Trur nok at forskjellene går på årgang og om batteriet har varmer eller ikke, og at produksjonsland ikke har så mye å si. Men de japanskproduserte var egne årganger.
Japansk type er nok ensbetydene med 2011- og 2012-modellene. 2011- og 2012-modellene som blei solgt i europa og USA, var produsert i Japa, og de har vin som begynner på J. Amerikanske 2013 kom i prod i Tennessee i slutten av 2012, og kjennetegnes med vin som begynner på 1. Europeisk 2013 kom i prod i mitten av 2013 og begynner på S.
Jeg tviler på at du ønsker å gå over til ett eldre batteri som de japanske. De tålte ikke ikke høye temperaturer så godt, og det kom bedringer i kjemien i løpet av årene 2013 og 2014.
Du finner histoier på nettet fra bilister som bytter til nyere batterier, og det finnes løsninger for det. Å bytte til eldre kan bli litt mer utradisjonellt.
Versjonsforskjeller:
Japansk type er nok ensbetydene med 2011- og 2012-modellene. 2011- og 2012-modellene som blei solgt i europa og USA, var produsert i Japa, og de har vin som begynner på J. Amerikanske 2013 kom i prod i Tennessee i slutten av 2012, og kjennetegnes med vin som begynner på 1. Europeisk 2013 kom i prod i mitten av 2013 og begynner på S.
Jeg tviler på at du ønsker å gå over til ett eldre batteri som de japanske. De tålte ikke ikke høye temperaturer så godt, og det kom bedringer i kjemien i løpet av årene 2013 og 2014.
Du finner histoier på nettet fra bilister som bytter til nyere batterier, og det finnes løsninger for det. Å bytte til eldre kan bli litt mer utradisjonellt.
Versjonsforskjeller:
- Her er overikt over ulike versjoner batterier til Leaf:
https://www.youtube.com/watch?v=hpgv-dY-q6M - Kablingen kan variere. 2011 og 2012 hadde ptc-varmer for vannbåren varme,og batteriet hadde nok uttak til den.
- Det er forskjell på type 1 og type 2 batterier. Du ser hva du har, om du åpner dekselet foran baksetet for å se på strømbryteren. Type 1-batteri har tjukk kladd, mens type 2 har tynnere. Jeg har ikke oversikt over om 2014 hadde type 1 eller type 2. Type 2 batteriet kom også i retrofit-utgave til erstatte gamle batterier. Nissan USA bytta batteri på ganske mange sørstatsbiler, på kapasitetsgarantien.
- USA-modelene blei solgt med varmepakke i alle stater fra og med 2012 i flere år. Derfor har du batteri med varmekappe. Den europeiske modellen blei solgt uten varmepakke i de fleste europeiske land. Ikke sett inn batteri fra bil uten varmekappe, da det vil gi deg problemer