Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - LMOR

#5506
BMW i3 / Sv: Adkomst bakseter
fredag 13. desember 2013, klokken 17:11
Og så slipper du bulker fordi setebeltsfestet kommer i klem :-) Og mindre risiko for småbulker når andre dører slår inn osv.
#5507
BMW i3 / Sv: test bmw i3 vs tesla
onsdag 11. desember 2013, klokken 00:17
Det er flere forskjeller mellom Leaf og i3s batteriteknologi, og en av de viktigste er måten temperaturen kontrolleres under kjøring. Det gjør at i3 bruker mindre strøm, blir mindre påvirket av temperatur og får lengre levetid.
#5508
BMW i3 / Sv: Prøvekjøring av i3
onsdag 11. desember 2013, klokken 00:03
Har søkt på nettet, og ikke funnet andre som har hatt samme problemet, så dette kan ikke være vanlig. Selgeren hadde samme problemet når jeg skulle prøve bilen, men da stod ladekabelen i... Tok lang tid før han fant ut av det. Ellers regner jeg med at du hadde kontroll på nøkkelen. Hvis ikke nøkkelen er i bilen, vil den ikke starte. Utenfor en bilbutikk er det fort gjort å glemme det. Du kan sikkert kjøre uten nøkkel, men stopper du, kan du ikke starte igjen.
#5509
BMW i3 / Sv: LED fjernlys
lørdag 07. desember 2013, klokken 16:43
Jeg så det samme. Men de har nok sitt på det tørre. Det står bare at kjørelysene er adaptive, og nedblending av fjernlysene fungerer helt sikkert like fint som på andre BMWer.

Problemer er at vi ikke får adaptive fjernlys, slik som jeg trodde. Men egentlig spiller det ikke så stor rolle, fordi det kommer til å være sjelden eller aldri at mange av oss trenger fjernlys i og rundt en by.

Da gjenstår bare at vi betaler for mye. Men de kan sikkert argumentere med at spesialversjonen til Norden koster like mye å lage. (Fjernlys med LED ble kanskje ikke godkjent).
#5510
BMW i3 / Sv: LED fjernlys
fredag 06. desember 2013, klokken 18:56
Takk for innsatsen! Men betyr dette at vi betaler like mye som de i andre land betaler for LED fjernlys? Skulle ikke prisen være lik i alle land? Og er det ikke litt misvisende da å kalle dem adaptive, hvis det bare gjelder nærlys?
#5511
BMW i3 / Sv: i Remote og klima-anlegg
fredag 06. desember 2013, klokken 14:51
Sitat fra: MortenH på fredag 06. desember 2013, klokken 13:24
Her er et screenshot jeg tok fra BMW Remote app for Android.

Takk, men det hadde jeg sett. Det var bare noen som skapte litt usikkerhet (inkludert BMW sin egen beskrivelse), om dette valget bare var synlig når den stod til lading.

Men som nevnt er dette nå testet ut at det virker på en bil i dag.
#5512
BMW i3 / Sv: LED fjernlys
fredag 06. desember 2013, klokken 14:47
I begynnelsen av denne filmen ser du at fjernlysene må være LED. Der er ikke nok reflektorareal til at det kan være halogen. Her ser du også at de nedre lysene er til tåkelys og blinklys.

http://www.youtube.com/watch?v=aSFToaqKDGk&list=TLxIypwFq6em9afpNNjeLhq9RtTf6hstRD
#5513
BMW i3 / Sv: i Remote og klima-anlegg
fredag 06. desember 2013, klokken 12:23
Du hadde kanskje testet det, men jeg har nå også fått det bekreftet av en som testet det ut i dag.
#5514
BMW i3 / LED fjernlys
fredag 06. desember 2013, klokken 09:10
Så en plass en som mente at fjernlysene, selv i 5A2, var halogen. Men det høres ikke rikting ut, og på bildet ser det ikke ut som det er halogen. Og adaptive lys dekker normalt også fjernlys?
#5515
BMW i3 / i Remote og klima-anlegg
fredag 06. desember 2013, klokken 09:07
Har noen, eller kan noen, sjekke at en kan varme opp bilen på forhånd via i Remote, selv om den ikke står til lading. Vil gjerne kjøre hjem varm også.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA