Er de ikke noe med at en ikke kan bytte batterikjemi for da vet ikke brannvesenet hvordan de ev skal slukke en brann? Mao, må Powerwall og ande slitne bilbatterier i hus regisreres hos brannvesenet for korrekt brannslukking?
Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.
Vis innleggmenySitat fra: Espen Hugaas Andersen på fredag 08. mai 2015, klokken 14:49Sitat fra: Ferry på fredag 08. mai 2015, klokken 14:40Ja, hvis du har 32A kurs.
Jeg vet ikke sikkert om det er IT eller TN-nett. Men det er et helt nytt byggefelt, med et trafohus som ser helt nytt ut. Regner derfor med at det er 400V TN(?) For lading av i3 blir det vel ett fett? Den trekker vel 32A 230V enten mellom L1-L2 på IT, eller L1-N på TN?
Det vil normalt finnes et skilt på trafohuset med spenning.
Vanlig sikring i IT = 3*63=> 25kW, TN = 3*40 => 27kW.
Ulempen med 16A 400V TN trefase, så kan BMWen maks trekke 16A. Hvis du ikke kan øke hovedsikringen kan du vurdere å legge opp både 32A 230V enfase *og* 16A 400V trefase til garasjen. Med BMWen får du da ~7 kW og med en elbil med trefaselader vil du da få 11 kW. Dette er noe som bør være mulig å få satt opp uten for mye styr. (Men å bruke de begge samtidig vil slå ut hovedsikringen.)