Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Marecat

#31
Automobilcompaniets lader i Drammen er nærmere E18 enn Marienlyst. Litt vanskelig å finne, men den har aldri vært opptatt når jeg har trengt den.
#32
Ladeplasser og ladekabler / Sv: Kiwi's hurtigladere! Hvor og når??
lørdag 20. desember 2014, klokken 12:03
Brukte laderene på Åmot og Noresund i går, Åmot funket uten problemer, men Noresundladeren lå inne med feilmelding. Ble restartet etter telefonkontakt med Fortum. De lange bakkene opp til Norefjell tærer hardt på batteriene med fullastet bil så de nye laderene er kjærkomne.  For info så er laderen på Noresund godt gjemt opp en liten bakke bak Kiwibutikken.
#33
Ladeplasser og ladekabler / Sv: Ladeplasser i Holmestrand
fredag 19. desember 2014, klokken 00:12
Sitat fra: TorC på torsdag 18. desember 2014, klokken 00:33
Sitat fra: emil på onsdag 17. desember 2014, klokken 23:55
Sitat fra: TorC på onsdag 17. desember 2014, klokken 23:50
med så mange hurtige og semi-hurtige ladestasjoner er jo Holmestrand blitt en veldig attraktiv by å ha ladepause i for de som er på vei langs E18.  Full kred til de som har stått bak dette og pushet!



Skal man fortest fra østlandet til sørlandet er omveien via Holmestrand sentrum og semihurtiglading der ikke ønskelig. Bruken der blir nok mest lokale folk og folk som skal på besøk i Holmestrand, ikke av gjennomreisende. Også begrenset med antall biler som faktisk kan utnytte kapasiteten der.

Hvis nå bare Ishavsveien klarer å gi slipp på Grelland sydover og Fokserød så noen andre kan overta blir plutselig E18 fra Oslo til Kristiansand veldig godt dekket (sammen med nye plasser på Telemarksporten, Rugtvedt og Brokelandsheia)

Tro det eller ei, men det finnes faktisk folk med elbil også nord for Oslo... Disse kan av og til forville seg nedover E18.

Og du vil kanskje ikke tro det, men Oslofolk kjører faktisk også hjem igjen. Kommer man fra Larvik er det ikke sikkert at Foksrød er det lureste stedet å stoppe for å fylle tanken fra 75% til 100%...

Også for Oslofolk kan det jo være mer alright å stoppe å lade et par timer i Holmestrand enn på Foksrød, som er mest kjent for sitt "cruising" område. Og som i tillegg skal driftes av Ishavsveien, noe som i seg selv er diskvalifiserende...

Men, for all del: jo flere ladeplasser av alle typer, jo bedre.

Jeg tror iallefall at det gjør Holmestrand til et litt mer attraktivt stoppested for lading. Og DET er bra for Holmestrand!  8)
Unquote

Kjører vanligvis gjennom Holmestrand på vei mellom Sandefjord og Asker, I-mieven går ca 6 km lengre enn ved å kjøre e18 , tidsforskjellen  er få minutter. Vet om flere vestfoldinger som alltid kjører gamleveien og spare strøm.Er meget godt fornøyd med nye lademuligheter i Holmestrand.Har måttet ty til Schukokontakten ved Sundancebutikken et par ganger , men det blir det slutt på nå.

#34
Zoe / Sv: Norges mest solgte i 2015?
lørdag 13. desember 2014, klokken 09:52
Ny motor og 8 % lengre rekkevidde på ZOE i 2015.     
http://news.yahoo.com/renaults-electric-cars-little-further-170329761.html?soc_src=copy
#35
Bosch senteret(Vestfold elektroservice) i Stokke kr.1289 for 20000 / 1 års service .Pollenfilteret skiftet jeg selv. Verkstedet brukte  litt over en time.  Har 2013 I-miev. Prisen avtalt på forhånd.
#36
Turer i Norge. / Sv: Tur til Gøteborg
onsdag 19. november 2014, klokken 17:02
Trykkleif - det skulle selvfølgelig være E6. Var førøvrig overrasket da det stilte opp to svenske biler  for lading på Tanumshopping - en e-up og en Mitsubishi hybrid kom samtidig med meg . Så det skjer tydeligvis noe med bilparken over grensen også?
Jeg skulle ikke noe særlig lengre sydover så jeg har ikke testet rekkevidden ennå!
#37
Turer i Norge. / Sv: Tur til Gøteborg
onsdag 19. november 2014, klokken 00:27
Ladet på Tanumshopping i dag - 3 ladestasjoner på rekke og rad rett  ved hovedinngangen.
På den ene laderen var Chademo og Combo ledningene ute av drift av en eller annen grunn. Ladingen stoppet på 82 % , men ved et trykk til på startknappen så fortsatte den å lade.
Det er også ganske mange Schukokontakter både foran og bak senteret.  Alt var gratis!
Senteret  ligger helt inn til E18 og blir nok et populært ladestopp for norske elbiler.
#38
Ladeplasser og ladekabler / Sv: Kiwi's hurtigladere! Hvor og når??
lørdag 18. oktober 2014, klokken 00:36
Kiwi på Billingstad har alle 3 - fylte tanken der på lørdag for to uker siden. Gratis.
#39
Brennes Auto i Moss har hurtiglader, var innom der for en måneds tid siden og spurte om å få fylle på tanken, men laderen  var i stykker. Ta en telefon dit og hør om status - spurte om det ville komme en betalingsordning der etterhvert, men det visste de ikke da?
#40
Ladeplasser og ladekabler / Sv: Oslo-Tjøme med e-Golf
tirsdag 30. september 2014, klokken 19:16
Med trillingen så sparer man ca 6 km rekkevidde ved å kjøre gjennom Holmestrand istedet for E18 hvis en kjører  i ca 90 km/t på firefelten , hender at jeg har uflaks med et par trafikklys, men det skiller bare få minutter i tid.
#41
Ladeplasser og ladekabler / Sv: Kiwi's hurtigladere! Hvor og når??
torsdag 25. september 2014, klokken 15:37
Sitat fra: goggo på torsdag 25. september 2014, klokken 15:24
Sitat fra: emil på torsdag 25. september 2014, klokken 15:12
I hvertfall bra at det er en operatør som tar betalt for bruk/tid og ikke fastpris pr lading.
Ja, enig i det.
Hvis det nå er slik at Fortum tar ansvaret for drift både når laderne virker og når de ikke virker, så er jeg happy jeg. Hvis de fortsatt skal skylde på underleverandører hver gang det er et problem så tror jeg at jeg bare får slå meg til ro med at saktelading er tingen for meg...

Er det flyselskapet  Norwegian som eier Fortum siden de  også ustanselig skylder på underleverandører(Boeing) hver gang noe går galt??
#42
Kjøpe elbil? / Sv: E-golf vs B-klasse EL
mandag 22. september 2014, klokken 18:00
Har fossil B-klasse selv og har prøvekjørt E-golf. Innvendig rom er større i Mercen. Har hørt at B klassen opprinnelig ble laget med tanke for el-drift, derav den høye dørken. Batteriet er allerede plassert der. Man setter seg inn i bilen og ikke ned som i Golfen.
Liker selv å sitte litt høyt - likte godt Golfen i sin helhet, men den kommer som en god nummer to etter B-klassen.
Servicen til de BOS forhandlerene jeg har vært i kontakt med er upåklagelig.
#43
Enkle batterispørsmål / Sv: 12v startbatteri til båten
lørdag 20. september 2014, klokken 16:45
Kanskje dette batteriet fra Super B hadde vært noe for deg , batteriet veier bare 850 gram og brukes mye til ATV og mindre motorer:

SB12V5200P-BC
Super B
Det er ikke akkurat billig, men de Super B batteriene som er et lite hakk større brukes faktisk mye i småfly for motorstart.

Har tenkt etterhvert å erstatte gelbatteriene i min egen båts forbruksbank med Super B - sparer ca 150 kg og får plenty med strøm.
#44
Kjøpe elbil? / Sv: E-golf vs B-klasse EL
mandag 15. september 2014, klokken 14:34

http://www.myelectriccarforums.com
Ser ut som samarbeidet mellom Tesla og Toyota kan fortsette, kanskje sutringen til Toyotaledelsen i Norge vil forstumme?

Ang Mercedes B modell så mener jeg å ha lest at Mercedes har en større aksjepost i Tesla?
#45
Kjøpe elbil? / Sv: E-golf vs B-klasse EL
mandag 15. september 2014, klokken 08:58
Sitat fra: AndersinOslo på søndag 14. september 2014, klokken 16:51
Og, jeg ville ikke kjøpt en elektrisk Mercedes uansett. Elendig service hos forhandlerne, kranglete på reklamasjoner, kjent for store rustproblemer og null kompetanse på elbiler.
Har selv en 3 år gammel  B klasse  i tillegg til I- miev  - har bare gode erfaringer med BOS forhandlere og service . Hittil har jeg ikke sett antydning til rust noen steder.  Ikke glem at Mercedes i utlandet har solgt elektrisk Smart i lengre tid, så erfaringen til konsernet med elbiler er vel ikke dårligere enn hos mange andre produsenter.  Hadde B klassen kommet med hurtiglader hadde den vært et godt alternativ for min del.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA