Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - pberg

#826
BMW i3 / Sv: Wallbox Pure
mandag 23. desember 2013, klokken 12:20
Hvorfor er det slik at Wallbox Pure selges i UK med 32A/7.4kW, mens i Norge er den på 16A/3.7kW? Er det en annen boks de har der borte? Hvis jeg først skulle ta kosten med å sette opp en slik boks, så ville jeg jo helst hatt den med maksimal mulig effekt. Du MÅ jo ikke lade med 32A selv om du kan...
#827
Model S 2013 - 2022 / Sv: Slike dører vil jeg ha på min neste Teala.
mandag 23. desember 2013, klokken 12:17
Det er nok ikke uten grunn at denne dørløsningen ikke slo an, for å si det slik.
#828
Model S 2013 - 2022 / Sv: Slike dører vil jeg ha på min neste Teala.
mandag 23. desember 2013, klokken 09:55
Da er det jo bare å plassere batteriet i taket...
#829
BMW i3 / Sv: Gassrespons og regen på i3
mandag 23. desember 2013, klokken 00:29
Jeg har en E36 M3, 3-liter med 286hk, og sylskarp gassrespons med ett spjeld pr. sylinder. Responsen i i3en er like rask som M3en i farter over ca 30. Forskjellen ligger i at med M3en så varierer selve akselerasjonen med turtallet på en helt annen måte. I3 har mer jevnt drag, mens M3en varierer med turtallet, og du må skifte gir. M3en går 0-100 på ca 6 sekunder, og du må gire en gang. Det er ingen form for antispinn el.l. bortsett fra sperredifferential.

Men dersom du ligger i bytrafikk med M3en i 3-4 gir med 1500 rpm, så er i3en raskere i mellomakselerasjonene. Du må ha litt turtall på S50-motoren for å få god akselerasjon. Ligger du derimot i 2. gir i 50, så blir i3 nokså umiddelbart parkert. Og så fortsetter M3en til 260 (egentlig sperret på 250, men går i hvert fall 260 på GPS, og 270 på speedometer)...

Samt at en kan krysse hele Tyskland på langs på en tank i motorveifart. Hver til sitt bruk. :-)

Jeg har også en mistanke om at veldig mange som blir sjokkert over draget i en Tesla ikke har kjørt en relativt lett bil med en sugemotor med god respons. Ja, den går bedre enn en 20 år gammel M3, men ikke SÅ mye bedre når du utnytter alle girene i M3en.
#830
BMW i3 / Sv: Gassrespons og regen på i3
søndag 22. desember 2013, klokken 15:11
Jeg la merke til at det var merkbart mindre respons under 30-40km/t enn over. Over den hastigheten var responsen umiddelbar. Under var den godt dempet. Tipper det er fordi California-hippie-damer på platåsko ikke skal sprette for mye rundt under parkering...    :D
#831
BMW i3 / Sv: BMW i5 under arbeid?
søndag 22. desember 2013, klokken 00:03
Kan du kjøre Nrk nett-tv fra internett på Tesla - skjermen når du kjører?
#832
BMW i3 / Sv: Hvordan spesifiserer du din BMW I3?
lørdag 21. desember 2013, klokken 18:50
Jeg likte ikke noen av de andre interiørene, borsett fra skinninteriøret, og det blir for dyrt i min mening. Så da droppet jeg det, og dermed også driver assistenten.

Jeg gjorde også en vri med hjulene, siden vinterfelgene i 428 er like foran og bak, og har samme dekkdimensjon, så setter jeg sommerdekkene på de felgene, og vinterdekkene på kumlokk-felgene....  Det er veldig praktisk å ha samme dimensjon på alle hjulene.
#833
BMW i3 / Sv: Hvordan spesifiserer du din BMW I3?
lørdag 21. desember 2013, klokken 18:06
Jeg endte opp med dette:


BMW i3 1Z21
Andesite Silver med highlight BMW i Blue B81
Stoff "Neutronic" Aragats Grey BHGI

Spesifikasjon:
Standardutstyr

Fabrikkode 230
19" BMW i Lt/aly wheels Star-spoke 427, BMW EffDyn 2D6
Dekktrykksmonitor 2VB
Varseltrekant og førstehjelpssett 428
Oppvarmbare forseter 494
Batterivarmer med varmepumpeteknologi 4T9
Speedometer med kilometertelling 548
Sterkere strømforsyning 570
Deaktivering av passasjerkollisjonsputen 50 A
Intelligent emergency call 6AC
TeleServices 6AE
Remote Services 6AP
Battery Certificate 7AQ
Engelsk språkversjon 853
Svensk instruksjonsbok/Servicehefte 885
Kjølemiddel 8R9
AG kode 8TG

Ekstrautstyr

Mobility kit 2VC
Alarm 302
Gulvmatter i velour 423
Ekstra koppholder 442
Hurtiglading DC
Hurtiglading AC
Navigasjonssystem Professional 609
DAB+ radio 654
BMW Apps
Comfort Advanced Pakke 7GA
Multifunksjonstaster pa rattet 249
Aut. avblendbare utvendige speil inkl. el. innklaffbare sidespeil 430
Midtarmlene foran 473
Oppbevaringspakke 493
Regnsensor 521
Klimaautomatikk 534
Dynamisk cruise control 544
LED frontlykter 5A2
Norsk ladekabel BLZ
Chassisnummer i frontrute SSM
19" BMW i vinterhjul Turbineike 428 ZVT
#834
BMW i3 / Sv: Remote services
fredag 20. desember 2013, klokken 19:34
I følge selger på Bavaria i dag, så trenger du ikke noe ekstra for å få app-styring av varme og lading. Så da tok jeg ikke noe ekstra der.
#835
BMW i3 / Remote services
fredag 20. desember 2013, klokken 12:44
I følge prislista så har i3

6AC intelligent eCall,
6AE Teleservices og
6AP Remote services

som standard. Er det mer enn dette som skal til for å fjernstyre varme og lading? Eller må en ha 6AK connected services i tillegg?

Fant dette i uk:


3. Remote Services (SA6AP)

    requirement for using the Remote Services (6AP) service: ConnectedDrive Services (6AK) and/or Intelligent Emergency Call (6AC)
    requirement: registration in the My BMW ConnectedDrive customer portal
    the vehicle can be locked and unlocked via the BMW Call Centre or My BMW Remote App (smartphone app)
    My BMW Remote App is available on the App Store or on Google Play™
    other remote functions: localisation of the vehicle by flashing the lights/sounding the horn, temperature control inside the vehicle



#836
BMW i3 / Sv: To buy or not to buy...?
onsdag 18. desember 2013, klokken 20:17
Si nei, så rykker vi andre fram i køen...

;)
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA