Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - e-h

#151
Leaf 2010-2017 / Hva må man huske etter bestilling?
tirsdag 30. desember 2014, klokken 17:18
Hei. Vi har nå bestilt oss en Nordic utgave og lurer på hva man må foreta seg som ikke er en del av kjøpet.

Ser for meg at medlemskap i elbilforeningen kan være lurt. Er det andre småting som er fornuftig å få ordnet?
#152
Kjøpe elbil? / Sv: Leaf vs e-Golf
søndag 30. november 2014, klokken 14:32
Var dette også med to sett dekk på felg?
#153
Leaf 2010-2017 / Sv: Noen som er fornøyde?
onsdag 26. november 2014, klokken 22:02
Sitat fra: akseln på onsdag 26. november 2014, klokken 19:35
- Det piper varsler i tide og utide
Hva piper og varsler?

De andre tingene du og andre nevner går litt på hva man forventer bør være på plass i en ny bil. Nå som mange slike feil er kjente på forum kan jeg i det minste gå inn i kjøpet med åpne øyne. Så får tiden vise om det er nok.
#154
Leaf 2010-2017 / Sv: Noen som er fornøyde?
tirsdag 25. november 2014, klokken 22:29
Dette lover i hvert fall veldig bra. Liker at det skal gå an å komme til Bergen da det var noe vi hadde avskrevet. Vurderte så klart også Soul EV, men levering i september er lenge etter vi trenger bilen så vi har i grunn ingen reelle el-alternativer så vidt vi vet. Betaler heller ikke brukt priser over ny-pris siden det nå ligger en Soul på finn  ;)
#155
Leaf 2010-2017 / Sv: Noen som er fornøyde?
mandag 24. november 2014, klokken 22:22
Oj, det var spennende. Hvordan går strekningen Bergen - Stavanger og omvendt raskest mulig?
#156
TLC / Sv: Hvorfor brukes ikke varmepumpa ved foroppvarmining av kupen?
søndag 23. november 2014, klokken 20:30
En varmepumpe på et hus trenger rikelig med luft for å kunne hente ut varme og har en stor vifte. Det kan jo hende at Leaf ikke får nok luft ved stillstand? For å slippe vifte, problemer med is, osv brukes heller varmeelementet.
#157
Leaf 2010-2017 / Sv: Noen som er fornøyde?
søndag 23. november 2014, klokken 18:41
Lykke til!

Det er godt å lese at bildet er litt mer nyansert og at ikke alt er negativt :)

Etter hva jeg kan se kjører vi sjelden mer enn 7 mil på en vanlig dag. Mer normalt er nok mindre enn 3 mil, men ser for meg at til det daglige kommer den til å ta over som bil nr 1. Har mulighet til 10A lading på jobben om det virkelig skulle knipe så i teorien skulle vi klare oss.

Føler selvsagt at norsk bil er det sikreste, men har til nå ikke funnet en Tekna til 200 tusen.
#158
Leaf 2010-2017 / Sv: Noen som er fornøyde?
søndag 23. november 2014, klokken 17:43
Så vidt vi har klart å finne ut er det ingen andre biler som har tilsvarende kombinasjon av størrelse, pris og kanskje det viktigste: mulig å få tak i januar. Siden bilen primært skal bli brukt til bykjøring på vestlandet er lys og rekkevidde sikkert bra nok for oss i det daglige. Eneste reelle alternativ er en vanlig bil, men det har vi jo fra før. Derfor håper vi at en Leaf duger og at den ikke volder oss for mye hodebry.
#159
Leaf 2010-2017 / Noen som er fornøyde?
søndag 23. november 2014, klokken 14:55
Har lest mye på forumet nå og synes som andre steder at majoriteten av emnene omfatter dårlig service, høy servicepris, avslag på garanti for europeisk utgave osv.
Er det ikke noen som er godt fornøyd, bruker bilen daglig og ikke har flere problemer enn hva man kan forvente andre steder?

Vi har planlagt å bruke rundt 200 tusen, som vel tilsvarer en lite brukt europeisk Tekna utgave eller enda eldre norsk uten så mye snacks. Har lyst på skinn osv, men aller mest problemfritt bilhold. Noe uten varmepumpe og bedre bagasjeplass ønskes ikke. Antar vinterpakke er lik i Europa og Norge?

Noen tips? Synes i grunn bruktprisene virker veldig høye på finn.

Planen er forøvrig å gå til innkjøp så snart som mulig på nyåret.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA