Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - turbolurbo

#211
Model S 2013 - 2022 / Sv: Hva skal barnet hete? Navn til din TMS!
fredag 30. august 2013, klokken 09:28
Det klare burde jo være MuskELbilen 8)
#212
Model S 2013 - 2022 / Sv: Understellsbehandling- eller ikke?
torsdag 29. august 2013, klokken 15:18
Sitat fra: valvolainen på torsdag 29. august 2013, klokken 13:09
På min gamle bil var også drillen hyppig i bruk for å komme til overalt.

Dette gjør at jeg ville vært skeptisk til å få utført understellsbehandling på en splitter ny bil. Greit at de ofte setter inn plastplugger i hullene, men det skaper et nytt sett med korrosjonstriggere. Bart metall i hullene, og hvor havner sponet etter drillingen? Det vil nødvendigvis ligge igjen noe spon inne i kanaler/profiler. Skeptisk..
#213
Model S 2013 - 2022 / Sv: Reduksjon i pris på vinterpakke !!! :-)
torsdag 29. august 2013, klokken 10:36
Har ikke fått mail om det, men ser endringen med redusert pris inne på My Tesla under "view design".

Takk Tesla, slikt skaper goodwill :D
#214
Model S 2013 - 2022 / Sv: Prøvekjøring av Model S
tirsdag 27. august 2013, klokken 21:37
Sitat fra: Oreo på tirsdag 27. august 2013, klokken 10:04
Er det noen andre som har fått prøvekjøre den røde P+'en in Trondheim?

Ja, jeg har prøvekjørt den. Den er mye "tightere" enn den blå P85 US i Trondheim.
Bekreftet mitt valg i alle fall.
#215
Model S 2013 - 2022 / Sv: behandling av skinn seter.
mandag 26. august 2013, klokken 16:21
Swissvax :)
#216
"Garanti
Nybilsgaranti på 5 år eller 80 000 kilometer, avhengig av hva som kommer først
60 kWh batteriet har en batterigaranti på 8 år eller 200 000 kilometer, avhengig av hva som kommer først"

http://www.teslamotors.com/no_NO/models/specs
#217
Det er jo 5 års garanti på bilen.

Oppdateringer kommer over the air (OTA) uansett om du har serviceavtale eller ikke.

Tror du vil få all den hjelp du skulle trenge. Tesla kan ikke være dårligere en andre merker.
#218
Jeg greier ikke helt å se at serviceavtalen er så gunstig..

Rangeravtale er greit nok for de som bor et godt stykke fra nærmeste servicesenter.

Jeg har hatt to biler som er relevante de siste to årene. Den ene er en BMW 5-serie. Den var det tilstandsbasert serviceintervall på, i praksis hver 30.000 km. Servicene kostet alt fra 4-6500 kr. I mitt tilfelle tilsvarte to servicer ca. 4 år. (Kjørelengde ca 15.000 km per bil) Altså rundt 10-12.000 kr. på 4 år. Ingen behov for bytte av bremseskiver i denne perioden.

Den andre bilen er en Tiguan med ca. tilsvarende priser på service inkl. bytte av bremsevæske og Haldex-olje.

Dette betyr at jeg fikk tatt nødvendig service på to biler for ca. samme pris som TMS-serviceavtalen over en 4-årsperiode.

TMS skal etter hva jeg kan skjønne ha et langt mindre servicebehov en de to nevnte bilene.

Når det gjelder oppdateringer og "hemmelige" oppgraderinger, så er ikke jeg så redd for de ikke blir fanget opp på diverse fora. Disse skal dermed være mulig å få tatt når det er aktuelt, uten kostnad.

Jeg vet ikke, bare noen tanker..

#219
Model S 2013 - 2022 / Sv: Er Plus egentlig Minus?
fredag 16. august 2013, klokken 08:15
En P85 er en bil som ytelsesmessig er oppe å roter i samme område som en Porsche Panamera Turbo, slik som denne: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=43378630&WT.synd_type=agent

Etter min mening bør en bil med slike ressurser ha det beste understellet som kan leveres. Et understell vil alltid være et kompromiss. Tesla drar på mye vekt, riktig nok gunstig plassert, og dette krever mye av bitene som skal holde massen på under kontroll.

Jeg er villig til å leve med et noe høyere støynivå for å få en bil som ligger bedre på veien, har kortere og mer kontrollert bremsestrekk og generelt er optimalisert for effekten.


#220
Model S 2013 - 2022 / Sv: Er Plus egentlig Minus?
torsdag 15. august 2013, klokken 23:35
Min erfaring etter prøvekjøring av begge variantene er at forskjellen i støy er minimal.
#221
Model S 2013 - 2022 / Sv: Er Plus egentlig Minus?
torsdag 15. august 2013, klokken 19:30
Det er ingen problem å kjøre 19" vinterhjul på P85+
#222
Model S 2013 - 2022 / Sv: Er Plus egentlig Minus?
torsdag 15. august 2013, klokken 18:17
Sitat fra: Nuvolari på torsdag 15. august 2013, klokken 16:42P85+ er mye mer komfortabel enn min A4 med sportsunderstell.

+1

P85+ er mye mer komfortabel en de fleste biler på markedet. Tesla har fått til et meget bra kompromiss mellom en sportsbils kjøreegenskaper og luftfjæringens komfort. Jeg er i alle fall ikke i tvil etter prøvekjøring av begge utgavene. Smilene kommer tett  ;D
#223
Tesla Owners Club / Sv: Tesla Owners Club
lørdag 10. august 2013, klokken 16:26
Jeg er med :)

#224
Takk for utfyllende svar. Stemmer bra med mine betraktninger.

Tror jeg beholder plain hvit inntil videre, og putter differansen i TSLA-aksjer :)
#225
Sitat fra: glaserud på lørdag 10. august 2013, klokken 15:28
<jedi-mind-trick>Du vil ikke ha perlehvit</jedi-mind-trick>

Hoho, der ble jeg overbevist ;)

Har lest litt på TMC og der sier noen at PW har en litt "yellowish tint". Har sett en del japanske biler med pearl white som jeg ikke liker..
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA