Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 600 kroner per år. elbil.no/medlemskap
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - oleredv

#16
Tesla / Sv: Hvor lang tid tar tilbakebetaling fra Tesla?
torsdag 01. februar 2018, klokken 15:02
Sitat fra: Radon på torsdag 01. februar 2018, klokken 14:06
Me henta ut bilen vår 27.12. Og eg ga de beskjed flere ganger om at vi ville ha tilbakebetalt depositum (dvs ha fullfinansiering). Men dette klarte Tesla å rote til slik at når eg fikk første faktura fra DNB var depositumet trukket fra der. DNB sider de ikke kan gjøre noe og Tesla vil ikke gi oss noen form for kompensasjon. Eg er veldig missfornøyd med hvordan Tesla har håndtert denne saken.
Når og hvordan ga dere beskjed til Tesla at dere ville ha depositumet tilbakebetalt?
Eg ga beskjed til delivery noken veker før bilen blei levert. Fekk kredittnota på beløpet eit par dager før bilen blei henta. Sjekka også at beløpet var korrekt når eg signerte lånepapira ved uthenting av bil.
#17
Tesla / Sv: Hvor lang tid tar tilbakebetaling fra Tesla?
torsdag 01. februar 2018, klokken 14:59
Sitat fra: oleredv på lørdag 27. januar 2018, klokken 16:43
Sitat fra: o.b.lix på lørdag 27. januar 2018, klokken 16:41
Sitat fra: sfinxern på fredag 26. januar 2018, klokken 09:30
Hentet ut bil 5. desember. Har enda ikke fått tilbake depositumet. Snart gått 2 mnd nå :o!

Hæ?
Fekk mail frå delivery denne veka der dei bad om iban og swift/bic og då sa dei det ville ta 1-4 veker før pengane er på konto.
Pengar på konto ei veke etter at eg sendte over betalingsinfo.
#18
Tesla / Sv: Hvor lang tid tar tilbakebetaling fra Tesla?
lørdag 27. januar 2018, klokken 16:43
Sitat fra: o.b.lix på lørdag 27. januar 2018, klokken 16:41
Sitat fra: sfinxern på fredag 26. januar 2018, klokken 09:30
Hentet ut bil 5. desember. Har enda ikke fått tilbake depositumet. Snart gått 2 mnd nå :o!

Hæ?
Fekk mail frå delivery denne veka der dei bad om iban og swift/bic og då sa dei det ville ta 1-4 veker før pengane er på konto.
#19
Bestilling og levering / Sv: Hvordan virker referal systemet?
torsdag 25. januar 2018, klokken 19:37
Sitat fra: Sindre M. på tirsdag 09. januar 2018, klokken 23:31
Sitat fra: Li-Ion på tirsdag 09. januar 2018, klokken 20:17
Noen har kunnskap om hvor lang tid det tar fra du mottar denne.... frem til du faktisk mottar referal-premie...?
Var i kontakt med Tesla rett før jul siden vi «falt mellom to stoler», med referall på gammel ordning men der utlevert bil kom under ny ordning med noen dager. Siden vi ønsker lader, måtte dette håndteres manuelt selv om mailen med link for å velge ble sendt ut. Fikk følgende oppdatering:  «The Signature Black Wall Connectors will begin shipping in January to customers who originally qualified, followed by customers who are on our Exchange List«
Har også spurt om å få bytte pga tidspunktet for utlevering av bil nr to, men har ikkje fått respons. Solar Token er fullstendig verdilaust i mine auger.
#20
Tesla / Sv: Hvor lang tid tar tilbakebetaling fra Tesla?
søndag 21. januar 2018, klokken 17:07
Sitat fra: M@rtin på søndag 21. januar 2018, klokken 11:57
Gikk via en salgsansatt på Skøyen. Grei, men litt treig oppfølging ;)

Martin
Takk for svar! Får prøve via nin selgerkontakt. Litt oppgitt på det totale fråværet av kommunikasjon både når det gjelder dette og service.
#21
Sitat fra: alf00 på søndag 21. januar 2018, klokken 10:06
Han som refererte meg ønsket seg i utgangspunktet en mini-tesla, men hadde fått beskjed om at fraktkostnadene var på flere tusen kroner. Jeg skjønner ikke helt at dette kan stemme... Hva har dere andre hatt av utlegg for å få utlevert minibilen? Er det evnt. også dyr leveringskostnad for laderen?
0 kr i frakt og avgifter på Mini-Teslaen for min del.
#22
Tesla / Sv: Hvor lang tid tar tilbakebetaling fra Tesla?
lørdag 20. januar 2018, klokken 12:04
Sitat fra: M@rtin på lørdag 20. januar 2018, klokken 12:01
Kansellerte bestilling i begynnelsen av august og ba om tilbakebetaling av depositum. Fikk det tilbake i forrige uke. Man må ta kontakt med Tesla, det skjer ingenting uten dette. Jeg måtte ta ofte og regelmessig  kontakt og det som hjalp til slutt var at de norske ansatte tok kontakt med kontoret i Belgia for å få igang utbetalingen.

Martin
Kven hadde du kontakt med her i Norge?
#23
Tesla / Sv: Hvor lang tid tar tilbakebetaling fra Tesla?
fredag 19. januar 2018, klokken 09:31
Drar opp igjen denne tråden:

Skal ha depositum refundert etter bil som var henta ut 13.12. Kredittnota blei oppretta 29.11 (bil skulle egentlig hentast ut 30.11), men har ikkje dukka opp pengar. Snakka med delivery tidligare på høsten ang. dette og då blei det notert refusjon samt dei fekk oppgitt kontonr.

Erfaringar med tidsbruk? Kor kan ein henvende seg for å mase?
#24
Hei,

Forsøker å redigere signaturen i profilen min men ved lagring får eg følgande feil:

Denne siden fungerer ikke
elbilforum.no kan for øyeblikket ikke behandle denne forespørselen.
HTTP ERROR 500

#25
Sitat fra: Simmelim på torsdag 04. januar 2018, klokken 20:32
Kan jeg spør hvor lang tid dette vanligvis tar? Er redd min mail har komt bort eller gått i søppelposten. Den første referralen min hentet bilen 15 DES. Burde jeg fått mail nå da? Har to referrals som jeg venter skal hente bilen også
Min tredje henvisning blei levert 16.12,  fekk mail i går. Virkar som det er litt vilkårlig når mailane kjem :)
#26
Sitat fra: AlexS75D på torsdag 04. januar 2018, klokken 20:02
Hei. Har klart å fått til noen henvisninger, men er litt usikker på hvordan dette fungerer. Fikk nylig en melding om å velge mellom lekebil og vegglader. Har nå 4 henvisninger og ønsker i utgangspunktet å benytte meg av kreditten på kr 57.000,-

Kan man velge premie for hvert av nivåene, altså samtlige premier, eller må man spare og velge den ene "gaven" etter antall henvisninger?
Får premie for kvart nivå. Eg har f.eks fått utlevert Mini-Tesla for første henvisning (gamle reglar) og fekk i går mail om felgar for tre henvisningar. Ikkje høyrt noke ang. premie for nivå 2 og 4 endå.
#27
Bestilling og levering / Sv: Leveringserfaringer
torsdag 14. desember 2017, klokken 08:39
Utlevering på Kokstad i går ettermiddag. Alt i alt ein god opplevelse :)

Kom ca 10 minutt for seint pga trafikken så der stod utleveringsdama klar og venta, dei hadde visst droppa felles info pga fleire kundar som var forsinka. Dette gjorde ingenting for min del sidan eg kjenner Model S godt etter å ha eigd slik sidan 2015. Så eg fokuserte mest på å gå over bilen og sjekke at alt som skulle vere med faktisk var på plass. Fekk også vite kva som gjorde at bilen var blitt forsinka, dette skyldast at panelet foran soltaket måtte byttast pga riper, heldigvis ingen big deal. Dama kunne informere om at eine kamerat på passasjersida måtte byttast pga dogg så dette kom det til å komme innkalling på over nyttår. Dei tinga eg spurte om underveis blei godt besvart og sidan eg ikkje kunne finne noke gale på bilen var eg ute av teltet etter ca 40 minutt.

Etter å ha køyrt i ca 20 km var AP2 tilgjengelig og dei resterande 180 km heim gjekk veldig bra. Merkar at opplevd kvalitetsfølelse har gått opp sidan 2015 70D og ytelsen er også merkbart bedre.

Godt å vere ferdig med ventetida, no skal bilen nytast framover!
#28
Bestilling og levering / Sv: Levering november - desember 2017
torsdag 07. desember 2017, klokken 14:39
Sitat fra: oleredv på onsdag 29. november 2017, klokken 18:05


Sitat fra: oleredv på tirsdag 21. november 2017, klokken 16:15


Fekk den etterlengta telefonen i dag! Henting er avtalt kl 1200 30.11 på Kokstad :)

Så kom den frykta telefonen om at det blei funne feil med bilen vår under klargjering. Utifrå informasjonen tyda det på lakkting, men har fått lite detaljar. Uvisst når bilen blir klar.

Blei noken saftige gloser sidan eg har lina opp reise og masse andre ting knytta til dette. Fekk heldigvis tilbud om lånebil frå Tesla fram til bilen blir klar, håpar det ikkje blir for lenge til....

Då prøver vi igjen onsdag 13.12 kl 1600. Fremdeles ikkje fått vite ka som var gale med bilen i utgangspunktet, men sidan service har sagt at bilen skal vere klar til då så forventar eg ingen ubehagelige telefonar før dette. Skal dog hale ut av dei ved utlevering ka som var gale med bilen i utgangspunktet.
#29
Bestilling og levering / Sv: Levering november - desember 2017
onsdag 06. desember 2017, klokken 19:53
Sitat fra: RazAquato på onsdag 06. desember 2017, klokken 13:56
Sitat fra: oleredv på tirsdag 05. desember 2017, klokken 14:17
<snip>
Sitter i samme suppa sjøl. Skulle ha utlevering forrige torsdag, fekk telefon kvelden før om at det ikkje kunne skje. Bad så om å få tilbakemelding om kva som var feil og når bilen skulle bli klar. Torsdagen gjekk, fredagen gjekk og til slutt tok eg kontakt med delivery i går (måndag) for å sjekke status. Her fekk eg berre "ingenting nytt å melde". Forbanna som eg blei sendte eg melding til selgar for å få han til å sjekke opp, får då berre info om at dei venter på delar frå USA?!? Kor tid hadde dei tenkt å fortelle dette vidare? Har allereie begynt å kladde på ein meget krass e-post til daglig ledar på denne avdelinga for her føler eg meg elendig behandla som kunde.

Huff.. ikke bra.
Du har i alle fall blitt tilbudt lånebil om jeg forstår rett? - det er jo en mager trøst, men føler virkelig med deg.

Liten oppdatering fra min side: Jeg ringte Delivery i dag igjen for å høre om status, fikk da samme svada-svar om at de "kan ikke se hva feilen er", ei heller noe estimat for utlevering.

Forklarte at jeg har lagt planer til helgen som krever bil (planer som ble lagt etter avtale om utlevering var bekreftet), og spurte om mulighet for lånebil i mellomtiden. - fikk da beskjed om at dette ikke var mulig, ei heller at de hadde noen rabattavtale med leiebilfirma.

Jeg sa som sant var at jeg i så tilfelle må se meg nødt til å leie bil, og får heller fremme erstatningskrav i etterkant.  - fikk ett småarrogant svar om at "Vi forsøker jo å levere ut bilen så raskt vi kan, vedr. leiebil ber jeg deg om å bruke hodet"  ???

Har nå sendt de følgende mail:
SitatHei.
Jeg kontaktet Delivery i dag kl. 12:30 pr. telefon, og forklarte situasjonen med at jeg ha en bil til helgen.
Jeg forespurte derfor om Tesla
a)   har mulighet for utlån av bil eller
b)   har en rabattavtale med leiebilselskap
Fikk beskjed om at dere dessverre ikke hadde mulighet til å låne ut noen bil, ei heller at dere har avtale med noe leiebilselskap.

Varsler dermed at jeg vil fremme erstatningskrav i henhold til Lov om kjøp §22 1. ledd  for det tap jeg måtte lide som følge av forsinkelse fra Tesla sin side; - i praksis de kostnader som måtte påløpe ved leie av bil fra og med 09.12.17 og frem til utlevering har funnet sted.

Jeg vil presisere at jeg ikke ikke ønsker å belaste Tesla med unødige kostnader,  og avventer nå til lørdag, i håp om at min bil kan leveres ut før dette, eller om Tesla allikevel har utlånsbil fra denne dato.
Dersom dette ikke er mulig, vil jeg således etterstrebe å finne billigst mulig alternativ på leiebilmarkedet.

Forløp/historikk
11.08.17 – Bestiller bil i Teslas lokaler på Rud , RNxxxxxxx
13.11.17 – Bil ankommer Norge (Drammen)
30.11.17 kl. 11.00 – Blir oppringt av Tesla, avtaler utlevering av bil 05.12.17 kl. 10:00
04.12.17 kl. 18.30 – Blir oppringt av Tesla 16timer før utlevering, og får beskjed om at leveranse blir utsatt til senere på dagen grunnet noe feil (ikke avklart hva feilen var)
05.12.17 kl. 12.30 – Ringer Delivery for å høre når bil kan leveres ut, får beskjed «ikke i dag», ei heller beskjed om når
05.12.17 kl. 13:21 – Sender skriftlig henvendelse til DeliveryNO@tesla.com med en rekke spørsmål ift. leiebil m.m. (vedlagt)
06.12.17 kl. 12.30 – Ringer Delivery for å høre om leiebil alternativer, har da ikke mottatt svar på skriftlig henvendelse av 05.12.17.
06.12.17 kl. 13.00 – Sender skriftlig henvendelse (denne e-post) til DeliveryNO@tesla.com med varsel om erstatningskrav ift leiebil.

Avslutningsvis viser jeg til §28 opplysningsplikt om hindring, og ber derfor om en redegjørelse/forklaring på hvorfor min leveranse er utsatt.

..håper dette ikke blir advokatmat  :-[
Fekk leigebil ja. Til tross for gjentatte purringar og lovnader har eg no etter ei veke frendeles ikkje fått svar på kva som er gale med bilen eller estimert utlevering. Mail til daglig ledar blei fyrt av i går....
#30
Bestilling og levering / Sv: Levering november - desember 2017
tirsdag 05. desember 2017, klokken 14:17
Sitat fra: RazAquato på tirsdag 05. desember 2017, klokken 12:41
Skulle hatt utlevering i dag kl. 10.
Ble oppringt i 18-tiden i gårkveld, og fikk beskjed om at de hadde oppdaget en feil ved klargjøring.
Spurte hva feilen var, men fikk svada-svar om at "dette er jo en datamaskin med hjul med mange sensorer og greier", men de lovet at utlevering ville skje senere samme dag. Greit nok, det krasjer med avtale om hjulskift, men det får så være.

Tiden går og jeg hører ingenting, Jeg ringte derfor nå for å høre hva status var, og fikk beskjed om at "den blir ikke klar i dag". spurte når, fikk svar "om noen dager kanskje" hva er det for ett svar?? og hvorfor gir de ikke beskjed umiddelbart når de vet at bilen ikke kan leveres samme dag?
Her flytter man på avtaler og planlegger hvordan rokkade med barnehage og andre ting skal gå opp for uthenting av bil, også får man ikke engang noen beskjed om at den ikke kan hentes?

Frustrated now.  - very frustrated indeed. :-[

Sitter i samme suppa sjøl. Skulle ha utlevering forrige torsdag, fekk telefon kvelden før om at det ikkje kunne skje. Bad så om å få tilbakemelding om kva som var feil og når bilen skulle bli klar. Torsdagen gjekk, fredagen gjekk og til slutt tok eg kontakt med delivery i går (måndag) for å sjekke status. Her fekk eg berre "ingenting nytt å melde". Forbanna som eg blei sendte eg melding til selgar for å få han til å sjekke opp, får då berre info om at dei venter på delar frå USA?!? Kor tid hadde dei tenkt å fortelle dette vidare? Har allereie begynt å kladde på ein meget krass e-post til daglig ledar på denne avdelinga for her føler eg meg elendig behandla som kunde.
© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA