Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Kenny

#16
BMW i3 / Sv: Ting jeg lurer på.
tirsdag 22. desember 2015, klokken 09:44
Sitat fra: Ingeniøren på mandag 21. desember 2015, klokken 21:47
Sitat fra: Ingeniøren på mandag 14. desember 2015, klokken 06:58
Tittet under dashbordet i går på i3'n og der fant jeg to retangulære åpninger i plasten rundt 10x20 cm - en på hver side (fører/pasasjer). Kjenner man under så kan man stikke armen langt oppimellom det helligste. Syntes det burde stitte noen deksler over dette mot evntuelt overivrige hender. Mulig et deksel over diagnosekontakten og. Deksel til 12V kontaken på midten mangler og.

Skal det være slik ?

Ingen som har tittet under dash'n og kan bekrefte at de 2 stor åpningene ikke skal være dekket av deksler ?

Kanskje ikke det beste bildet, men slik ser vår 2014-modell ut under dashbordet. Åpent her også :)
#17
BMW i3 / Sv: Salg av i3
mandag 26. oktober 2015, klokken 11:26
Da må den i så fall ha blitt tatt ut, noe som er litt merkelig.

Den er nemlig med i prislisten som var gyldig fra 16. november 2013
#18
BMW i3 / Sv: Trondheim - Storlien
onsdag 14. oktober 2015, klokken 09:54
Blir en liten bump dette, men føler det er nyttige data som hører hjemme i denne tråden.

Prøvde meg på en tur her i går tirsdag 13.10.

Startet med forvarmet bil på Strindheim, via Charlottenlund så direkte til Storlien.

Distanse hver vei: 104 km

Værforhold: I Trondheim var det rundt 7 °C, men vi traff på tåke og 0,5 - 3 °C i dalene etter Stjørdal, noe som gjorde at viftene tidvis gikk mye for å få unna fuktigheten. Her kunne vi nok minket forbruket noe ved å senke temperaturen. Ble for det meste kjørt med ECO PRO+, men uten ACC da kameraet slett med mye dugg.

Ved ankomst var det ca. 10 % igjen med estimerte 8 km rekkevidde, noe som gir et beregnet forbruk på 16,2 kWh/100 km (glemte dessverre å lese av faktisk forbruk).

Tilbaketuren gikk med et avlest forbruk på 12,3 kWh/100 km, her var laveste temperatur 5 °C og tåken hadde lettet. Kjørte her med ECO PRO og store deler med ACC.
#19
BMW i3 / Sv: Ting jeg lurer på.
lørdag 12. september 2015, klokken 17:58
Hei,

Lading kan betales via goCharge-appen for den nette sum av 149,- om en ikke har avtale.
#20
BMW i3 / Sv: Bytte fra Vinter til Sommerdekk
mandag 06. april 2015, klokken 10:55
Supert tips LMOR! Tror det er mange som ikke vet om dette med "Jack Pad".

Har selv improvisert de to gangene jeg har byttet dekk på i3en, men nå bestilte jeg like så godt en "Jack Pad" fra eBay til ca. 120 kroner inkludert frakt.
#21
Opplever tilfeldig knirking ved kjøring. Kan høres ut som om det kommer fra venstre side foran, inne i kupeen, men er svært vanskelig å lokalisere da det skjer såpass tilfeldig. Kan være helt stille i perioder for så å skje flere ganger per tur. Virker som om det er uavhengig av temperatur.

Er det noe andre med lignende erfaring?
#22
Bilen var inne hos Sulland Trondheim i dag for reparasjon av AC og Drive Train.

AC ser nå ut til å fungere helt fint, men etter 3 timer dukket Drive Train Error opp. Ringte opp BMW via Teleservice som sendte Viking.

Etter ca. 20 minutter var alt tilsynelatende ok, men det ble likevel besluttet å frakte bilen til Sulland hvor den skal diagnostiseres i morgen. Bilen fikk siste SW i dag, så kan tyde på en fysisk feil.

Som erstatter fikk jeg en av i3-demobilene, så tommel opp for Sulland!
#23
BMW i3 / Sv: Klimaanlegg på varme dager
tirsdag 03. juni 2014, klokken 14:10
Stemmer det, på vår bil var det ventilen med det flotte navnet "ventil 1" som er problemet. Skal fikses nå på torsdag, så krysser fingrene.
#24
Har til nå opplevd to forskjellige feil:

  • AC fungerer ikke - ventil som må byttes
  • Drive Train error - blir tatt på neste verkstedbesøk
Har hittil opplevd bra service når det gjelder verkstedet i Trondheim  :)

Edit: Da er bilen frisk og rask igjen etter en dag på verkstedet  8)
Edit2: Drive Train er tilbake..
#25
BMW i3 / Sv: Klimaanlegg på varme dager
onsdag 28. mai 2014, klokken 17:14
Samme problem som mange andre her, ventil nr 1 må skiftes. Venter på ny time da ventilen er under bestilling. Estimert tid på å rette problemet er 4 timer da de må fylle på med nytt kjølemiddel.
#26
BMW i3 / Sv: Ekstrautstyr og gadgets til din i3
mandag 05. mai 2014, klokken 17:29
Har kjøpt inn gummimatter til vår. Disse må dog rengjøres ganske ofte da de har en jevn overflate og ikke det vanlige "gummimattemønsteret".
Har lest om folk som beholder de som følger med Loft-interiøret, og det går visstnok bra så lenge de støvsuges med jevne mellomrom.
#27
Takk for testen! Har vært svært vanskelig å finne noen offisiell dokumentasjon på dette.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA