Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Warlock

#496
Ikke så lett å ta bilder av installert kabel, men legger ved et bilde av splitterkabelen. Man skrur løs  ODBII pluggen i bilen og slipper den end. Skrur inn den blå kontakten til venstre i bildet i dennes sted, og man ser ingen forskjell (og lokket går på uten modifikasjoner). Original kabel plugges inn i kontakten til høyre. og med noen få strips har man også fått festet dette opp ganske bra. Nå har man en ekstra ODBII plugg under "hanskehyllen" også, den bakerst til venstre på bildet...
#497
Jeg ville kjøpt en splittekabel (eller egnentlig, jeg har kjøpt en y-kabel fra et kinafirma. Kommunikasjonen var vel o merke svært spesiell). Man kan da skru ned kontakten, og plugge sammen og skru en av y-armene inn ved siden av sikringsboken og a en løs OBDII kontakt henende under klar til mer eller mindre permanent inplugging...
#498
Sitat fra: BauDemo på torsdag 29. september 2016, klokken 17:20
I think that what you trying to do is not going to give you any positive results - you need to know what the problem is before fixing it and without diagnostic equipment AND knowledge it is like sending a doctor to fix a spaceship with a paperclip.

You know, the Doctor is the only one who can fix a spaceship with a paper clip ;)
#499
This would be a GEN2 PCU, there is probably not many problems with it, but it might be a blown fuse or two to the auxiliary/Heater/Air Condition plugs. Fortunately, you can check this out by taking of the back-plate and measure this before you assemble, its easy to solder out and replace if you find a blown one...

I believe the front driving axle is from a saxo or P106 or similar, and the back axle is rumored to be from a P306. I see refurbished parts on finn.no regularly.
#500
"Nye" TH!NK City produsert fra 2008 - 2012 / Sv: CALIX varmer
lørdag 24. september 2016, klokken 11:48
Denne tråden: http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,24690.msg418816.html#msg418816
Sammen med: http://www.evmonitor.info/2015/11/calix-water-warmer-for-think-a306.html
burde kunne gi deg det du trenger for å finne 400V pluss og minus.
Ellers kan du vente til eventuelt Baudemo kan kommentere ditt bilde eksakt....
#501
"Nye" TH!NK City produsert fra 2008 - 2012 / Sv: CALIX varmer
lørdag 24. september 2016, klokken 11:12
Hmm, hvilken varmer er det der? Ligner ikke på de calixvarmerne jeg har sett til think...
Litt vanskelig å svare på hva som er + og hva som er - ut i fra bare bildet også. her trenger vi nok mer info...

EDIT: Hmm kanskje det der er den vanlige Calix BEV-bvarmeren fra en veldig snål vinkel?
Baudemo laget følgende sak for en lignende tråd her på forumet for en stund tilbake: http://www.evmonitor.info/2015/11/calix-water-warmer-for-think-a306.html
(skal se om jeg finner tråden)

Ellers kan man jo skru opp o analysere kretsen? ;)
#502
Veldig fin løsning.  8)
Printet du hele plata ny, eller kuttet du hull i den gamle og printet bare "innsatsen"?
#503
Trøndelag elbilforening / Sv: Jobbparkering i Trondheim sentrum
lørdag 27. august 2016, klokken 16:37
Nei det er jo svært lite annet enn cupcakes, kaffe og klær i sentrum, så hvorfor skulle man dra dit? Er en sjelden gang på Outland, sjappa på vitensenteret, og sportsbua, men forutenom de er det jo ikke noe man trenger å dra til sentrum for...
#504
Sitat fra: madmartigan på tirsdag 09. august 2016, klokken 13:52
Er usikker på hvilken PCU det er, hvordan ser man forskjell?
Understellsnummer er: YYCFT26BX8J005177

Hmm, en liten korrigering til meg selv her, nå som elbilwiki er oppe igjen ser jeg at du har Generasjon 1 motor og PCU  ( http://elbilwiki.no/index.php/Ny-Think#PCU_og_motor ). Da skal du etter det jeg vet ikke trwnge ekstra blindplugg (du har runde plugger?) og du kan enkelt og greit bare kople helt fra varmekolben uten å få problemer. Dette kan nok bekreftes av andre på forumet før du tester :)
#505
At airbaglampa ikke lyser er fordi noe i RAC-boksen er gåent. Det koster noen få lapper å fikse, men her kan vel BauDemo svare mer presist da det er han som selger ny dippedutt...

Dersom bilen har stått uten strøm en god stund tar det glatt noen titalls timer for å varme opp batteriet før det i det hele tatt begynner å ta til seg ladning, ha tålmodighet her. 12V må selvsakt funke først....

Gearkassen vil leve lenge om man nå er smart å skifter olje på den. dette er ikke vanskelig eller dyrt å gjøre selv (og sikkert ikke dyrt å få gjort hos en bilmekaniker heller)
#506
Ja, det må stå en sånn firkantet/oval plugg i begge uttakene for at bilen skal virke. Du kan selvsakt bytte om på de to, da uttakene er helt like, men det må like fult stå noe i hver plugg.
Det er egentlig bare en kortslutning mellom to pinner inni der som er nødvendig men å stikke bnders inn i en 400V plugg er virkelig ikke noe jeg vil anbefale.

Det å lage en blindplugg er jo egentlig ikke vanskelig, det er bare å kutte av lederne på varmekolben og fjerne/isolere kablene. Dette gjør derimot det svært vanskelig å bruke varmekolben senere selvsakt. Nå vet vi heler ikke om det er varmekolben som er gåen. Man kan starte med å undersøke denne med et multimeter. Det skal være uendelig motstand en vei og bare et diodefall over hovedlederne i den andre retningen. Om du har tilgang på en megger skal det være ingen kontakt mellom jord og hver av de to kontaktene. (Kontaktene er de to store i pluggen inn til varmekolben). Dersom du ikke får tak i måleutstyret beregnet for thinken fra Trondheim Thinkers kan jeg komme innom med en blindplugg en dag slik at en kan teste om bilen starter da (men jeg må ta den ut av bilen til dama først). Jeg har dog dessverre ikke mulighet denne uka...
#507
Kan du ikke bare kopiere innholdet i Hovedside til Forside, eller er Hovedside en (delvis) autogenerert side?

Og ja forresten: Jippi jai jai jippijai. Elbilwiki er tilbake!!!
#508
elbil.no og elbilforumets nettsider / Sv: Nye elbil.no lansert
mandag 08. august 2016, klokken 01:07
De har nå lagt passordbeskyttelse på http://gammel.elbil.no/ , noen som vet brukernavn/pass dit?
Snakk om å motarbeide sine egne medlemmer....
Jeg vurderer sterkt å melde meg ut etter dette.
#509
Har ikke diagnoseapparat dessverre.
Hvilken generasjon PCU har du?
Fikk du sjekket ut 12V?
Siden du nesten mistenker varmekolben, kanskje du kan prøve med å bytte HW-tilkoplingen med en blindplugg?
Er selv i Trondheim, men vet ikke helt hva jeg kan bidra med (har dog tatt ut PCU to ganger på damas bil for å bytte sikringer, så om du kommer dithen og må ut med PCU kan jeg sikkert bistå...)
#510
Kanskje han holder til nord for polarsirkelen en plass? Praktisk sett (og definisjonsmessig?) er det jo en lang sammenhengende dag så lenge solen ikke har gått ned ennå....
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA