Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - kammiz

#46
Ampera-e/Chevrolet Bolt / Sv: Ladetider
onsdag 31. mai 2017, klokken 12:57
Sitat fra: seidl på onsdag 31. mai 2017, klokken 12:37
Takk for svar. Det vil si at vis den står på f.eks 13A så skrur bilen den ned til å ta imot 6A?


nei, hvis du setter den på noe som helst over 10a så vil ikke bilen gjøre noe med det, da den tror det er en ladestasjon. Men jeg antar at hvis du setter den på 10a så vil bilen la deg kunne sette bilen til å motta bare 6a. Men det har jeg ikke prøvd.
#47
Ampera-e/Chevrolet Bolt / Sv: Ladetider
onsdag 31. mai 2017, klokken 12:19
Charge amps ray må manuelt settes til 16a hver gang du lader, om du skal lade på mer enn 10. Da forsvinner muligheten til å velge mellom 6 og 10a i appen og appen opplyser også om at du lader fra ladestasjon.
#48
I menyen kan du slå av dab til FM kobling

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

#49
Jeg er enig, den føles dobbelt så kvikk som soul i alle hastigheter. Har soul vi også. :-)

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

#50
Ampera-e/Chevrolet Bolt / Sv: Ladekabel lås på AE?
tirsdag 30. mai 2017, klokken 05:55
Det kan virke som at den oppfatter alt over 10a som ladestasjon og løsner kabel når lading er ferdig, ikke bekreftet enda

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk
#51
360 grader kamera, lett  :+1:
#52
Da høres det kanskje ut som at bilen låser ut på alt den oppfatter som ladestasjon da og det er sikkert alt over 10a. Meningen er helt sikkert at en ladestasjon er jo fastlåst og da kan noen andre få ladet, men når ladekabelen er medbragt så er det jo dumt.
#53
Takk for det. :-) du kan dimme det ganske mye og da dimmes stripen over dash også

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

#54
Nei jeg har heldigvis klart å skru av det meste lyder. Heldigvis tuter den ikke hvis du går fra en tom bil som går heller. Bare dinger litt innvendig. Tidligere opel tuter. Utrolig irriterende med keyless når man bare skal kaste søpla feks.

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

#55
Tenkte akkurat det samme hehe. 20 kwh igjen liksom.
#56
Artig artikkel, 10 ting som er bedre i chevy bolt enn i tesla model s 60

https://electrek.co/2017/05/25/chevy-bolt-vs-tesla/
#57
Jeg synes strukturen på den hvite gjør at det ikke ser billig ut. Det som ser billigst ut i denne bilen er plasten som er øverst på dørene rundt der dørlåsen sitter feks.
#58
Sitat fra: bno på fredag 26. mai 2017, klokken 12:32
Tuden takk for info. Satte pris på det. Lykke til med bilen. Likte felgene dine for øvrig....

takk takk :)
#59
Før jeg har rukket å prøve har jeg fått en henvendelse fra Opel Norge om at AC lading ikke løser ut kabel når den er ferdig, det er kun DC lading. :) altså den løser kun ut på hurtigladere. :) da var det som jeg husket.
#60
Ampera-e/Chevrolet Bolt / Sv: Lading av Ampera-e / Bolt
fredag 26. mai 2017, klokken 12:34
Charge Amps Ray er en nydelig kabel! Charge Amps Spark også forøvrig, til type 1 biler. :)
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA