h på mandag 13. april 2015, klokken 11:43Sitat fra: Johnny på mandag 13. april 2015, klokken 10:54Sitat fra: Cookie Monster på mandag 13. april 2015, klokken 08:55Sitat fra: Johnny på søndag 12. april 2015, klokken 17:46Sitat fra: Car-El på søndag 12. april 2015, klokken 16:34
Og ferdig med den!
Ja, for "de" som ikke deler dette synet begynner nå å innse at at folk flest ikke ser det lett ulogiske momentet med å ha en mobil ladeenhet hengende permanent i garasjen
Ser helt klart problemet med å drive å koble den fra hele tiden hvis man bare har en. Med 2 stk Tesla ladekladder funker det jo veldig fint å henge opp den ene? Da har man en fin løsning som åpner ladeport, lett å oppgradere hvis man feks får kraftigere kurs, tar liten plass, lett å bytte ut selv skulle det skje noe feil og billigere enn ladestasjoner.
Men er kanskje noen ulemper også?
En åpenbar ulempe! I likhet med andre ambisiøse konstruksjoner er ikke pålitligheten helt på topp, og når den slutter å virke, må hele saken byttes ut. Har du en fast stasjon, er muligheten for at den kan repareres på stedet litt større.
Så det at laderen er fastmontert og krever bestilling av service om den går i stykker er en fordel over det å kunne få tilsendt en ny med budbil (ved hast), eller svippe innom og bytte i ny ved nærmeste service-senter?
Må si jeg er uenig i det.
Min løsning er en UMC som henger fast hjemme, og en som ligger fast i bilen. Jeg ville aldri dratt på langtur med kun en ladekabel. Skulle jeg hatt en fastmontert boks måtte jeg kjøpt en tredje ladeløsning.
Jeg synes det er helt genialt at min hjemmelader kan plugges ut og tas med på langtur. Da har jeg to svært fleksible kabler. Har sett nok "hjelp, jeg har strandet uten kabel" meldinger både på forum og FB (for Tesla og andre merker) til at jeg drar på ferie med kun en ladekabel.
Det siste taler for seg selv egentlig
Når jeg kan velge hva som skal frakte strømmen inn bilen min i tusener av timer i årene som kommer, så blir valget enkelt...