det høres for å være ærlig ut som litt for mye jobb dette hadde håpet på en enkel plug & play løsning
Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.
Vis innleggmenySitat fra: phaugneland på fredag 19. september 2014, klokken 09:19Sitat fra: kammiz på torsdag 18. september 2014, klokken 09:25Ja, da skal du få velkomstmappen levert sammen med bilen. Hvis du har bestilt kan du gjerne registrere deg som medlem på elbil.no med en gang og krysse av for gratis medlemskap.
vi signerte på bil tidlig denne uken, men jeg regner med at dette blir inkludert da siden vi ikke får den før jan/feb ?
Sitat fra: terjebc på onsdag 17. september 2014, klokken 17:20
Noen som har fått levert en Kia Soul og har prøvd med CHAdeMO lading? Hvordan gikk det?
Vet jo E-Golf har hatt problemer med kommunikasjon med dagens Combo hurtigladere...
Sitat fra: phaugneland på onsdag 17. september 2014, klokken 18:40
Vi har nettopp fått bekreftet avtale med Kia, så da får alle som kjøper Soul fra autorisert merkeforhandler velkomstmappe levert med bilen. Husk å registrere deg på elbil.no for gratis medlemskap første året.
Sitat fra: emil på onsdag 17. september 2014, klokken 07:53Betyr dette at de ladestolpene er gratis, man trenger bare noe som åpner dem? sikkert dumt spm.
Teknologien som brukes er den samme, og i påvente av at kommunen selv eventuellt kommer med ladekort har de lagt opp til at alle kort med riktig RFID frekvens starter laderen. Det er ikke noen kommunikasjon videre fra Oslo-ladestolpe til Fortum/GK.
Sitat fra: svingen på onsdag 17. september 2014, klokken 08:27vurderer å melde meg inn i elbilforeningen ja. ladenøkkelen har jeg ikke hørt om, men det høres ut som noe som burde ligge i bilen.
Bør skaffe deg "ladenøkkelen" er en del som er låst med det,følger med i velkomspakka fra elbilforeningen hvis det er med på kia? Eventuelt har oslo kommune det.
Sitat fra: ElSoul på tirsdag 16. september 2014, klokken 14:01
Men blir vel langt billigere med en 16A EV-I ladekabel hjemme (som slik jeg forstår det lader 60 % kjappere enn 10A) VS denne kirkebo løsningen hvor man vel i prinisippet også må ha en elektriker inn?
Sitat fra: jkirkebo på tirsdag 16. september 2014, klokken 14:27
Den gjør stort sett samme jobben.
Hvis du skal legge opp en ny kurs ville jeg vurdert noe større enn 16A. Det er ikke store kostnandsforskjellen opp til f.eks 20A eller 25A. 32A er det ikke alltid man har nok kapasitet til, og en del nettselskaper liker det heller ikke.
32A varianten av ladestasjonen min kan leveres begrenset til 20A eller 25A.
Sitat fra: Kianus på tirsdag 16. september 2014, klokken 12:17
dekabel som er justerbar fra 8-16A da jeg ser for meg at denne blir minimalt brukt iom den originale ladekabelen allerede er 10A. Dessuten gidder jeg ikke dra med meg mer enn nødvendig av ladekabler i bilen.