Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 495 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.


Meldinger - SUNPWRD

Sider: 1 [2] 3 4 ... 17
16
Lading av Tesla / Sv: Forsøkte å kjøpe wall connector, fikk ikke lov.
« på: Lørdag 23. Desember 2017, klokken 10:30 »
Jeg har egentlig ikke god tid. Jeg har allerede en e-golf jeg må lade med den.
Borettslaget jeg bor i har nylig sendt ut et skriv om at alle el- og hybrid-biler må lade på godkjente kurser eller via veggbokser. Jeg skal oppgradere til trefase i den anledning, og da er det bedre med veggboks enn å bare få industrikontakt. Avtalen med kraftselskapet og elektriker er rimelig låst. Dog har jeg en avtale om at veggboksen kan monteres på et annet tidspunkt.

Godt tips om at jeg kan spørre en teslavenn. Uansett ønsker jeg alt i mitt navn, og ikke kjøpe brukt for å ivareta reklamasjonsretten. Takk for tipsene uansett.

"Mytesla" er det bare å logge inn på tesla.com og trykke på "administrer"?

Men om du får montert TWC med 3-fas, er du sikker på at e-Golf kan lade på den? Et sted i min TWC manual står det Tesla only ifm 3-fas. Jeg har også prøvd å lade Ampera-E med UMC med rødt stikk, det gikk ikke..

17
Lading av Tesla / Sv: Pris på installasjon av 2 schukostikk 16000??
« på: Torsdag 21. Desember 2017, klokken 20:41 »
Takk for tanker og tips.

Jeg har fått kontakt med en elektriker som virker å ha kompetanse på området.

32A trefas kurs med jordfeilbryter (jeg kjøper TWC)
samt en 16A kurs med Salto 572.
26700 inkl mva pluss 5100 for TWC, så til sammen 31800...

Mye penger, men så blir det i orden...

Innspill?

18
Lading av Tesla / Sv: Pris på installasjon av 2 schukostikk 16000??
« på: Tirsdag 19. Desember 2017, klokken 22:26 »
Takk for svar folkens. Jeg oppfatter at dere mener at tilbudene er dyre, men ikke ran - kan det stemme?

Jeg har i mellomtiden funnet denne og vurderer en sånn og 1 stk 10A schuko - får se hva tilbudet blir på det.

19
Lading av Tesla / Pris på installasjon av 2 schukostikk 16000??
« på: Mandag 18. Desember 2017, klokken 21:09 »
Jeg må høre litt med dere før jeg tar en avgjørelse.

Kona kjører Soul, jeg har S75D. Vi lader i garasjen nå på 16 kurs. Vi bytter på å lade så det fungerer greit, men vil ha hver vår 10A schuko kontakt. I forhold til vårt bruk holder det med så sakte lading. Kan drar 8,9A og jeg pleier å ha Teslan på 7A.

Så jeg legger ut en forespørsel på Mittanbud.no. 2 schuko på hver sin 10A kurs med jordfeilbryter type B. Fra sikringsskap er det ca 15 meter til der jeg vil ha den første kontaktaken og 20 meter fra sikringsskapet til den andre.

Har fått 3 "tilbud". 16000, 16250 og 17000 inkl mva. Er dette ran på høylys dag, eller er det noe jeg ikke ser? Jeg synes dette var dyrt.

Enebakk, 20 min fra Lillestrøm / 35 min fra Oslo....

20
Model S / Sv: HomeLink
« på: Mandag 27. November 2017, klokken 18:47 »
Jeg har en portåpner med fjernkontroll. Denne registrerer bilen fint, men hva er det som skal skje under "lærings"-fasen av oppsettet? Står at jeg skal trykke på noe på portåpneren, men skjønner ikke hva.

Etter at du har programmert fjernkontrollen til bilen, altså at bilen oppfører seg som fjernkontroll, må du «fortelle» portåpneren at du har en ny fjernkontroll. For å gjøre dette må du se i instruksjonsboken til portåpneren. Dette medfører ofte å ta av et lokk og trykke på en knapp. Kan være greit å være to slik at en kan trykke på portåpneren mens en trykker på neste/learn i bilen.

Lykke til.

21
Model S / Sv: Evnen til å kjøre helt på egenhånd
« på: Lørdag 28. Oktober 2017, klokken 08:54 »
Enig i resonnementet til Kim Kim.
Jeg tok med FSD på min som ankom nå i høst.

Jeg elsker teknologi og som elbilnerd var det en selvfølge å ta med dette.
Så får vi håpe på stadig utvikling av AP2 og etterhvert FSD.

22
Mitsubishi i-Miev / Citroen C-Zero / Peugeot iOn / Bare så det er sagt...
« på: ſøndag 22. Oktober 2017, klokken 00:20 »
I juli bestilte jeg en Model S. Etter nesten 3 år med Elfrid (C-Zero) tilsa økonomien at jeg kunne koste på meg en dyrere bil. Den nye bilen skulle, og ble hentet fredag 29 september. Altså måtte Elfrid ut på markede for å finne en ny eier.

Jeg annonserte henne torsdagen før, og publiserte annonsen på Finn 6:45. Jeg sjekker mailen når jeg kommer på jobb i 8 tiden. Allerede etter en drøy time var en interessert. Vi avtaler at han kommer og ser på bilen samme ettermiddag. Han tar med familien og ser på bilen. Jeg beretter om bilen, eierforholdet og om div oppgraderinger jeg har gjort. På et sted i samtalen oppfatter jeg at han er klar til å kjøpe bilen, men jeg avbryter dette og fortsetter min utelukkende positive omtale om bilen. Etter prøveturen prøver han igjen å si at han vil kjøpe bilen. Denne gangen lar jeg han fullføre setningen.

Han bestiller forsikring, vi skriver kontrakt, han betaler i nettbanken og vi omregistrerer bilen - alt hjemme hos meg og samme ettermiddag. Han får med seg bilen og jeg får en rar følelse av tomhet. For første gang på mange år, ja faktisk siden jeg var 17, kan jeg ikke si at jeg er bileier.

Denne natten sover jeg godt, men er likevel spent på "mårradagen". Den påfølgende morgenen innser jeg at jeg har solgt Elfrid med mine jobbnøkler. Neste morgenen må jeg derfor kontakte ny eier og be om å møte han for å få tilbake nøklene. Han legger disse i resepsjonen på sin arbeidsplass. Da jeg parkerte utenfor var det tilfeldigvis ledig ved siden av Elfrid. Altså fikk bilene møte hverandre, noe jeg aldri så komme  :D



Nøkler hentet, Teslan kjørt nesten 2k km. Den nye bilen er fantastisk - likevel har jeg opplevd I-landsproblemer som at Spotify ikke virket på vei til jobb en dag. Dette løste seg etter en reset.

Ved et besøk hos en bilforhandler, jeg er yrkesfaglærer og pusher folk til bilbransjen, opplevde jeg å bli inneparkert i 20 min. Dette hadde aldri skjedd med trillingen da den lett hadde glidd mellom bilene på parkeringsplassen. Så det er fordeler og ulemper med alt.

Oppsummert, vær glad for trilligen du har, den er lettkjørt og genial til sitt bruk! Lettsolgt er de også, jeg brukte 13 timer på å selge min. Etter at kjøregodtgjørelse var trukket fra hadde bilen kostet 10 000 kr år de tre årene jeg hadde henne - billigere bilhold kan en ikke vente!

Alt godt
Argi

23
Model S / Sv: TMS bruker tid på å starte
« på: Lørdag 14. Oktober 2017, klokken 19:37 »
Ja mener energy saving er på, det er også always connected.

Jeg ringte Tesla, han anbefalte soft reset neste gang dette skjedde.

24
Model S / Sv: TMS bruker tid på å starte
« på: Lørdag 14. Oktober 2017, klokken 18:02 »
Takk for svar.

Den har vært sånn noen dager, men var ikke sånn i dag på noen av de sikkert 5 startene...

Kan det være et dårlig tegn selv om bilen er helt som den skal når den har startet opp?

25
Model S / TMS bruker tid på å starte
« på: Fredag 13. Oktober 2017, klokken 23:22 »
Newbe warning! Dette har sikkert blitt omtalt tidligere, men jeg har ikke klart å søke meg frem til et svar.

Bilen min er i dag to uker gammel. De siste dagene har den brukt litt tid på å starte instrumentskjermen. Og når den våkner har den flere ganger vist en melding om at jeg skal trå på bremsen etter at meldingen er borte.
Det virker som at bilen holder på med noe og at jeg avbryter dette ved å starte den.
Er dette normalt?

Ikke noe problem, prøver bare å bli kjent med bilen  :)

26
Om noen har lyst å bygge om sin har jeg en komplett girspak/konsoll å selge. Byttet tilbake til den originale Citroën spaken før jeg solgte bilen.

27
Model S / Sv: Er alle 21" hjul staggered nå?
« på: Mandag 09. Oktober 2017, klokken 21:44 »
Takk for svar Lunitkis - og alle andre som har bidratt.

Det blir sikkert litt dyrere med dekk til disse gjennom bilens levetid, og en mister muligheten for å rotere hjula, men det ser jo fantastisk ut da! Og den går jo som på skinner gjennom svinga  ;D

28
Model S / Er alle 21" hjul staggered nå?
« på: ſøndag 08. Oktober 2017, klokken 23:34 »
Jeg hentet min nye S 75D for en ca en uke siden. Bilen var bestilt med 21" sølvfarget Turbine felger.
Til min gledelige overaskelse ser jeg at den har staggered hjul, både på bilen og i vognkortet.

Var jeg heldig her, eller får alle dette nå?  :)

29
Model S / Sv: Bytte rundt på sommer og vinter dekk
« på: Onsdag 04. Oktober 2017, klokken 23:57 »
Vel, om du finner en bedrift på dekkonline.com som er villig til å montere og avbalansere nye dekk (som de selv ikke har solgt) er de sikkert villig til å hjelpe deg. Jeg betalte 800 for dette på en BMW jeg hadde, østkanten av Oslo. Så omtrent det dobbelte for å bytte på 8 hjul bør en vel regne med. Mulig Tesla er billigere, men er tvilsom...

Bare å ringe til de lokale...

30
Lading av Tesla / Sv: 96 km/t lading?
« på: Onsdag 04. Oktober 2017, klokken 08:35 »
Takk for svar karer.

Og da lærte jeg noe om 3 fas Espen Hugaas Andersen.

Christopher Neumann Ruud, det stemmer sikkert. Jeg har ikke dette tallet klart for meg, så må vel prøve å finne det.


Sider: 1 [2] 3 4 ... 17