Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 495 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.


Meldinger - pberg

Sider: [1] 2 3 ... 52
1
BMW i4 / Sv: Konfigurator er nå online på bmw.no
« på: Mandag 26. Juli 2021, klokken 13:36 »
Det kommer jo alt an på. Har du f.eks. en dobbeltgarasje, så parkerer en jo ofte en hver vei, slik at førerdørene åpner mod midten...

2
Lade hjemme / Sv: Første elbillader
« på: Mandag 19. Juli 2021, klokken 16:49 »
Easee har b-vern innebygget.

3
BMW i4 / Sv: Konfigurator er nå online på bmw.no
« på: Torsdag 15. Juli 2021, klokken 17:51 »
Shadowline er vanligvis sort.

Ladeporten står på samme side som på i3, og det har i hvert fall funket helt greit for min del.

Du har jo valget mellom standard dekk som er 255 og sportsdekk som er 285. Hvis 3cm er viktigere enn 100km rekkevidde, så velger du det....

4
BMW i4 / Konfigurator er nå online på bmw.no
« på: Onsdag 14. Juli 2021, klokken 19:15 »
Ser ut til at det meste er på plass der nå.

5
BMW i4 / Sv: BMW i4 specs offentliggjort
« på: Onsdag 07. Juli 2021, klokken 20:34 »
Eneste jeg stiller spørsmålstegn ved er kanskje bakkeklaringen på 125 mm. EDIT: Dette er vel omtrent som min tidligere Model S m. stålfjærer. Det gikk jo for det meste greit, selv om det var litt slitsomt. På BMW’en er luftfjæring standard, så da holder den kanskje rett nivå uansett last i alle fall. Men man kan kanskje ikke heve bilen?


Den har vel bare luftfjærer bak, så da er det nok en god gammeldags nivåregulering av bakparten. Altså at den holder samme høyde uansett last. Foran er det jo vanligvis liten variasjon med last uansett.

6
Lade hjemme / Sv: Løsning for 400 V TN og trefase inn
« på: Fredag 02. Juli 2021, klokken 17:30 »
Jeg ville nå valgt å legge fram 5x6mm2 med mr-flex til laderen + 32A sikring, så er i hvert fall kablingen dimensjonert for 32A. Så kan du heller redusere maks amp i laderen. Det gjorde jeg på hytta, så der er det en 32A kurs der ladingen er redusert til 20A i selve laderen.
Akkurat dette gjorde jeg og når nettselskapet ikke ville gi meg mere enn 20A.

Jepp, det var problemstillingen hos meg også. Haugaland Kraft.

7
Lade hjemme / Sv: Løsning for 400 V TN og trefase inn
« på: Fredag 02. Juli 2021, klokken 07:24 »
Jeg ville nå valgt å legge fram 5x6mm2 med mr-flex til laderen + 32A sikring, så er i hvert fall kablingen dimensjonert for 32A. Så kan du heller redusere maks amp i laderen. Det gjorde jeg på hytta, så der er det en 32A kurs der ladingen er redusert til 20A i selve laderen. Prisforskjellen på kabelen er neglisjerbar, og det er jobben med å trekke og koble som koster penger.

Equalizer er kjekk å ha, men ikke påkrevd om du setter bilen til å lade når ikke noe annet trekker strøm, f.eks kun mellom 0000 og 0600.

8
BMW i3 / Sv: Ryktene om i3 med enda større batterikapasitet - sannsynlig?
« på: ſøndag 13. Juni 2021, klokken 00:05 »
Spørs om du ikke da må bruke Apple-strøm, der Apple tar 30% av omsetningen...

 ;D

9
BMW i4 / Sv: Alternativ grill
« på: Torsdag 10. Juni 2021, klokken 23:22 »
I videoen i linken så viser de også bredding og standard skjermer.

10
BMW i4 / Sv: Alternativ grill
« på: Onsdag 09. Juni 2021, klokken 23:17 »
Det er jo foreløbig bare photoshop, men jeg vil jo tro at dersom de setter i gang med å lage det, så må to ting fungere.

I videoen som lå der byttet de litt mellom standard, og div varianter. Ganske stilig.

11
BMW i4 / Alternativ grill
« på: Onsdag 09. Juni 2021, klokken 18:44 »
Denne så faktisk MYE bedre ut enn den originale:

https://www.thedrive.com/news/37132/a-replacement-bumper-for-the-2021-bmw-m3-and-m4-is-already-in-the-works



Dette er rett nok en M4.

13
BMW i4 / Sv: BMW i4 specs offentliggjort
« på: Fredag 28. Mai 2021, klokken 14:04 »
De må jo uansett konkurrere i et marked.

14
BMW i3 / Sv: Bremseskiver
« på: Onsdag 19. Mai 2021, klokken 23:43 »
koed.no og schmiedmann.no har også deler. Har veldig gode erfaringer med Koed på BMW-deler generelt.

15
BMW i3 / Sv: Ryktene om i3 med enda større batterikapasitet - sannsynlig?
« på: ſøndag 16. Mai 2021, klokken 22:51 »
Usikker, ble bare nevnt i en bisetning. Men det er nok stort prutningsmonn nesten uansett hvor du er.

Sider: [1] 2 3 ... 52