Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Trond.m

#5656
e-Golf / Sv: Nye E-golf
søndag 09. april 2017, klokken 21:48
Sitat fra: tiger`n på søndag 09. april 2017, klokken 21:21
Dette er et åpent diskusjonsforum.
Denne tråden er ikke et diskusjonsforum om bruktpriser på Leaf og generelle betraktninger rundt elbiler, men forbeholdt informasjon om nye e-Golf.
#5657
e-Golf / Sv: Nye E-golf
søndag 09. april 2017, klokken 21:46
Er dette en konkurranse i hvor langt man kan komme utenfor temaet ?
#5658
e-Golf / Sv: Nye E-golf
søndag 09. april 2017, klokken 20:52
Sitat fra: tiger`n på søndag 09. april 2017, klokken 19:50
Her er en RHD Leaf til 80k, må kanskje enda mer ned på den. 50-60 kanskje så begynner den å bli aktuell for veldig mange.
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=93465796
Vet ikke hvilken agenda du har i dette forum  Dette er en importbil som alltid vil ligge lavere i pris. Hvilken kompetanse / motiv du har for å mene at at den er 30 % overpriset vet jeg ikke. Innlegget har forøvrig null relevans til tema - nye E-Golf.
#5659
e-Golf / Sv: Nye E-golf
søndag 09. april 2017, klokken 19:19
Da BMW lanserte sin modell med økt rekkevidde var en en kort periode en stor økning i antall brukte "gamle" i3 på Finn. Da falt prisen en del, men i det siste har antall brukte biler falt og prisene ser ut til å ha økt noe. Jeg tror kompakte elbiler som bmw i3 og e-Golf vil være attraktive for de som trenger en bil t/r jobb, hente og levere barn i barnehage, selv om det kommer nye modeller med lenger rekkevidde. De flest klarer seg lenge med en bil med 10-15 mil rekkevidde til daglig bruk. Selv om insentiver som gratis bompassering og redusert parkeribgsavgift skulle blir borte, så er elbilene rimelige i drift og spesielt egnet til køkjøring. De har også mulighet for forvarming, og er derfor spesielt godt egnet som bil nr. 2 som det ofte ikke er plass til i garasjen.
#5660
e-Golf / Sv: Nye E-golf
søndag 09. april 2017, klokken 09:14
Så det er sånn batteriet i e-Golf ser ut. Det forklarer de valgene som VW har gjort i forhold til battericeller. Det er uten tvil enklere å bygge batteriet først og bilen rundt batteiet, og det er begrenset hvor mye lenger rekkevidde det er mulig å få til med dagens plattform. Men en delt 3. plass i rekkevidde med Ionic i en markedsledende fossil plattform er jo tross alt bra.

#5661
e-Golf / Sv: Nye E-golf
søndag 09. april 2017, klokken 07:29
Sånne udokumenterte utsagn fortjener vel egentlig ikke noen kommentar. Det er mange Golfer på Finn fra 2009. Ut i fra prisenen å dømme (80-120.000), så kan de vel ikke være rustne vrak slik din spådom er. Fordelen med å kjøpe e-Golf er vel nettopp at den deler plattform med fossil Golf, og at man kan gå ut fra at karosseri og chassis er bygget for en levetid på langt mer enn 8 år.
#5662
Det er flere av oss i samme båt. Første pulje kan tydeligvis variere fra slutten av mai til slutten av juni  :o
#5663
Det er tydelig at noen ergrer seg over at de ikke har bestilt Ampera-e tidlig, og derfor ønsker å ødelegge gleden for de som venter på bil. At en elektrisk bil ikke har samme interesse i USA hvor det å kjøre med bensin og strøm koster omtrent det samme er ikke så overraskende. Det er et enormt marked for Ampera-e i Norge, men lang leveringstid kan vil utvilsomt bremse ordreinngangen. Men vi som bestilte bil i september i fjor har uten tvil noe å se fram til, uansett hva nett-trollene måtte mene.
#5664
Ampera-e/Chevrolet Bolt / Sv: Hengerfeste
lørdag 08. april 2017, klokken 16:41
Takk for informasjonen. Til din informasjon så er jetcarrier.no et firma som oppretter (gratis) en amerikansk postboksadresse i ditt navn. Da kan du bestille fra postordrefirmaer i USA og oppgi din amerikanske adresse. Når varen ankommer din postboks så sendes den videre til din adresse. Det fraktes da i bulk til Norge og distribueres derfra til din postadresse i Norge. Det går raskt og kan i enkelte tilfeller koste omtrent det samme som post innenlands i Norge. De håndterer også fortolling for en rimelig pris. Tror du til og kan til og med bestille en hel bil med Jetcarrier, men da bør du ikke velge flyfrakt :-)

Endret: Ser at det ikke er så mye å spare på flyfrakt for store produkter som dette. Men med leveringstid på bilen så er båtfrakt et rimeligere alternativ.
http://www.jetcarrier.com/cms/
#5665
Ampera-e/Chevrolet Bolt / Sv: Hengerfeste
lørdag 08. april 2017, klokken 15:08
Vurderte du prisen på å få det levert med Jetcarrier ? 1600 kr i frakt var jo relativ stiv pris. Har du oversikt oversikt over vekt og mål på pakken ?
#5666
BMW i3 / Sv: Mulig å montere range extender på BMW i3?
lørdag 08. april 2017, klokken 14:04
Sitat fra: elektrolux på lørdag 08. april 2017, klokken 11:40
Vil tippe den enkleste måten å montere dette er å ta en original REX ut av en skadebil, og bytte ut  stempelmotoren med en gassturbin.
Ja, det høres veldig enkelt ut. Alternativet er å snekre sammen et brenselscelle-drevet aggregat i hobbyrommet  ;)
#5667
e-Golf / Sv: Nye E-golf
lørdag 08. april 2017, klokken 13:20
Alle som produserer elbiler må gjøre kompromisser mellom kvalitet og pris.
Men VW gir i allefall en av markedets beste garantier på batteriet, og det tyder vel på at de er rimelig trygge på de valgene de gjør. Forøvrig synes jeg de som bare er opptatt av å spre udokumentert negativ informasjon om å bruke fritiden sin på noe annet.
#5668
e-Golf / Sv: Fått produksjonsuke?
lørdag 08. april 2017, klokken 10:47
Da var også min kommet til Bremerhaven og klar for båtturen til Norge. Hvis båten ikke går ned med mann og mus og biler, så blir det nok levering rett over påske  :)
#5669
Det stemmer jo bra med oppgitt effekt. 154 kW = 206 Hk. Så det virker ikke som om GM har tatt en "Tesla" og oppgitt en effekt som er kun teoretisk  :+1:
#5670
BMW i3 / Sv: Mulig å montere range extender på BMW i3?
lørdag 08. april 2017, klokken 08:42
Alt er vel teroretisk mulig, men du får ikke et autorisert bmw verksted til å gjøre det. Skulle du gjøre det lovlig, må jo bilen også omregistreres til hybridbil, og grunnlaget for mva fritaket bortfaller. Glem det og bruk pengene på hurtiglading eller selg bilen og kjøp en annen bil som dekker behovet ditt.

Kanskje denne faller i smak  :)

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=91235910
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA