Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Kvark

#31
Model S 2013 - 2022 / Sv: HomeLink
tirsdag 21. februar 2017, klokken 03:42
Fjern jumperen med en gang. Du trenger sannsynligvis ikke den.

Se på kretskortet.
NC står for normally closed.
NO står for normally open.

Dette kommer an på hva slags krets portåpneren din bruker på veggbryteren. Det skjer ikke noe galt hvis du velger feil. Bare test og bytt om.

Vær sikker på hvilke terminaler på garasjeportmotoren din som er for veggbryter. Les manualen for din garasjeportåpner.

Her har du guide til et tilsvarende system. Dette får du til.

https://portspesialisten.com/cdn/upload/fjernkontrollsystem-feb-2016-web.pdf
#32
Sitat fra: horven på tirsdag 07. februar 2017, klokken 22:28
Er lite tips til andre som vurderer å lakkere. For denne jobben skilte det 11.000,- på den billigste og dyreste. Alle jeg sjekket med er profesjonelle aktører. Så jeg anbefaler å bruke litt tid på og sjekke :-)


Sent from my iPhone using Tapatalk

Skriv hvor du endte opp da. :)
#33
Tesla i media / Sv: Tesla i norske medier
mandag 06. februar 2017, klokken 22:51
Hva kjører ledere i andre land enn Norge?
#34
Model S 2013 - 2022 / Sv: HomeLink
lørdag 04. februar 2017, klokken 19:42
Sitat fra: hallvardr på lørdag 04. februar 2017, klokken 15:47
Ikke helt riktig plass i forumet å spørre på, men prøver likevel. Jeg har en Roadster og Liftmaster portåpnet der ikke homelink funker slik som det er nå.

Jeg antar det er samme problemet som med S og fikk beskjed fra Liftmaster at jeg trengte en slik:
https://www.shopssl.de/epages/es10567317.sf/sec_uYqvkSwcBQ/?Locale=en_GB

Er det da slik at jeg kan kjøpe en slik:
http://www.ebay.com/itm/172310310736?_trksid=p2060353.m2749.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

For omtrent 1000kr mindre og få noe som funker helt likt?

Eller er den fra Ebay så ustabil og dårlig dekning at det er verdt å gå på den fra Bil Komponenter eller Portspesialisten?

Det er liten forskjell på disse. Jeg har prøvd alle sammen.

Bruker nå den samme som Portspesialisten selger fordi den støtter flest signaltyper. Jeg har nå rullerende kode på 868 MHz. Du finner denne på eBay også. Ca halv pris.

Den fra Bilkomponenter har en tendens til å tolke signalet fra Teslaen som to korte bursts, så du får både start og stopp. Ikke imponert. Denne koster rundt 50 kroner på eBay.

Den lille kvadratiske boksen fungerer veldig bra. Koster rundt 40 kroner på eBay.

Vær klar over at du trenger 12 volt på alle disse. Mulig noen av de tar 24 volt som en del garasjeportåpnere kan gi ut.
#35
Model X 2014 - 2022 / Sv: Hva har dere tenkt å gjøre med skiene?
søndag 29. januar 2017, klokken 23:17
Er ikke det enkelt løst med vanntett skipose?
#36
Model X 2014 - 2022 / Re: Autopilot/TACC
onsdag 18. januar 2017, klokken 19:46
Når bilen foran er blå så er autopiloten "låst" på den bilen.
#37
Model S 2013 - 2022 / Sv: DIY - tråden
søndag 08. januar 2017, klokken 10:55
Sitat fra: lunitiks på søndag 08. januar 2017, klokken 08:59
19 tilfeller av brudd på trådregel nr 4 nå - inkl dette innlegget.

Sitat
INGEN diskusjon i denne tråden! Bruk en av de eksisterende trådene som sannsynligvis eksisterer om prosjektet, eller opprett en ny. Denne tråden skal være et oppslagsverk som er lett å finne frem i. Jeg vil be mod om å slette innlegg som ikke passer her! Linker til diskusjon er imidlertid bra.

På tide å be @moderator om å flytte diskusjonen over i en dedikert diskusjonstråd for @nortrahof sin DIY?

Jeg refererer til post #8 av meg i denne tråden. Det kommer aldri til å bli lett å finne frem i dette "oppslagsverket" så lenge alle prosjekter skal postes i sin helhet i samme tråd.

Separate tråder per prosjekt, hvor det kan diskuteres, i tillegg til en tråd som lister alle de individuelle trådene. Det er eneste måten å gjøre dette oversiktlig.
#38
Model S 2013 - 2022 / Sv: Min 75D har sluttet å regenerere
onsdag 04. januar 2017, klokken 12:02
Sitat fra: madsskon på onsdag 04. januar 2017, klokken 11:59
Jeg fikk ingen feilmelding , kun gul varseltrekant.

Alt er som det skal være.
#39
Enig med: eha.
#40
Model S 2013 - 2022 / Sv: Driver profiles styrt av keyfob
mandag 26. desember 2016, klokken 00:46
Oppdateringen venter, men får ikke oppdatert på grunn av 12v battery som rapporterer at det er svakt.  >:(
#41
Model S 2013 - 2022 / Sv: Lucid Motors (Atieva) = Tesla RND?
torsdag 15. desember 2016, klokken 00:37
Ganske lekker.
#42
Model S 2013 - 2022 / Sv: Peters videoer.
onsdag 14. desember 2016, klokken 03:31
Sitat fra: fmm1000 på tirsdag 13. desember 2016, klokken 22:46
Sitat fra: lunitiks på mandag 12. desember 2016, klokken 12:51
Veldig bra. Du boostet nettopp min motivasjon 150% for å lydisolere dørene neste sommer  :) :)

Cool :-). Hvis du venter lidt med at modde din bil har min søn og jeg planlagt at lave en step by step video, når vi isolerer den højre dør.

Veldig bra. Gleder meg til å se.
#43
Model S 2013 - 2022 / Sv: Bil nummer en
lørdag 03. desember 2016, klokken 00:22
Sitat fra: Tuxedo på fredag 02. desember 2016, klokken 23:57
Sitat fra: TeslaSvein63 på fredag 02. desember 2016, klokken 21:48
Tøys. Her snakkes det om de som har problemer. Du føyer deg bare inn blant de blinde.
Hey, du startet tråden med setningen "Å omtale TMS som en bil nummer en er en stor vits."

For alle som har TMS som bil nummer en, og ikke føler seg som deltaker i en stor vits, så må det jo være mulig å komme med motforestillinger uten å være blant de blinde?

+1

Snart to år her og 40k. Har kun hatt småtull kosmetisk som har blitt ordnet opp på serviceavtale. Ingen driftsstans overhodet.
#44
Model X 2014 - 2022 / Sv: Model x er bare for korte mennesker
mandag 21. november 2016, klokken 02:26
Tweet til Elon.
#45
Model X 2014 - 2022 / Sv: Foliering/rubberspray/lakkforsegling
tirsdag 11. oktober 2016, klokken 23:09
Sitat fra: ingehn på tirsdag 11. oktober 2016, klokken 22:35
Sitat fra: Kvark på tirsdag 11. oktober 2016, klokken 00:05
Hva ender det på i pris? :)
23500,- skulle det bli.

Det er jo ikke så verst hvis du har standard svart bil.

Jeg innbiller meg at folie er lettere å vaske og holde ren. Stemmer det?
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA