Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 510 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.


Meldinger - kammiz

Sider: 1 ... 38 39 [40] 41 42
586
Ampera-e/Chevrolet Bolt / Sv: 500 km NEDC
« på: Torsdag 29. ſeptember 2016, klokken 10:02 »
ang om mannen i gata kan oppnå rekkevidden, ja det kan han. Min kone er en gjennomsnittlig sjåfør, vi har en kia soul. Den er oppgitt med 210km rekkevidde. Hun har kjørt den Oslo-Valdres (totalt 600 høydemeter stigning), kommet fra med 8% rest etter 210km kjørt. Altså mer enn oppgitt rekkevidde MED stigning. Dette var i fredagsrushet med mye saktekjøring, AC slått av og tom bil. Så jeg tviler ikke et sekund på at man kan kjøre 500km med ampera-e om man kjører på samme måte. Til hverdags kjører vi 16-17 mil uten å tenke særlig økonomisk. Så ampera-e kan nok lett kjøres 400km til hverdags.

Og ang regenering. En så effektiv regenerering som de snakker om i Ampera-E, vil uten tvil forlenge rekkevidden.

587
Ampera-e/Chevrolet Bolt / Sv: EPA rekkevidde
« på: Torsdag 29. ſeptember 2016, klokken 08:56 »

588
Ampera-e/Chevrolet Bolt / Sv: Utstyrspakker Chevrolet Bolt
« på: Onsdag 28. ſeptember 2016, klokken 15:08 »
Har det stått noe informasjon om muligheten for å forhåndsvarme bilen mens kontakten står i?
Eller har ikke dette noe med temperaturregulering av batteripakken?

Liker muligheten jeg har i dag på å varme opp Leafen før jeg kjører avgårde, god komfort også øker det også kjørelengden litt i dag.

Det blir helt sikkert mulig. Informasjon om Volt:

Chevrolet Volt (North America):
Thanks to Chevrolet’s OnStar system, U.S. owners of the Chevy Volt have several ways in which they can start their Volt’s preconditioning system.

Opel Ampera-E får OnStar. :)

Finner ingenting om adaptiv cruise?

Stor sannsynlighet for at den ikke får det.

589
Ampera-e/Chevrolet Bolt / Sv: Pressebilder Bolt EV/Ampera-E
« på: Tirsdag 27. ſeptember 2016, klokken 10:07 »
Innlegg om acc är flyttat till utstyrstråd. Bruk nettvett och var mer uppmärksam. Visa respekt till trådstartaren. :)

Innlegg om acc ligger fortsatt på side 1. Av respekt for alle prøver jeg å oppklare misvisende informasjon.

590
Ampera-e/Chevrolet Bolt / Sv: Pressebilder Bolt EV/Ampera-E
« på: Tirsdag 27. ſeptember 2016, klokken 09:54 »
Igen....vänligast inte ödelägg tråden för trådstartaren. Sletta inlägg och ta upp detta i utstyrstråden :)
innen det evt ryddes helt i denne tråden, synes jeg det er viktigere å oppklare saken, enn å la feil informasjon ligge alene her.

591
Ampera-e/Chevrolet Bolt / Sv: Pressebilder Bolt EV/Ampera-E
« på: Tirsdag 27. ſeptember 2016, klokken 09:39 »
dere tar feil ang disse knappene til forward collision og acc. det er denne knappen som er for acc og den med stjerna  (som symboliserer sammenstøt) som er til forward collision. Slik er det på alle andre opler ihvertfall, inkludert min nåværende insignia. man kan ikke stille avstand på forward collision. Heller ikke på insignia (insignia har ikke knappen for fcw altså, kun den for acc som vist under). Men man kan stille hvor nærme bilen skal ligge bilen foran, med acc aktivert.

592
Ampera-e/Chevrolet Bolt / Sv: Utstyrspakker Chevrolet Bolt
« på: Mandag 26. ſeptember 2016, klokken 09:52 »
Jeg leser at LT modellen av Bolt (Innstegsmodellen ?) har såkalt HID hovedlys og LED kjørelys.  Det står ikke noe om LED hovedlys for Premier modellen.
Er HID å oppfatte som Xenon el ?

Det ser også ut som om rails kun leveres på Premier modellen, og da er det også "Leather-appointed" seats og skinnratt med varme.Skulle gjerne hatt stoffseter, Xenon og rails, men med mindre Opel har andre pakkeløsninger så vil dette kreve at jeg velger toppmodellen.

T4F Headlamps, high intensity discharge, low and high beam projector S - S
Standard på begge utstyrsvarianter. HID er nok det vi betegner som xenon her i landet.

V2P Luggage rack , side rails, roof-mounted X - S
Rails er standard på Premier.

bilen får også intellibeam i usa, som er veldig likt AFL i europa. Her en video om intellibeam.

https://www.youtube.com/watch?v=aUaXki_jXoQ

593
Ampera-e/Chevrolet Bolt / Sv: "teen driver"
« på: Lørdag 24. ſeptember 2016, klokken 20:43 »
Åja hahaha tenkte jeg ikke på :-P

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk


594
Ampera-e/Chevrolet Bolt / Sv: "teen driver"
« på: Lørdag 24. ſeptember 2016, klokken 20:16 »
Det var teen driver, ikke chevrolet bolt.

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk


595
Ampera-e/Chevrolet Bolt / Sv: parkeringssensorer
« på: Fredag 23. ſeptember 2016, klokken 16:03 »
Såvidt jeg har skjønt har det handlet om en type kombinert hydraulisk og regenererende brems som de ikke ville bruke på denne modellen, ihvertfall på chevrolet bolt. Blended brakes. Ser ingen radar for acc på bilder heller.

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk


596
Ampera-e/Chevrolet Bolt / Sv: "teen driver"
« på: Fredag 23. ſeptember 2016, klokken 13:11 »

597
Ampera-e/Chevrolet Bolt / "teen driver"
« på: Fredag 23. ſeptember 2016, klokken 12:37 »
Se her, kjekt for de som skal låne bort bilen til noen. :)

http://insideevs.com/teen-driver-technology-coming-for-chevrolet-bolt-volt/

598
Ampera-e/Chevrolet Bolt / Sv: parkeringssensorer
« på: Fredag 23. ſeptember 2016, klokken 12:35 »
Det ligger ihvertfall veldig an til at Chevrolet Bolt ikke får ACC, så vi får se da. Her er ihvertfall utstyrslista når det kommer til sensorer og hjelpemidler:

Lane Departure Warning
Lane Keep Assist
Front and Rear Park Assist
Side Blind Zone Alert
Rear Cross Traffic Alert
Forward Collision Alert
Forward Automatic Braking
Rear Automatic Braking
Front Pedestrian Braking
Stability Control
Traction Control
Daytime Running Lamps/Automatic Light Control

599
Ampera-e/Chevrolet Bolt / parkeringssensorer
« på: Fredag 23. ſeptember 2016, klokken 12:05 »
Den får ihvertfall parkeringssensorer, som vi kan se av dette bildet. :)

https://i.ytimg.com/vi/UPEPFztG0gM/maxresdefault.jpg

600
tror neppe de tar det hoppet. Det er nok bare GM som er innstilt på å slåss med Tesla om markedsandeler. Det er fortsatt stor interesse for 200 og noe tusen kroners elbiler med 20-30 mil. :)

Sider: 1 ... 38 39 [40] 41 42