Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - leaf-newbe

#46
Nissan / Sv: Død Leaf
torsdag 02. oktober 2014, klokken 01:52
Sitat fra: alexanderfjeld85 på tirsdag 30. september 2014, klokken 11:07
Har selv problemer med at Leafen (2013) sliter med å starte etter en del korte kjøreturer. Har skjønt at jeg må investere i en batterilader for å holde 12V batteriet stabilt. Men det var en grunn til at vi kjøpe Leaf, det var for å unngå teknisk biltrøbbel, så jeg er ganske blank.

Hvilken type batterilader bør jeg kjøpe? Og hvordan fungerer disse? (Noen gode løsninger fra denne linken? http://www.bilxtra.no/hjem/bilutstyr_og_deler/bilelektrisk/batteriladere/ )

Jeg har en slik ctek fra bilxtra til 659,- den er grei til å toppe opp batteriet men om spenningen er lav på batteriet pga den har stått i lengre tid greier den ikke å lade opp igjen den går bare i protect og står der å blinker uten å lade. har prøv på flere biler og samme resultat om batteriet er flatt. har nå kjøpt en http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Elektrisk/Batteriverktoy-og-tilbehor/Batterilader-12-V-15-A-med-booster-37746/

den er mye bedre og mye mer for pengene.
den kan lade flere typer batterier og har i tillegg en Booster funksjon som lar deg "hurtiglade" batteriet i 300 sekunder og da har du faktisk nok strøm til å starte en dieselbil som hadde flatt batteri (har prøvd og ble imponert) kan absolutt anbefales.
før lading på 300 sek så sa det bare klik klik uten å dra motoren rundt.
Takk for hjelpen.
#47
Ladeplasser og ladekabler / Sv: Oslo-Tjøme med e-Golf
tirsdag 30. september 2014, klokken 02:48
Hvor langt er det i km? Greit at oslo er stort men tjøme er stort det å husk at det går til verdens ende.
Kjører du forsiktig bør vel du kunne greie 120km med en e-golf uten at jeg har erfaring med den. Spørsmålet er jo om du får ladet på tjøme og om du skal være der lenge nok til å sneglelade
#48
Leaf 2010-2017 / Sv: Noen med 2013-2014 Euro-Leaf i Oslo?
onsdag 17. september 2014, klokken 22:49
kan du fortelle hvordan du får lest ut innholdet på kortet så skal jeg fikse et img til deg.

jeg har lenge prøvd å finne ut hvordan jeg kan i det hele tatt se hva sd kortet inneholder.
greier ikke å mounte kartet i en win7 pc.


har en del erfaring med peugeot sitt navteq nav på  3008.

til de finnes det hacka kart og en kan selv gratis oppdatere fotobox databasen.

#49
dette burde vel være en sak for elbilforeningen.


du skal vel få dekket alle tap i forbindelse med skade forårsaket av andre.
#50
CCS / ChaDeMo hurtigladere / Sv: Tips til hurtigladerleverandører
onsdag 17. september 2014, klokken 20:36
ja samenligningen er nok ganske reel.
for kostnaden å bygge en do og å vedlikeholde den er nok ganske lik en hurtiglader.
eneste fordel er at du kan ta imudium + å drikke minst mulig når du skal ut å reise så slipper du å bruke doene.

så enkelt er det ikke med elbil.
#51
det som bekymrer meg litt er alle disse hurtigladerne som settes opp uten noe form for tak / værbeskyttelse.

byrde de absolutt ha et lite tak.
#52
oppdatering.

nå har prisen sunket til et mer akseptabelt nivå.

første regning var på 4043,-

nå kom ny regning etter at Solum Bil tok kontakt med  Enter på 3081,-

dette med 75% 6 år og 6000,- i egenandel.

så det hjalp å klage. ;)
#53
det er det samme som jeg fikk.
selger hos nissan forhandler sa at maks økning ikke skulle overstige 5%.

jeg nevnte også at det var et stort tema på elbilforum dette prishoppet enter og andre drev med.
så det er mulig det er det som har fått de på bedre tanker.

jeg ba også enter dokumentere at det faktisk var flere skader på leaf en på andre biler som kunne forsvare en slik drastisk økning. men det var jo selvfølgelig noe de ikke ville dokumentere.
det ble også påstått at de utbetalte 1500 pr 1000 de fikk inn noe som høres utrolig ut spør du meg.
i så tilfelle må det ligge leaf'er strødd langs veiene og det gjør det vel ikke.
#54
etter å ha ringt Enter 2 ganger og spurt dem hva det var de holt på med uten at de ville gjøre no med den nye prisen på forsikringen. tok jeg en tur innom forhandleren der jeg hadde kjøpt bilen får å høre hva som var betingelsene på forsikringen de hadde anbefalt meg da jeg kjøpte bilen.
fikk da beskjed om at prisen var garantert de 3 første årene men kunne ha en liten justering på max 5%. jeg sa at jeg syntes det var litt rart at enter da valgte å øke prisen med 37% uten at jeg hadde hatt noe skade. selger sa han skulle kontakte enter for om det var slik de behandlet kundene så skulle ikke bilforhandleren anbefale enter lengre.
i dag tikket det inn ikke mindre en 3 sms på rekke å rad fra enter forsikring hvor de skriver at det har oppstått en feil og at jeg har fått feil pris på forsikringen og at jeg skal få en ny og riktig faktura.
logget inn på minside hos enter og der har de ikke redusert prisen. får nok vente litt å se om det kommer noe nytt.

#55
når jeg kjøpte ny Leaf i september 2013 fikk jeg tilbud om forsikting via nissan forhandleren fra Enter forsikring.
syetes da at prisen var veldig bra 3018,- pr år med 75% bonus. fikk også beskjed om at prisen var garantert de første 3 årene slik at jeg ikke ville få en overaskelse.

i dag tikkett det inn en epost med neste års forsikring på 4043,- det er jo en økning på over 30% hvor ble det av det at prisen skulle holdes i 3 år?

er det andre som har opplevd tilsvarende?
#56
Bra det endelig ser ut som at det skjer noe.
Håper bare de endelig har skjønt at de må sette tidsfris for når de må være oppe å går.
Ellers er jeg redd vi ikke ser noe til disse nye før 2017 om di skal få fortsette i dagens tempo.

Det må settes tidsfrister som må overholdes. så må de trekke støtten om ingen ting skjer innen Fristen slik at andre utbygger kan få støtten slik at vi får de sårt etterlengtede hurtigladerne utenfor tettbygde strøk.
#57
Sitat fra: Svorsk på mandag 18. august 2014, klokken 16:16
Vi borde fixa ett kyosho mini z leaf race innomhus i höst :)


har bestilt 3.
må bare trene litt så er jeg klar.
#58
kan ikke skjønne at folk mener at Fortum er best!

eneste måten jeg kan forstå er at det må være folk i gruppen som oppfyller følgende krav.

1. Lader ekstremt skjeldent eller kun noen få minutter hver gang de lader. (Lader du mer en 20 min hos Fortum så er de dyrere en klippekort hos Grønnkontakt)
2. Er så heldige at de kun har ladet de få gangene laderne til Fortum har fungert.
3. Har ikke tilgang til andre QC en Fortum's der de ferdes.

trenger du å lade lenge så er Fortum ekstremt dyre faktisk dyrere en verstingen Ishavsveien's klippekort på 1k pr lading.
#59
Nissan / Sv: Død Leaf
mandag 18. august 2014, klokken 00:03
Garanti er Garanti.

du har alltid som privatkunde 5 års reklamasjonsrett.

#60
Leaf 2010-2017 / Sv: Støtfangerfolie (bak) til Leaf?
søndag 17. august 2014, klokken 12:25
jeg ga 2000 for tak og 500 ekstra for dørtersklene
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA