Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Bjornlon

#16
i-Pace / Sv: EV320 - Inntrykk så langt?
fredag 04. desember 2020, klokken 21:02
Hatt i 3 uker. Advanced Firenze rød

Kjørekomfort - slår det meste.
Premiumfølelse - Høy.
Utstyr - meget bra. Hadde ønsket meg kun HUD ekstra.
Pivi Pro infotainment er helt flott.

Det eneste som jeg sliter med er appløsningen som ikke fungerer når bilen står på lading. Får se hva forhandler sier om det.
#17
i-Pace / Sv: InControl Remote app
torsdag 03. desember 2020, klokken 20:07
Fant ut noe rart. Appen virker flott så lenge bilen ikke er koblet til lader. Så fort lader kobles på er det tilbake til at batteristatus er feil.
#18
i-Pace / Sv: InControl Remote app
torsdag 03. desember 2020, klokken 10:24
I går begynte den plutselig å virke. Ser at flere i UK har hatt samme problem, spesielt med MY2021. Så det er vel noe med software antageligvis. Uansett, nå funker alt.
#19
i-Pace / Sv: To remite apper i appstore ios?
onsdag 02. desember 2020, klokken 20:44
Jeg får opp begge, men den som heter InControl Remote er bedre. Begge har omtrent samme funksjoner, men InControl appen er mer gjennomført.
#20
i-Pace / Sv: InControl Remote app
onsdag 25. november 2020, klokken 22:52
Ser at det er minst 10 innlegg på UK forum om dette. Så er vel noe som blir fikset håper vi.
#21
i-Pace / InControl Remote app
tirsdag 24. november 2020, klokken 19:08
Har et problem med App for I-Pace. Har EV320, Advanced.

Remote app viser at bilen lader, og viser antall kjørte km.Men batteristatus står på 0%, og får feilmelding "Battery Low - Charge soon". Når lading er fullført står det "Charge Completed - Range 420 km" sammen med feilmelding om low battery. Har prøvd begge appene som ligger ute - ny og gammel. Samme på begge. Men: Innimellom kommer alt korrekt opp i 5-10 min, før det går tilbake til samme feil.

Kartet viser hvor bilen er, til enhver tid. så det virker. Kan ikke låse opp eller "tut og blink"-funksjon.

Kan ikke starte precondition, men når jeg legger inn i bilen kommer avreisetidspunkt opp i app.

InControl Route Planner virker ikke i det hele tatt. Har lagd profil, men får bare beskjed om "car not found" og "log into in-car navigation to register" hvor jeg er innlogget hele tiden.

MyPace beta app er akkurat samme. Tilgang til f.eks dekktrykk, men ikke batteristatus. Ved de to anledningene hvor InControl app virker så virket også denne.

For meg så virker det som om det er en feil med kommunikasjon, men at denne plutselig virker. Og det er bare en del av kommunikasjon som er problem - f.eks batteristatus men ikke lokalisasjon. Precondition men ikke dekktrykk.

Er det flere som opplever dette?

#22
Mitsubishi Outl. PH / Sv: Outlander 2017 (bruker ikke batteriet)
lørdag 13. januar 2018, klokken 21:32
Har ikke hatt -15 ennå her i Oslo, men får se til neste helg. Skal prøve og se.
#23
Mitsubishi Outl. PH / Sv: Outlander 2017 (bruker ikke batteriet)
fredag 12. januar 2018, klokken 21:22
Dette høres ikke normalt ut. Jeg opplever at motor starter av og til før jeg rekker å trykke på EV ved oppstart, men da går den kun i 1 min før den stopper. Jeg har ikke opplevd at den startet igjen før batteriet var tomt.
#24
Mitsubishi Outl. PH / Sv: Bremsene slipper opp i bakke
onsdag 10. januar 2018, klokken 20:58
Bruker Auto-Hold (knappen bak håndbrems) og står uten å røre brems til jeg gir gass igjen...
#25
Mitsubishi Outl. PH / Sv: DAB
tirsdag 24. oktober 2017, klokken 20:22
Jeg kjørte nylig fra Oslo til Lillehammer og hadde NRK Nyheter hele veien, uten å gjøre noe. Har ikke prøvd med NRK P1 eller annen kanal med lokalfunksjon, skal prøve neste gang jeg kjører oppover.

Vet ikke om du har S-Edition med Smartphone Link, i så fall er TA under "settings" for DAB (TA on/off). Jeg bruker NRK Trafikk og har denne som favorittkanal, utrolig lett å bare switche innom og få siste nytt der man er. Da er man ikke avhengig av TA.
#26
Mitsubishi Outl. PH / Sv: knirke/knake-lyd i bremsene
torsdag 19. oktober 2017, klokken 18:48
Ikke tegn til dette på min. Ikke løst sete heller.
#27
Mitsubishi Outl. PH / Sv: Bensinforbruket
mandag 25. september 2017, klokken 20:45
I hastigheter over 110-120 øker ikke bensinforbruket målbart ved bruk av charge - det kan du sjekke på kjørecomputeren. Så da kan man sikre seg strøm "på billigsalg" til man igjen trenger el-motorene, som f.eks i by eller ved køkjøring. Eller opp bratte bakker, som f.eks 24 % stigning opp små fjellveier i Østerrike. Batteriet gikk tomt nesten oppe, og turtallet var som på et fly under take-off. Skvatt skikkelig da den startet opp...
#28
Mitsubishi Outl. PH / Sv: 4WD
mandag 25. september 2017, klokken 20:42
Min erfaring er også at det eneste problemet hvis batteriet er "tomt" (helt tomt blir det altså ikke) er motoren går med et inn i h....turtall, men 4WD har man altså fortsatt.
#29
Mitsubishi Outl. PH / Sv: Tordenvær
torsdag 24. august 2017, klokken 21:31
Lynnedslag skaper en eletromagnetisk puls EMP. Denne består av en kort "burst" av energi på alle frekvenser og kan skade elektronikk på noe avstand. Denne oppstår uavhengig av om noe er koblet til nett eller ikke.

Det andre som skjer er at strøm som beveger seg i en leder kan indusere strøm i en nærliggende leder. Så et lynnedslag kan skape en strøm i ladekabelen som står plugget i.

Ingen av disse effektene rammer bilen direkte, men er rent fysiske effekter som oppstår på avstand. Begge kan skade følsom elektronikk, men induksjon er mer effektiv. Så det er en god ide å plugge ut i tordenvær, men ikke fordi lynet rammer direkte. Induksjon er farligere.
#30
Mitsubishi Outl. PH / Sv: GPS navigasjon EV S Edition
lørdag 19. august 2017, klokken 11:02
I IOS 11 kommer en del nyheter. Bl.a trafikkvarsler forbedret, lane assistant, fartsgrenser og bedre reruting. I det hele tatt ser systemet nå langt mer ut som Google Maps.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA