Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 600 kroner per år. elbil.no/medlemskap
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - MyMuffin

#661
Bestilling og levering / Sv: Statusoversikt - regneark
mandag 25. august 2014, klokken 13:18
Sitat fra: RonnyØ på mandag 25. august 2014, klokken 13:13
Sitat fra: Richard på mandag 25. august 2014, klokken 13:02
Og min gikk fra sent oktober til desember nå nettopp! Men dette er vel bare automatisert beregning som kan endre seg når den går til faktisk produksjon. Sitter nok ikke noen på fabrikken og endrer dette nå kl 04 om morgenen der borte.. Bare å lese litt bakover i denne tråden så skjønner man at vi ikke skal stole så mye på statusen på "My Tesla"  :-\
Ut i fra tidligere innlegg så ser det ut som det stemmer ja.. Men hadde vært greit om det var sånn ca riktig, mtp at man ofte må selge en bil eller annen adm som må gjøres.


Er nøyaktig i denne situasjonen, hadde planlagt å selge unna bilen min ca en måned før jeg får teslaen og kjøre leiebil i mellomtiden.
Så akkurat nå at min beregnet leveringstid har gått fra sent i oktober til November :/
#662
Bestilling og levering / Sv: Statusoversikt - regneark
lørdag 23. august 2014, klokken 17:01
Sitat fra: Pompel på fredag 22. august 2014, klokken 21:39
Crap...nå er beregnet levering endret fra oktober til november :(

Min står fortsatt på sent i oktober, men med tanke på at jeg har "senere" VIN nummer enn deg, så bør jeg vel forberede meg på en utsettelse :/
VIN 515XX.
#663
Sitat fra: Hyperstress på fredag 22. august 2014, klokken 13:30
Bil med stålfjærer har samme nivå som standard luft.

Har aldri opplevd noe problem med ståfjærer på ferjer eller parkeringshus, så tror du kan ta det helt med ro :)


Det var beroligende å høre :)
#664
Og der fikk jeg tilbakemelding fra tesla drammen.

Nå spurte jeg noe spesifikt om magasinet i drammen, og fikk  til svar at de skulle ta en demobil og teste den på magasinet til mandagen og gi tilbakemelding.

Tommel opp til Tesla Drammen!

#665
Jeg sendte en mail til Tesla Drammen, om det tatt noen hensyn ved høyden på standardfjæringen ift. parkeringshus osv.

Jeg burde kanskje ha startet med dette før jeg opprettet en tråd her på forumet, men erfaringene herifra er uvurderlige :)
#666
Sitat fra: mecanica vergara på fredag 22. august 2014, klokken 11:15
Jeg har en bil med standardfjærer som går i Drammensområdet. Jeg har ennå ikke vært inne på magasinet med Teslaen. Men har vært der noen ganger med vår A5 Sportback uten problemer. Den er lavere under, så der ville jeg ikke vært bekymret. Utfordringen vil nok være overhenget foran på Teslaen når du skal opp fra innkjøringen til 2 etg. Men det kan hende det går bra.

Hvorfor vil du bruke dette parkeringshuset. Jeg mener å huske at plassene var så trangeat det var en utfordring å få åpnet døren på A5en når man hadde bil på hver side av seg. Det bil ikke enklere med en Model S.


Selve parkeringen er ikke ett problem, da jobben min har en hel etasje for selv og jeg er alltid tidlig ute og kan parkere gunstig (helt i enden av parkering mot veggen). 

Jeg har sett flere Teslaer i dette parkeringshuset, men om dette er folk med luftfjæring på høyeste nivået  jo ett spørsmål.
#667
Har ikke bestilt luftfjæring, og parkerer til vanlig i 4 etasje på magasinet i Drammen.

Jeg har begynt å kjenne ett snev av angst for å skubbe nedi rampene på vei opp med min kommende bil.

Er det noen her med standard fjæring som har opplevd utfordringer i forhold til ramper i parkerhus/kjellere?



#668
Jeg forespurte min DS om dekkene var lovlige å kjøre på, da jeg i verste fall ikke har skaffet vinterdekk til dagen jeg henter ut min Tesla.

Fikk klar beskjed om at det var absolutt IKKE å anbefale bruk av disse på vinterføre.
Hun svarte dog aldri direkte på om de var lovlige for bruk på vinterforhold.

Erfaringene her fra forumet sier vel sitt, dekkene som følger med udugelig og farlige på vinterføre.

Så invester i noen skikkelig Nokian dekk, så er du godt skodd.
Har inntrykk av at de fleste model s eier i Norge har gått for Nokian dekk, enten R2 (piggfritt) eller hakka 8 (pigger).

Jeg skal ihvertfall gjøre dette og legge om ASAP på de medfølgende felgene for så å kjøpe 20' til sommeren.

Må vel beregne nærmere 10k for ett sett med skikkelig 19' nokian dekk, men som de fleste erfarer så er dette å anbefale.

Det er tross alt en diger bil (BMW 7 serie size) som veier mye.
#669
Elbilen i Samfunnet / Sv: Forbrenningsbilpolitikk
tirsdag 19. august 2014, klokken 13:20
Hvorfor ikke heller få Kina til å innføre en slik politikk, da hadde det vært utgjort en forandring i verden.
#670
Model S 2013 - 2022 / Sv: Teslamotors.com nede for oppdatering
mandag 18. august 2014, klokken 07:57
La akkurat merke til dette, noe som har erfaring med dette fra tidligere av?
Er det vanlig at det dukker opp noen nyheter på websiden i etterkant av en slik oppdatering?
#671
Model S 2013 - 2022 / Sv: Tesla gir 8 årsgaranti på drive unit.
lørdag 16. august 2014, klokken 11:22
Garantien for alle 60 kwh utgaver har også blitt gjeldende for drive-uniten, men der er det 200k km og 8 år som gjelder.
Fortsatt veldig bra.

Jeg kjører i underkant av 20k hvert år, så denne bør holde en stund.

Uansett, skulle den først måtte bli byttet, så er det vel 5 års reklamasjon som gjelder skulle den nye ryke på nytt, selv etter at garantitiden har løpt ut?

#672
Bestilling og levering / Sv: Forsikring på Tesla Model S
torsdag 19. juni 2014, klokken 11:07
Fikk tilbud fra JBF på min kommende 60 kwh.

Er 25 år gammel og har vært fast kunde i alle år med bilforsikring.

6028kr i året 70% bonus på andre eller tredje året (litt dårlig hukommelse).
Dette er med fri kjørelengde og egenandel forhøyet til 6000kr

Bor i nedre eiker og ingen fører under 25år.

Utrolig at en 300hk kan være billigere å forsikre enn diesel purka av en Audi A4 med 143hk.
jeg sparer 500kr i året ved å gå over til Tesla.

Har en følelse av at prisene kommer til å øke etterhvert.
#673
Har i dag en 2010 2.0 tdi/q Audi A4, har kun eid den i knappe 6 måneder.

Hadde i utgangspunktet sett for meg å gå for A3 e-tron om ett år eller to, men nå var jeg så "dum" å prøvekjøre en tesla i helga (60kwh), og nå er jeg helt solgt!

Det blir nok bestilling om noen få måneder.
#674
Lading av Tesla / Sv: Sikringen ryker
torsdag 29. mai 2014, klokken 08:11
En tommelfinger regel er vel å maks belaste sikringen med 80% last.
Det kan for all del hende at sikringen er en mandagsutgave, men å ha en sikring ligge å lurke ved vippepunktet for å slå ut er lite gunstig.
Tendensene er jo ganske klare her, da sikringen holdt vesentlig lengre ved 31A enn 32A belastning.

Det kan også hende, som nevnt tidligere at lederne ikke er skrudd skikkelig til,  dette kan føre til varmgang.

Når tesla'n i tillegg hopper opp på 33A i ny og ne så er det ikke så merkelig i mine øyne at sikringen ryker.

Kanskje du bør prøve å legge deg på nærmere 25A og se hvordan det går?




© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA