Automobilcompaniets lader i Drammen er nærmere E18 enn Marienlyst. Litt vanskelig å finne, men den har aldri vært opptatt når jeg har trengt den.
Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.
Vis innleggmenySitat fra: TorC på torsdag 18. desember 2014, klokken 00:33Sitat fra: emil på onsdag 17. desember 2014, klokken 23:55Sitat fra: TorC på onsdag 17. desember 2014, klokken 23:50
med så mange hurtige og semi-hurtige ladestasjoner er jo Holmestrand blitt en veldig attraktiv by å ha ladepause i for de som er på vei langs E18. Full kred til de som har stått bak dette og pushet!
Skal man fortest fra østlandet til sørlandet er omveien via Holmestrand sentrum og semihurtiglading der ikke ønskelig. Bruken der blir nok mest lokale folk og folk som skal på besøk i Holmestrand, ikke av gjennomreisende. Også begrenset med antall biler som faktisk kan utnytte kapasiteten der.
Hvis nå bare Ishavsveien klarer å gi slipp på Grelland sydover og Fokserød så noen andre kan overta blir plutselig E18 fra Oslo til Kristiansand veldig godt dekket (sammen med nye plasser på Telemarksporten, Rugtvedt og Brokelandsheia)
Tro det eller ei, men det finnes faktisk folk med elbil også nord for Oslo... Disse kan av og til forville seg nedover E18.
Og du vil kanskje ikke tro det, men Oslofolk kjører faktisk også hjem igjen. Kommer man fra Larvik er det ikke sikkert at Foksrød er det lureste stedet å stoppe for å fylle tanken fra 75% til 100%...
Også for Oslofolk kan det jo være mer alright å stoppe å lade et par timer i Holmestrand enn på Foksrød, som er mest kjent for sitt "cruising" område. Og som i tillegg skal driftes av Ishavsveien, noe som i seg selv er diskvalifiserende...
Men, for all del: jo flere ladeplasser av alle typer, jo bedre.
Jeg tror iallefall at det gjør Holmestrand til et litt mer attraktivt stoppested for lading. Og DET er bra for Holmestrand!
Unquote
Kjører vanligvis gjennom Holmestrand på vei mellom Sandefjord og Asker, I-mieven går ca 6 km lengre enn ved å kjøre e18 , tidsforskjellen er få minutter. Vet om flere vestfoldinger som alltid kjører gamleveien og spare strøm.Er meget godt fornøyd med nye lademuligheter i Holmestrand.Har måttet ty til Schukokontakten ved Sundancebutikken et par ganger , men det blir det slutt på nå.
Sitat fra: goggo på torsdag 25. september 2014, klokken 15:24Sitat fra: emil på torsdag 25. september 2014, klokken 15:12Ja, enig i det.
I hvertfall bra at det er en operatør som tar betalt for bruk/tid og ikke fastpris pr lading.
Hvis det nå er slik at Fortum tar ansvaret for drift både når laderne virker og når de ikke virker, så er jeg happy jeg. Hvis de fortsatt skal skylde på underleverandører hver gang det er et problem så tror jeg at jeg bare får slå meg til ro med at saktelading er tingen for meg...
Sitat fra: AndersinOslo på søndag 14. september 2014, klokken 16:51Har selv en 3 år gammel B klasse i tillegg til I- miev - har bare gode erfaringer med BOS forhandlere og service . Hittil har jeg ikke sett antydning til rust noen steder. Ikke glem at Mercedes i utlandet har solgt elektrisk Smart i lengre tid, så erfaringen til konsernet med elbiler er vel ikke dårligere enn hos mange andre produsenter. Hadde B klassen kommet med hurtiglader hadde den vært et godt alternativ for min del.
Og, jeg ville ikke kjøpt en elektrisk Mercedes uansett. Elendig service hos forhandlerne, kranglete på reklamasjoner, kjent for store rustproblemer og null kompetanse på elbiler.