Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Ronnyschafer

#16
OBC på min i-MiEV sa takk for seg i vinter. Den stod i flere mnd hos Motor Forum (Påstått personell mangel)
Etter svar først i Juni skulle jeg hente den, men den var en del demontert og måtte vente til den personen som hadde demotnert (for å feilsøke? sjekke sikring?) kom fra ferie og kunne montere alt på plass.

I dag fikk jeg beskjed om at bilen kunne hentes, men den starter jo ikke.

Fikk en brukt OBC av Engolf (Medlem her på forumet - igjen TUSEN TAKK Engolf)

Trenger nå hjelp til å få byttet denne da Motor Forum Lillestrøm skal ha 5000kr for jobben, noe som jeg synes er uhørt dyrt for rundt en times jobb.

Noen som kan bistå meg i denne jobben?

På forhånd takk !
#17
Hei, hvordan endte denne "historien" ?
#18
WoW, det var utrolig snilt av deg  :+1: :+1: :+1: :) :) :)
Hvor i landet bor du?
#19
Noen som  vet delenummeret på OBC som passer min 2012 modell?
Har spurt Motor Forum men de påstår de ikke kan hjelpe meg.
#20
Brukte du lang tid på å bygge om den OBC'en? Hadde jo vært fint ned en nyere obc som ikke har den samme defekten som 2011 og 2012 modellene har.0
#21
Imponert ! 👍😊
#22
Acceptus, kunne du tenke deg å gjøre jobben for meg hvis du bor/ jobber i storOslo området ?
#23
Hvilke modeller passer til hvilke årganger ?
Kan en 2012 modell bruke obc fra 2017 osv?
Noen som vet?

Noen som har en til salgs?

Takk for alle gode svar i denne gruppen 👍
#24
Ja, synes det var en syk pris for feilsøking.
Noen som vet om 5000kr er ok pris for å bytte obc eller har de tatt seg veldig godt betalt også her?
#25
Min erfaring med ElBilMek i Asker er absolutt ikke bra.  Begge gangene jeg har hatt bilen der har de kommet med påstander om deler som er gåen og må byttes til mange tusen ikke stemmer. Tok bilen med det et annet verksted der de bekreftet at delen ikke måtte byttes og endte om med regning på under 2000kr istedet for 11-12000 så anbefaler å sjekke nøye før man booker timer der.
#26
I begynnelsen av mars måtte jeg taue min 2012 i-MiEV til Motor Forum Lillestrøm. De har frem til i dag hatt bilen stående der og jeg har uendelig mange ganger purret på de for å få svar på hva som er feil. Som regel svarer de ikke eller de tar imot beskjed og skal ringe meg uten at noe skjer.
I dag ringte de til slutt tilbake og forteller at sikringen til obc ikke er gått og at det mest sannsynlig er obc som har tatt kvelden.
De skriver videre at de må feilsøke mer, mye mer, for å konkludere noe sikkert.
De antyder 8-10 timer med søk til 1950+mva pr time. Er dette skremselspropaganda ?

Jeg har allerede varslet de at jeg tenker ta saken videre med NAF advokatene.

Over til hovedproblemet, kan obc fra alle årsmodeller benyttes om jeg ønsker kjøpe ny og hva kan keg forvente det koster å få byttet den på verksted om jeg kjøper brukt obc selv?

Noen som har erfaring med å krangle med Mitsubishi om dette problemer ref 10 års garanti på obc i USA?
#27
Synes det høres lurt ut. Jeg er i alle fall NAF medlem og de er de som har tauet meg til Motor Forum begge gangene bilen har stoppet ned dette problemet.

Det som er pussig er at når bilen ankom Motor Forum første gang i forrige uke startet den uten protester. De gjorde ikke annet enn å feilsøke før de slettet noen gamle feilkoder og jeg hentet bilen. Kjørte ca 5 km parkerte og handlet. Kjørte 2 km til barnehagen og der ville den på nytt ikke starte igjen.
Samme lamper lyser igjen.
Frustrerende....
#28
Noen som har erfaring med å bytte sikringer på i-MiEV?

Min i-MiEV stoppet plutselig på mandag. Gul varsellampe med bil og utropstegn lyser sammen med rød ikon av batteri. 12V batteri var dødt og tok ikke lading. Nytt batteri er satt inn men samme felimeldinger og bilen starter fortsatt ikke.

Leste på forumet :
Det viste seg at en bruker på facebookgruppa for trillingene (med mer erfaring enn meg) med suksess hadde byttet sikringen i topplokket på inverteren så jeg ba verkstedet om å gjøre akkurat dette.

DA forsvant feilmeldingen og bilen fungerte fint igjen.

Kan dette være løsningen her.

Bilen er gått 164.000 km så ikke veldig lysten på dyre reparasjoner på den......
#29
Da er 12V batteri byttet ut med et nytt Sønnac batteri.
MEN til ingen nytte. Samme feilmelding med gul trekant/bil/Utropstegn sammen med rødt batteri.
Leste dette lengre opp i denne tråden:

Det viste seg at en bruker på facebookgruppa for trillingene (med mer erfaring enn meg) med suksess hadde byttet sikringen i topplokket på inverteren så jeg ba verkstedet om å gjøre akkurat dette.

Han hadde suksess og feilkodene ble borte.
Noen som vet hvor disse sikringene sitter og om det er enkelt å bytte de selv for en med 9,5 tommeltotter?

#30
12v batteri er tatt ut og målt. Helt tomt for strøm. Står og lades nå.
Batteriet er heldigvis under 2 år gammelt så får nytt på garanti hvis det ikke fungerer etter lading sa verkstedet jeg kjøpte det på.
Håper det ikke er noe annet feil for bilen har fått nesten feilfritt siden den var ny. :+1: :+1:
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA