Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Cobos

#1111
Think City "Classic" (2000 - 2002 mod) / Sv: Th!nk Big
søndag 16. mars 2008, klokken 12:55
Ingenting er bedre enn at dette er sant, men hvor har du lest dette? Jeg har ikke fått med meg at Think har flyttet Ox over fra Concept til planlagt produksjon?

Cobos
#1112
Humor og kanari / Sv: Noen som vil prøve dette?
lørdag 15. mars 2008, klokken 12:20
Jeg skulle gjerne kunne kjøpt en Aptera, siden jeg liker tankegangen deres. Helst vil jeg se resultater av en krasjtest først, men de sier den vil ha tilsvarende sikkerhet som en bil. Problemet mitt er det punktet hos Aptera hvor det står, kan ikke brukes i snø :( :( Ikke det at det har vært så mye snø i Oslo i det siste, men det virker ugunstig med en bil som ikke takler snø...

Cobos
#1113
Elbiler i media / Sv: Fisker med lyd !
lørdag 15. mars 2008, klokken 12:15
En annen måte å løse dette "problemet" på er å kjøre den dinojuice motoren kontinuerlig i bakgrunnen slik at man alltid har nok støy til at man ikke sniker seg innpå fotgjengere.... eller vent var det ikke det som gjorde det til en miljøbil at den kunne kjøre bare på strøm?   :)

Må innrømme at jeg synes Fisker slår meg som mer og mer en farse, spesielt sammenlignet med Tesla. Er det noen som tror den bilen blir ferdig i slutten av 2009 som de snakker om? Jeg tror det er litt vel optimistisk, bare se på alle problemene Tesla har hatt med sin på mange måter enklere Roadster...

Cobos
#1114
Think City "Classic" (2000 - 2002 mod) / Sv: Think som taxi
fredag 14. mars 2008, klokken 11:04
Jeg skal opp til Trondheim i mai en gang, får håpe du er kommet igang med kjøring da. Ellers håper jeg det er mulig da å gå forbi den vanlige drosjekøen og velge en elbil hvis du står å venter på en stasjon, slik man kan med de forskjellige selskapene idag.

Cobos
#1115
Plugg-inn hybrider / Sv: Kinesisk serie- og parallellhybrid.
tirsdag 11. mars 2008, klokken 17:33
Jeg er egentlig helt med på din sak med minst mulig biler med bensinmotor i kollektivfeltet. Men med tanke på at mange av de nye seriehybridene som er planlagt som Volt med ca 65km, Fisker Karma med rundt det samme og et inntrykk av 40miles blir den nye amerikanske "standarden" er det lurt å eksludere disse ? Ville ikke 50km være et bedre mål siden dette burde holde for de aller fleste daglige turer ?
Hva med at man sier at bilen skal kjøre 100 eller 200km og den prosentandelen som da blir med bensinmotor utløser en tilsvarende % sats av vanlige utgifter? Eks hvis bilen klarer 80km på elektrisk får den da 20% av vanlige avgifter hvis 100km er måletallet.

Cobos
#1116
Plugg-inn hybrider / Sv: Kinesisk serie- og parallellhybrid.
tirsdag 11. mars 2008, klokken 16:02
Jeg er litt nysgjerrig, hva mener dere andre om avgifter og seriehybrider ? Hvordan burde avgiftene for serie hybrider være, eller mer generelt hva er en god avgiftsløsninger for hybrider, siden fininndelingen er vrien... ?

Cobos
#1117
Think City "Classic" (2000 - 2002 mod) / Sv: Ny større Th!nk?
onsdag 05. mars 2008, klokken 13:39
Jeg er klar over at jeg kan høres en smule negativ ut til Think, så la meg være de første til å gratulere Think med GODE nettsider.
Disse klarer kunststykket å være fine å se på, bryter ikke sammen når du ikke har flash OG har masse god informasjon. La oss håpe de klarer å oppdatere de litt oftere enn de forrige :)

Cobos
#1118
Kjøpe elbil? / Sv: Er den nye Think litt dyr i Norge ?
tirsdag 04. mars 2008, klokken 14:05
Griffel: Om Tesla er konkurransedyktig på pris i USA kommer jo an på om man sammenligner med en Corvette eller en Ferrari. Uansett selges jo Roadsteren til et type publikum som er relativt lite prisbeviste. Dette i motsetning til Think City som legger seg i nedre prisegmentet.
Cra: Nå ser det jo ut som Think selger ut det de har av City modeller slik at de burde kunne gå pluss relativt snart. Naturligvis avhengig av hvilken fortjeneste de har per bil ?
Grunnen til at Saxo i elversjon var så dyr er jo grunnen til at mange elbilfirmaer ikke vil inn i den laveste prisklassen, men går for litt større og dyrere biler. På tross av problemene det medfører.

Cobos
#1119
Kjøpe elbil? / Sv: Er den nye Think litt dyr i Norge ?
mandag 03. mars 2008, klokken 22:47
Misforstå meg rett, grunnen til at jeg ikke har bestilt en Think er problemer med lading og dens funksjon som en primærbil. Jeg venter veldig spent på hva Think sier om den nye 5 seters bilen sin. For meg er helt klart miljøaspektet meget viktig slik at neste bil blir en seriehybrid eller en ren elbil. Likevel mener jeg at en ny bil som på pris konkurrerer med bensinbiler burde kunne matche den uavhengig av miljøaspektet. Spesielt når det er store fordeler med elbil kontra bensinbil i Norge. Ken sier det vel egentlig best, Think har funnet den høyeste prisen de kan ta og fortsatt selge ut bilene. De driver jo ikke med veldedighet selvom jeg kunne ønske de gjorde det :D

Cobos
#1120
Elbiler i media / Sv: 5-seters Th!nk
mandag 03. mars 2008, klokken 14:15
Den artikkelen sier at det skal presenteres på tirsdag på Geneve utstillingen, men sjekker man selve utstillingen starter ikke den før den 6. mars, altså torsdag. Mistenker dermed at tirsdag er en leif, men håper jo naturligvis :)

Cobos
#1121
For min del hadde det vært nok om han hadde hatt lyst til å stille opp på en bilmesse, bilutstilling eller en annen event slik at jeg kunne bare sett den med egne øyne, inne og utenpå :) 

Noen som vet om en passende event hvor f. eks. elbilnorge kunne spurt om han var villig til å stille opp?

Cobos
#1122
Kjøpe elbil? / Sv: Er den nye Think litt dyr i Norge ?
mandag 03. mars 2008, klokken 09:39
Utifra den samme kilden jeg refererer til over så virker det som de skal ta £100 i måneden i batterileie i England så det er veldig tilsvarende det de gjør i Norge.
Har sjekket litt mer rundt priser på biler i England og det virker faktisk som relativt sett er Thinken en del dyrere i England enn i Norge. Sammenligner man med f. eks. VW ser man at i England koster en Golf stasjonsvogn £14500, mens i Norge er det ikke mulig å få en vanlig Golf engang til samme innkjøpspris som en Think.
Så spørsmålet er vel da kanskje heller hvorfor er en VW Polo/Citroen C1 el så mye billigere enn en Think? Er det rett og slett så mye billigere å bygge en hel bråte med biler i en stor fabrikk?

Cobos
#1123
Kjøpe elbil? / Er den nye Think litt dyr i Norge ?
søndag 02. mars 2008, klokken 12:48
Jeg leste nettopp en kommentar om den nye Think på en engelsk EV-side, Dannys contentment. Der ble det sagt at den nye Think skal koste £14 000, med dagens kurs er det 145k norske. Er det bare meg som synes det er litt rart at en bil som lages i Norge (med høye Norske arbeidsutgifter) så selges markant billigere etter at den er blitt eksportert til England?
Ville det uansett være noe problem å importere en Think fra England når de kommer i salg der (riktignok litt senere men)?
Eller er dette bare noe jeg irriterer meg over?

Cobos
#1124
Elbiler i media / Sv: Den første Tesla utenfor USA kommer til Norge
fredag 29. februar 2008, klokken 21:13
Jeg har også lest dette med stor interresse, tviler at han ser Tesla'en så tidlig som april dog. Virker som de blir shippet med båt fra England til California for å så få batteriet montert. Og så skal det tilbake til Norge, hvis ikke han får til en spesialdeal som sparer turen over atlanteren.
I tillegg snakker de om en bil i uka bare den første tiden, men det hadde vært veldig stilig å se en Tesla i levende live... noen som vet hvor Langmo bor ?

Cobos
#1125
Elbiler i media / Autobloggreen skriver om Hagas elbilkjøp
tirsdag 26. februar 2008, klokken 07:47
Jeg har via omveier vært kilden til en artikkel på Autobloggreen.  Min epost liker ikke blogsystemet til ABG så hvis noen vil svare så...

Cobos
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA